DIGITALIZACIJA POSLOVANJA: 4 koraki za uspeh in primer dobre prakse

178

Svetovna populacija znaša že skoraj 8 milijard ljudi in po podatkih Statiste je že polovica aktivnih uporabnikov spleta. Vse več podjetij razume, kako pomembno je, da pravočasno prilagodijo svoje poslovanje novi digitalni realnosti, a veliko med njimi ne ve, kako se tega lotiti. V članku poglejte praktične nasvete za digitalizacijo poslovanja in spoznajte primer dobre prakse, poligon digitalnega poslovanja Triglav Lab.

9 od 10 podjetij postavlja digitalizacijo na 1. mesto prioritet

V zadnjih letih, ko govorimo o t.i. digitalni transformaciji, se je spremenilo praktično vse in digitalna tehnologija se je integrirala v vsa področja življenja, od znanosti do zdravstva, medijev, politike in, seveda, poslovanja podjetij. Digitalna transformacija je popolnoma spremenila način, kako podjetja delujejo in rešujejo “bolečine” svojih strank.

Transformacija je neizogibna in vsa podjetja se, ena bolj, druga manj uspešno, soočajo z izzivi, kako svoje izdelke in storitve prenesti v digitalno okolje ter zgraditi nove poslovne modele. Zavedajo se, da bodo v primeru, da se ne prilagodijo, kmalu na robu izumrtja. Nedavna raziskava v izvedbi CEB research je pokazala, da 87 % vodij podjetij v strategiji postavlja digitalizacijo na prvo mesto prioritet, 66 % pa se jih boji, da se ne bodo uspešno »digitalizirali« in ostali konkurenčni.

Potrošniki od ponudnikov zahtevajo digitalno prisotnost 

Na drugi strani pa imamo digitalno vešče potrošnike, ki so postali bolj zahtevni kot kdajkoli prej. Od podjetij pričakujejo vse bolj personalizirane storitve, odlične uporabniške vmesnike in neprekinjeno razpoložljivost. T.i. generacija C (C pomeni »connected« oziroma »povezani«) ne razume, zakaj bi moral človek v banko, da lahko opravi transakcijo, ali v turistično agencijo, da lahko rezervira let. S ponudniki storitev in izdelkov želijo komunicirati kadarkoli in preko mobilnih naprav.

» » 5 napotkov, kako se spoprijeti z digitalno transformacijo

Podatki največje raziskave spletnega nakupovanja v Sloveniji Shopper’s Mind kažejo, da so tudi slovenski potrošniki vse bolj zahtevni. 9 od 10 spletnih kupcev pravi, da jim je v nakupnem odločanju pomembno, da trgovec ponuja dobro nakupno izkušnjo, 55 odstotkom je pomembno, da v spletni trgovini dobijo dobro uporabniško izkušnjo. Poleg tega že skoraj polovica vprašanih pred nakupom išče informacije na mobilnih napravah, skoraj petina pa jih tam nakup tudi zaključi.

Kako naj se lotim digitalizacije?

Če razmišljate, da bi se procesa digitalizacije vašega poslovanja lotili po principu »počakajmo, pa bomo potem videli, kaj bo«, vam tega ne priporočamo. Pomembno je, da pripravite strategijo in se tega procesa lotite premišljeno in na podlagi podatkov. Spodaj vam predstavljamo 4 načine, kako se lotiti digitalizacije in učinkovito predrugačiti vaše poslovne procese:

1. Uvedite real-time business intelligence sistem

Periodična poročila morda na prvi pogled delujejo uporabna, vendar njihova relevantnost z vsakim dnem od lansiranja upada. Boljši pristop je BI (business intelligence) v realnem času, ki vam v vsakem trenutku omogoča pregled ključnih KPI in posledično hitro prilagoditev vaših aktivnosti.

2. Izberite pravi CRM

S pomočjo CRM (Customer Relationship Management) sistema lahko upravljate interakcije med vašim podjetjem in obstoječimi ter potencialnimi strankami. To je odlična točka za začetek vašega procesa digitalizacije, saj vam takšni sistemi omogočajo, da do določene mere avtomatizirate komunikacijo s strankami, prodaji olajšajo upravljanje prodajnih procesov, marketingu pa izvedbo in merjenje marketinških kampanj. Hubspot, Pipedrive, Oracle in Salesforce so le nekatera od takšnih orodij.

3. Upravljajte z vašim znanjem in podatki

Investirajte v sistem za upravljanje znanja (Knowledge Management System), ki vam bo omogočil zbiranje kolektivnega znanja na enem mestu. To vam bo olajšalo uvajanje novih člankov ekipe, izmenjavo izkušenj med oddelki, obveščanje o razvoju vaših produktov ter vam na splošno omogočalo bolj uspešno reševanje prihodnjih izzivov.

4. Poslušajte vaše stranke

Verjetno vam je že jasno, da je vaš prihodek odvisen od tega, kako uspešno zadovoljujete potrebe vaših strank. Odzivi vaših kupcev, zbrani na strukturiran način, vam omogočajo izboljšanje postopkov dela ter vam pomagajo pri tem, da bodo vaši izdelki in storitve še bolj uspešno naslavljali »bolečine« strank. Odlična metoda je na primer NPS (The Net Promoter Score), ki sporoča verjetnost, da bi stranka vaše podjetje priporočila prijateljem ali znancem. Naslednji korak v tej točki je, da razmislite, kako boste zbrane odzive uporabili v praksi in prilagodili vaše aktivnosti.

PRIMER DOBRE PRAKSE: poligon digitalnega poslovanja Triglav Lab

Skupina Triglav je z namenom prilagajanja digitalni transformaciji in s tem povezanim nadgrajevanjem poslovanja ustanovila tehnološki center Triglav Lab. V njem so pod eno streho združili štiri družbe, Zavarovalnico Triglav, Triglav Zdravje, Triglav Sklade in Skupno pokojninsko družbo, ter strankam omogočili, da na enem mestu v digitalni obliki sklenejo premoženjska, življenjska in zdravstvena zavarovanja. Tjaša Kolenc Filipčič, direktorica službe za marketing, je ob tej priložnosti z nami delila, zakaj je tako pomembno, da se zna podjetje pravočasno prilagoditi digitalizaciji.


Triglav Lab

Zakaj ste se odločili za ustanovitev tehnološkega centra in poligona digitalnega poslovanja Triglav Lab?

“Vizija Skupine Triglav je dinamično razvijati nove načine poslovanja in se aktivno razvijati v sodobno, inovativno in dinamično zavarovalno-finančno skupino. V luči nadgradnje poslovanja in z zasledovanjem vrednot, kot so varnost, odgovornost, enostavnost in sodobnost, smo tako v Ljubljani ustanovili Triglav Lab – tehnološki center in poligon digitalnega poslovanja Skupine Triglav. Z njim želimo ljudem približati digitalni svet zavarovalništva in ponuditi točko, na kateri bodo lahko izkoristili Triglavove digitalne storitve. Stranke lahko s pomočjo online orodij sklenejo zavarovanja in se spoznajo z uporabe inovativnih tehnoloških rešitev. Nam pa na drugi strani Triglav Lab predstavlja tudi poligon, na katerem je moč razvijati in testirati nove rešitve za izboljšanje uporabniške izkušnje strank.”

Zakaj se vam zdi prilagoditev digitalni transformaciji tako pomemba in na kakšen način je digitalizacija olajšala vaše poslovanje?

“Da je digitalizacija naša resničnost, se zavedamo že nekaj časa. Zato smo v našo strategijo do leta 2020 poleg vrednot varnost, odgovornost, strokovnost in enostavnost vključili tudi novo vrednoto, sodobnost. Tako smo se zavezali k nenehnemu posodabljanju storitev in produktov ter vpeljavi naprednih pristopov poslovanja. Zavedamo se, da za zagotavljanje kakovostnih storitev in produktov potrebujemo prilagojene tehnološke rešitve, zato smo se odločiti stopiti korak naprej in digitalizirati naše poslovanje, vanj pa že vsaj pol desetletja vpeljujemo napredne tehnologije za optimizacijo poslovnih procesov, s čimer spodbujamo transparentnost in preprostost. Hkrati se zavedamo, da nam digitalno okolje omogoča nenehne izboljšave naših storitev.”

Vas zanima več?