Email marketing je odlično orodje za promocijo blagovne znamke in povečanje prodaje, a to, kot poudarja Shopify, ni njegova edina prednost. Izjemnega pomena je tudi vzdrževanje odnosa s strankami po njihovem prvem nakupu. Vaši potrošniki so kar naenkrat postali dostopni in sedaj imate priložnost, da jih spremenite tudi v svoje čisto prave oboževalce. To dejstvo ni zanemarljivo in take priložnosti ne smete zamuditi.

Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, kako učinkovito komunicirati s spletnimi kupci s pomočjo email marketinga.

Posvetite nekaj časa naslovu (subject line)

Naslov je napomembnejši del vsakega emaila in razlog, da prejemnik sploh odpre elektronsko pošto. Druga stvar, na katero bo pozoren bralec – takoj za imenom pošiljatelja – pa je naslov oziroma subject line. Da bi svoje prejemnike spodbudili k odpiranju sporočila, mora naslov:

    • zveneti provokativno, saj to vzbudi radovednost (npr. Ste prepričani, da že veste?)
    • apelirati na čustva, saj se s tem lahko bralec poistoveti (npr. Če imaš rad svoje kolo, ga vzdržuj s pravim orodjem)
    • biti kontroverzen (npr. Ne odpiraj, to je koristna vsebina)

Ikone lahko dodatno poudarijo vsebino naslova, torej prebudijo čute naročnikov, kar jih bo vodilo k temu, da bodo vaše sporočilo odprli z večjo verjetnostjo. Na voljo imate veliko različnih znakov, tako da lahko skorajda vsako sporočilo povežete z vizualno podobo. Vendar bodite zmerni, saj obstaja v nasprotnem primeru nevarnost, da bo vaša pošta samodejno zašla med vsiljeno pošto.

Ne dovolite, da vaše elektronsko sporočilo pristane v predalu SPAM

Zelo malo je možnosti, da bi kdorkoli odprl vašo e-pošto, če konča v vsiljeni pošti. Filter neželene pošte ščiti pred sumljivimi sporočili, včasih pa se tam znajdejo tudi vaše kampanje. Kako to preprečiti? (1) Izogibajte se skrivanju povezave za odjavo in (2) v naslov ne vnesite »Re:« ali »Fwd:«. (3) Vedno vnesite nadomestno besedilo na vaše vizuale in slike ter  (4) poskrbite, da vaša sporočila vsebujejo naslov, s katerega so bila poslana, ter tudi osebno ime pošiljatelja.

Usmerite svojo vsebino na pravi cilj

Kakovostna vsebina ponuja rešitev za potrošnikov problem. Kupca obveščamo in negujemo skozi celoten proces nakupa. Vsebina, ki ni osredotočena na izzive potrošnikov in ni podprta z resničnimi podatki, je neučinkovita. Vključuje lahko tudi bloge, e-knjige, webinarje in karkoli drugega, kar pripomore k informiranju strank in boljšemu pozicioniranju v iskalnikih.

Torej pošljite:

1 Zahvalna sporočila s potrditvijo naročila

Osnovni nasvet za vzpostavitev kakovostnega odnosa s stranko je, da se ob potrditvi naročila zahvalite (npr. »Hvala za zaupanje« ali »Hvala za nakupovanje pri nas«). Če svojemu e-poštnemu sporočilu dodate nekaj osebnosti vaše blagovne znamke, ga bo verjetno videlo več ljudi kot preprosto promocijsko e-poštno sporočilo. Lahko ste nekoliko domiselni in pošljete celo kratek video, kjer se osebno zahvalite novi stranki.

2  Obvestila o dostavi

Ko kupec nekaj naroči preko spleta, ga pogosto muči vprašanje, kdaj bo njegovo naročilo prispelo. Nekatera orodja vam omogočajo, da ta sporočila prilagodite svojim željam, zato to izkoristite in vključite svoj logotip. Lahko pa greste še korak dlje in po tem, ko stranka prejme pošiljko, pošljete elektronsko sporočilo, da preverite, če je z izdelkom zadovoljna in ali ima morebiti še kakšno vprašanje.

3 Navodila

Vedno se bodo našli tisti, ki bodo potrebovali malo več pomoči za uporabo vseh funkcij naročenega izdelka. Pošljite jim objave v spletnem dnevniku in zanimive članke o tem izdelku ali odgovore na pogosto zastavljena vprašanja drugih potrošnikov. Hkrati je lahko zelo koristna tudi serija priročnikov z navodili.

4 Sporočila o popustih

Zagotovo boste naleteli na kupce, ki izstopajo, ki so na primer zelo aktivni na socialnih omrežjih in promovirajo izdelke, s katerimi so izjemno zadovoljni ali jih naročajo pogosteje kot povprečen potrošnik. Ponudite jim lahko različne ugodnosti. Dobra zamisel je tudi brezplačen promocijski izdelek ali kupon s posebnim popustom za zveste stranke.

Oživite “mrtve baze” naročnikov

Vsak se prej ali slej sooči z mirovanjem števila uporabnikov. Ljudje spreminjajo svoje življenjske navade, zato včasih pozabijo na tisto, kar so imeli nekoč radi. Ne smete jih izpustiti izpred oči, predvsem zato, ker je veliko lažje in ceneje obdržati stare stranke – kot pa pridobiti nove. Pošljete jim lahko opomnike o svojih storitvah ali anketah, v katerih jih vprašate, ali je verjetno, da vas bodo priporočili svojim prijateljem. Nezadovoljno stranko je mogoče spremeniti v zvesto stranko, če ji pokažete, da vam je mar za njeno mnenje.

Kot smo že poudarili, se elektronska pošta ne uporablja samo za pridobivanje potencialnih strank, ampak tudi za vzdrževanje odnosov z obstoječimi. Tukaj je le nekaj nasvetov, ki lahko potrošnika spremenijo v vašega sledilca. Seveda pa ni vse v e-pošti. Vsak vaš stik s stranko je pomemben za izgradnjo dolgoročnega zaupanja v obojestransko korist.

Zato vam priporočamo, da krepite neposredno povezavo z vašimi kupci, predvsem pa negujete odnos z zvestimi potrošniki. Vodilna misel vsega komuniciranja s kupci, bodisi preko elektronskih sporočil s posebnimi obvestili o ponudbah ali pa rednih e-novic, naj bo enaka: kjerkoli že ste – tu smo za vas!