Spletno nakupovanje že zdavnaj več ne predstavlja le golega nakupa izdelkov, ki jih potrebujemo za lažje in udobnejše življenje. Kljub temu, da je to še vedno končni cilj vsakega potrošnika, ki se odpravi na splet v želji kupiti določen izdelek, sodobni potrošniki obožujejo tudi dejansko izkušnjo nakupovanja. Brskanje po spletu v iskanju pravega in ugodnega izdelka, natančno informiranje o predmetih, ki jih zanimajo … Vse to je postal prijeten proces za uporabnika in namen tega ni le zapravljanje denarja ter dejanski nakup.
► Spletni kupci upravičeno pričakujejo kakovostno, celo osebno izkušnjo, skorajda malce urbane avanture.
Vsekakor lahko nakupovanje v spletnih trgovinah označimo kot bolj neosebno kot pa je to obiskovanje tradicionalnih, fizičnih trgovin, saj ne vključuje pomerjanja oblačil, dotika izdelkov, smeha s spremljevalcem v nakupovalnem središču, izmenjave mnenj in razpravljanja o okusih … Pretežno je sestavljeno iz pregledovanja predstavljenih izdelkov na ekranu in dodajanje teh v virtualno košarico, zato mora biti osebna uporabniška izkušnja – nujnost za vsako spletno trgovino.
► Izjemno uporabne so tehnike za večjo personalizacijo in posledično prepoznavnost spletne trgovine, ki pripeljejo do glavnega cilja – potrošnikom ponuditi zanimivo in prijetno interaktivno izkušnjo ter povečati prodajo.
Spoznajte svoje kupce
Ali poznate svoje spletne kupce? V interesu dobrih spletnih trgovin ni – zgolj pritegniti velikega števila obiskovalcev, temveč jih motivirati, da se vedno znova vračajo. Pri zasledovanju tega cilja vam lahko pomagajo: spremljanje, raziskovanje in interpretiranje želja, potreb in vedenja potencialnih kupcev.
To pomeni predvsem:
-
-
- razumevanje različnih demografskih skupin,
- poznavanje trendov spletnega nakupovanja in
- razumevanje, kako vedenje strank vpliva na vaše poslovanje.
-
Preizkusite različne strategije
Ko bolje spoznate svoje stranke, je naslednja stvar – ugotoviti, kaj jim najbolj ustreza. Tega ni mogoče izvedeti brez preizkušanja različnih pristopov. Testirajte, na kaj se vaše stranke najbolje odzivajo in katera metoda vam prinese največ konverzij. Najpomembneje pa je, da ste prilagodljivi, kajti vaše stranke se spreminjajo, zato morajo tudi vaše strategije slediti tej spremembi, v kolikor si želite ohraniti učinkovitost. Kar pogumno eksperimentirajte z obliko svojih oglasov. Zakaj? Enotne formule za uspeh ni, a različni formati bodo zajeli in ugajali različnim potrošnikom. Objavljajte videe, infografike in podobne vsebine, ki bodo vizualno in vsebinsko pritegnili vaše spletne kupce.
Bodite prisotni na različnih kanalih
Personalizacija na spletu preprosto pomeni tudi to, da ste vedno prisotni tam, kjer so vaši potencialni kupci, torej aktivno uporabljate kanale, ki jih uporabljajo tudi oni. Če želite biti dostopni in pripravljeni na srečanje s potrošniki, ki imajo seveda tudi svoja vprašanja in skrbi, preizkusite različna interaktivna digitalna orodja, kot so:
-
-
- klepet v živo ali klepetalni roboti,
- socialna omrežja,
- digitalno oglaševanje.
-
S svojo prisotnostjo pokažite svojim kupcem, da ste jim vedno na voljo ter da jim lahko pomagate, kadar koli bodo potrebovali pomoč ali nasvet.
Prilagodite nakupovalno izkušnjo svojemu ciljnemu občinstvu
Analitika podatkov je ena najpomembnejših tehnologij, ki jih spletni tržniki lahko učinkovito uporabijo pri svojem delu. V kolikor boste to strateško implementirali na svojo spletno stran, boste precej enostavno pridobili realen vpogled v to, kdo so vaše stranke, kako in od kje pridejo na vašo spletno stran, kar vam bo v končni fazi pomagalo, da boste ustrezno prilagodili svoje aktivnosti. Če, recimo, veste, da večina vaših obiskovalcev vstopi v vašo spletno trgovino prek mobilnih naprav, izboljšajte funkcionalnosti svoje mobilne aplikacije:
-
-
- vnesite seznam želja,
- vključite priporočene izdelke, namenjene določenemu tipu potrošnikov.
-
Komunikacija je ključna
Podpora strankam je eden ključnih elementov vsake spletne trgovine. Klepetalni roboti so vedno bolj učinkoviti, zato jih mnoga podjetja uporabljajo pri uspešni komunikaciji s strankami. A klepet v živo je še vedno izjemno pomemben dejavnik pri odlični nakupni izkušnji uporabnika. Izkazal se je kot odlična izbira za tiste spletne kupce, ki potrebujejo nekoliko več podpore med samim procesom nakupovanja, pa tudi za tiste s kompleksnejšimi vprašanji.