Vas kupci najdejo? Izkoristite moč lokalnega marketinga

935

Svetovni splet pospešuje povezovanje med geografsko oddaljenimi organizacijami in omogoča poslovanje preko meja posameznih držav. Od spleta pa nimajo koristi le globalna, temveč tudi lokalno usmerjena podjetja. Kako?

Predstavljajte si, da vam poči cev v kopalnici. Zelo verjetno boste s pomočjo pametnega telefona hitro poiskali najbližjega vodovodarja. Raziskava Shopper’s Mind Slovenija kaže, da kar 47 % ljudi raziskuje različne ponudbe na spletu preko pametnih telefonov in tablic. Na portalu HubSpot pa ugotavljajo, da kar 50 % vseh, ki iščejo lokalno na pametnem telefonu, obiščejo poslovalnico v istem dnevu.

Kaj je lokalni marketing?

Lokalni marketing uporabimo, ko želimo prebivalce v okolici napotiti oziroma povabiti v našo poslovalnico in ko želimo dvigniti prepoznavnost v lokalnem okolju (Vir: BigCommerce). Z uporabo orodij in strategij lokalnega marketinga lahko lokalno občinstvo preprosto pripeljete do nakupa na spletu ali v fizični trgovini.

lokalnI marketing je primerEN tudi za spletne trgovce, ki ponujajo možnost spletnega nakupa in nato prevzema izdelkov v poslovalnici v bližini (click&collect).

Če ljudje potrebujejo lokalno storitev ali poslovalnico, najpogosteje iščejo:

  • urnike trgovin,
  • naslov in navodila, kako do poslovalnice,
  • telefonsko številko za kontakt ali podporo,
  • več informacij o produktu, trgovini ali poslovalnici,
  • spletno stran.

V nadaljevanju si preberite predloge, kako lahko izboljšate vašo spletno in lokalno prisotnost s pomočjo uporabe zelo dostopnih orodij.

1. Imejte močan nastop na družbenih omrežjih

Dandanes se je zelo preprosto povezati z lokalnim občinstvom preko družbenih omrežij. Najprej poskrbite za ureditev profila, za dodatno povezavo z lokalnim prebivalstvom pa lahko uporabite lokalno obarvane ključne besede v opisih, objavah in hashtagih. Čeprav je Facebook odličen tudi iz oglaševalskega vidika, ne pozabite graditi na interakciji z lokalnim prebivalstvom in pristni komunikaciji z vašimi kupci.

2. Pridobite mnenja in ocene kupcev

Tako lokalnim kot tudi globalnim podjetjem veliko prednost prinašajo kredibilne ocene strank. Zato redno pozivajte vaše zadovoljne stranke, naj vas ocenijo. Če želite, lahko poziv k ocenjevanju postane ključni del vašega poslovnega modela. V zameno za priporočilo, strankam ponudite dodatno ugodnost – popust, brezplačno dostavo … Najboljša mnenja pa lahko še dodatno oglašujete v lokalnem okolju.

3. Pišite lokalno obarvane vsebine

V strategijo vsebinskega marketinga vključite pripravo vsebin, ki so vezane na lokalno okolje – vodič po najboljših pohodniških stezah; ideje, kam na prvi zmenek … Več relevantnih vsebin kot pripravite, večja je možnost, da vas bodo potencialni kupci našli.

Vsebine lahko pripravite v obliki bloga, ki ga popestrite s fotografijami, videi, podkasti ipd. Za distribucijo vsebin lahko uporabite družbena omrežja, kjer jih lahko še dodatno promovirate, ali v promocijo vključite lokalne influencerje.

4. Oglašujte lokalno

V današnjem svetu, ki ga v večini poganjajo podatki, lahko ustvarite specifično vsebino in z njo ciljate na ciljno občinstvo. Več kot veste o vašem kupcu, bolj kakovostne vsebine in oglase mu lahko ponudite. Pripravite oglase tako, da poleg ključnih, lokalno obarvanih ključnih besed, ciljno občinstvo targetirate še na lokacijo, demografijo, zgodovino brskanja in druge specifične podatke, ki vam jih posamezna orodja omogočajo.

5. Prilagodite mobilno različico spletne strani

Mobilni telefoni so najpogostejši vir iskanja lokalnih podjetij, zato poskrbite, da bo vaše spletno mesto prilagojeno mobilnim uporabnikom. Google navaja, da se mora spletno mesto hitro naložiti, obiskovalci se morajo z lahkoto pomikati po spletnem mestu in z lahkoto ravno tako izvajati dejanja, kot so direkten telefonski klic, preprost nakup in izpolnitev kontaktnega obrazca, dostop do zemljevida in navodil, kako priti do vas.


Vir: Google.

»» 5 razlogov, zakaj morate obvezno imeti mobilno različico spletne trgovine

6. Vpišite se v brezplačne spletne direktorije

Svoje podjetje lahko vpišete na ti. brezplačne spletne sezname oziroma direktorije, kot so Google My Business, Wikipedia, Apple Maps, Yelp, Foursquare, Linkedin Company Directory, Bing in številni drugi. Glede na to, da vam bo v Sloveniji prišlo najbolj prav orodje Google My Business, smo ga v nadaljevanju podrobneje predstavili.

Že poznate Google My Business?

Računalniške novice ugotavljajo, da so najbolj priljubljeni brskalniki v Sloveniji Chrome (60 %), Edge in njegov starejši brat Internet Explorer (19 %) ter Firefox (13 %). Google, privzeti iskalnik brskalnika Chrome, glede na portal Smart Insights, zavzema kar 75 % tržnega deleža, medtem ko ostali brskalniki (Yahoo, Bing in Baidu) dosegajo med 5 in 10 %. Google kraljuje tudi na mobilnih napravah, saj zavzema kar 90 % tržnega deleža. Zato bi bilo res škoda, da podjetja ne bi uporabila brezplačnega orodja, ki ga Google ponuja.

Pred vnosom vašega podjetja v Google My Business storitev, vam priporočamo, da najprej preverite, ali vpisa slučajno niste že ustvarili. Preprosto vpišite ime vašega podjetja v Google in poglejte, ali se vam na levi prikaže ‘kartica’ z vašim podjetjem.

Vir: Google.

Podjetje (poslovalnico ali trgovino) lahko vpišete v Googlov brezplačni direktorij tukaj.

Vnos podatkov ni zahteven, podatki, ki jih navedete o svojem podjetju, se lahko prikažejo v Iskanju Google, Google Zemljevidih in Googlu+. Po vnosu podatkov boste morali lastništvo podjetja še potrditi z vpisom kode, ki vam jo bodo iz Googla posredovali (preko pisma ali telefonskega klica).

Kako še dodatno izboljšati Google My Business profil?

Izpolnite vse informacije – V storitvi Google My Business izpolnite vsa relevantna polja in poskrbite, da boste informacije redno posodabljali. Pri tem poskrbite, da boste upoštevali Googlova priporočila.

Dodajte fotografije – Dodajte realne fotografije, ki predstavljajo vaše podjetje ali dejavnosti, ki so v visoki resoluciji, formatu JPG ali PNG, velikosti med 10 KB in 5 MB, z minimalno resolucijo 720 px višine ali širine. Poskrbite tudi, da bodo fotografije vedno posodobljene.

Zberite mnenja – Zaupanje v lokalna podjetja se pri 68 % kupcev poveča, če so na voljo pozitivna mnenja. Svetujemo vam, da na mnenja ne čakate, vendar sami kontaktirate stranke in jih prijazno pozivate, da vas ocenijo. Na pozitivna in negativna mnenja se lahko tudi odzovete – pazljivo seveda, da na negativna mnenja odgovarjate v mirnem in spoštljivem tonu.

Napišite objave (Posts) – objave v Google My Business delujejo na podoben način kot objave na družbenih omrežjih. Objave, ki so sestavljene iz grafike ali fotografije, nekaj besedila in povezave URL, se prikažejo kot kratke posodobitve v obliki vrtiljaka (carousel) in se po 7 dneh ne prikazujejo več.

Spremljajte spremembe – spremembe o vašem podjetju lahko predlagajo tudi vaše stranke, zato je za vas boljše, da redno preverjate skladnost in ažurnost podatkov.

Pregledujte vpoglede (Insights) – platforma Google My Business vam omogoča pregled nad tem, kako in kje so vas stranke našle, kakšne so bile njihove aktivnosti (obisk spletne strani, iskanje naslova, klic …) in druge priročne podatke, s katerimi boste lahko izboljšali vašo lokalno prisotnost.

Nasvete za izboljšavo smo povzeli po članku na platformi Search Engine Watch.

Vas zanima več?

Preberite tudi: