8 izzivov spletnih trgovcev

1736

Ecommerce področje se neprestano razvija in z razvojem prinaša številne izzive. Toda izzivi so ključni del posla in v njih (ali njihovih rešitvah) je potrebno prepoznati priložnost za rast in uspeh. O tem, kateri so najpogostejši izzivi spletnih trgovcev, smo povprašali tekmovalce letošnjega izbora Spletni trgovec leta.

1. Kako do novih strank

Izziv za spletne trgovce je gotovo, kako pridobivati nove stranke in kako pripeljati več potencialnih kupcev v spletno trgovino. Spletni trgovci pri tem uporabljajo različne strategije, kot najbolj učinkoviti marketinški kanali za povečanje obiska v spletni trgovini in prodaje, pa so se izkazali Facebook, Instagram in email.

nakup-na-spletu-spodbudijo

Suzana Rahija, iz moje-lece.si pravi, da je eden večjih izzivov, kako ostati viden in postati viden za nove stranke. Ostali izzivi so še digitalizacija spletne uporabniške izkušnje in hitro prilagajanje novim trendom.

2. Zvestoba kupcev

Kupci, ki se vračajo v vašo spletno trgovino, so za nakup pripravljeni odšteti več in s svojim zadovoljstvom promovirajo vašo spletno trgovino. Velik izziv je torej, kako obdržati obstoječe stranke in jim ponuditi ponudbe, pisane na kožo. Kako spodbuditi ponovne nakupe?

  • Stranke naj se pri vas registrirajo, kar jim bo v prihodnosti olajšalo čas nakupovanja.
  • Izboljšajte nakupno izkušnjo in izobražujte vaše kupce.
  • Ustanovite program zvestobe, v katerem ponudite različne koristi za zveste kupce.
  • Pošiljajte emaile, ki jih bodo vaše stranke z veseljem prebrale.
  • Ponudite popust, če se kupci vrnejo k vam.

zaupanje

Največji izziv se mi zdi iskanje ravnovesja med tem, da lahko uporabniku ponudimo čim boljšo oziroma cenovno všečno ponudbo in se hkrati od konkurence ločimo po nečem drugem kot samo po ceni. Uporabnik, ki je cenovno zelo občutljiv, ni zvest uporabnik oziroma bo »zvest« samo toliko časa, kolikor bo naša cena najnižja. Zato je pomembno, da uporabnikom ponudimo več kot samo dobro ceno in z njim/njo zgradimo obojestransko koristno in dolgotrajno razmerje.

– Ana Velechovsky, topsolutions.si

 

3. Izboljšanje rezultatov oglaševanja

Vsi vemo, da je oglaševanje nujno. Razvoj vsebinskega marketinga je prinesel oglaševanje, ki ne (z)moti pozornosti kupca. Tudi družbena omrežja se še dodatno razvijajo v tej smeri, saj za nakup danes ni potrebno več obiskati spletne trgovine. Nakup lahko kupci opravijo kar na Facebooku, Instagramu ali Pinterestu.

O tem, kako izboljšati vaše oglase, smo že pisali na temo Google Ads in Facebook oglaševanja.

V niši erotičnih trgovin oz. na splošno vsega povezanega z vsebinami za odrasle, nam največji izziv vsekakor predstavlja oglaševanje. Večina večjih oglaševalskih mrež in družbenih omrežij namreč ne dovoli oglaševanja tovrstnih vsebin. Posledično se ne moremo posluževati novejših marketinških prijemov, kot je na primer dinamični remarketing ali boost objav na družbenih omrežjih, ampak se zatekamo k bolj tradicionalnim oglaševalskim medijem, kot je na primer objava oglasov v oglasnikih, na primerjalnikih cen in email marketing.

– Luka Komac, Pervisio

 

4. Povečanje vrednosti košarice

Izziv, s katerim se spopadajo spletni trgovci, je tudi, kako povečati vrednost nakupa. Preprost trik, ki vam lahko pri tem pomaga je, da ponudite brezplačno poštnino ali popust, če kupci opravijo nakup večjih zneskov. Ko pripravljate ugodne ponudbe, ne pozabite, da jih je treba časovno omejiti, saj s tem spodbudite občutek nujnosti.

 

5. Dostava in logistika

Kupci pričakujejo priročnost. Priročnost v primeru kraja dostave ali prevzema nakupljenega. Priročnost pa tudi na področju hitrosti dostave. Kar 52 % slovenskih spletnih kupcev pravi, da jim je pri odločanju za nakup pomembna cena dostave, 69 % jih je bilo zadovoljnih s časom dostave. Na področju dostave je vsekakor vredno delati na tem, da se znižajo stroški, kupcem pa poskusite ponuditi več različnih načinov dostave.

» » O modelu prevzemanja paketov ‘click&collect’ smo pisali v intervjuju z Zvjezdano Novak iz JYSK

Trendi na trgu v spletni prodaji se konstantno spreminjajo in izzivi se pojavljajo iz dneva v dan. Največji izziv je vsekakor izpolniti pričakovanje strank tekom celotnega procesa spletnega nakupa ter jim ob enem ponuditi širši asortima izdelkov poleg osnovne prodaje pnevmatik, avtodelov ter dodatne opreme. Vse skupaj pa dopolnimo z lastno logistiko ter preko 35 prevzemnimi mesti po vsej Sloveniji.

– Maja Bašelj, Bartog.si

6. Mobile first

V zadnjih dveh letih ste gotovo opazili, da je število kupcev, ki obiščejo vašo spletno trgovino preko pametnih telefonov, enako ali že skoraj višje kot število uporabnikov, ki nakupujejo preko računalnika. Poseben razvoj pa so doživeli tudi plačilni sistemi, ki omogočajo hitrejše plačevanje (z enim klikom) preko mobilnih telefonov.

Luka Gabrovšek iz Mastercard je na letošnji Ecommerce Day 2018 konferenci svetoval, da zgradite svoje platforme spletnih trgovin tako, da bodo pripravljene na sodobne načine spletnega plačevanja, saj je le-to v močnem porastu. Skupaj z Dinom Ivanom Totom (1nadan.si) in Borutom Markljem (ehrana.si) pa so bili soglasni, da je enostavnost mobilnega plačevanja za uporabniško izkušnjo izjemno pomembna.

Ecommerce Day 2018

7. Sezonska nihanja prodaje

Potrošniki največ nakupujejo v zadnjem, praznično obarvanem delu leta. Sezona največjih nakupov se začne že v mesecu oktobru, vsekakor pa se največ nakupov opravi v zadnjih dveh mesecih.

Po naših podatkih, se spletnim trgovcem v novembru, ki je od vseh treh mesecev najmočnejši, promet dvigne med 20 % in 80 %. Potrošniki največ nakupujejo igrače (rast povpraševanja tudi do 180 %), in izdelke iz kategorije dom in vrt, s katerimi lahko obdarijo svoje bližnje. To so predvsem aparati za osebno nego, vse za peko, darila in darilne embalaže, mali gospodinjski aparati za pripravo hrane, manjša orodja in stroji ter pripomočki za računalnike in prenosnike. Druge kategorije, pri katerih še zaznavamo večje povpraševanje v novembru in decembru, so še avdio in video, lepota in zdravje, računalništvo in telefonija.

Na sezonska nihanja je potrebno biti pripravljen, poskrbeti je treba, da imamo na zalogi dovolj izdelkov in testirati moramo obremenitev spletne strani. Ne smemo pa pozabiti, da lahko sezonska povišanja zanimanja izkoristimo tudi za dodatno oglaševanje.

Izzivov je veliko. Predvsem pa se s povečevanjem kompleksnosti spletnega okolja hitro pokažejo in če se jih ne rešuje sproti, tudi hitro poglobijo. Zaradi velike količine in raznovrstnosti izdelkov v naši ponudbi je večji izziv zagotovo upravljanje z izdelki, asortimanom; logistični procesi, z oglaševalskega vidika pa predvsem optimizacija in koordinacija kampanj, doseganje zastavljenih kazalnikov učinkovitosti, ROI.

– Barbara Janžekovič, digitalni marketing in spletne trgovine Intersport ISI, d.o.o

8. Vračila in menjava izdelkov

Spletni kupci se iz različnih razlogov odločijo, da bodo vrnili kupljene izdelke. Naj si bo zaradi poškodbe ali ker kupec z izdelkom ni zadovoljen, spletni trgovci se morajo z vračili spopasti. Dobri pogoji, pod katerimi boste omogočili vračila, in menjava izdelkov so ključni del nakupne izkušnje in jih ne smemo podcenjevati. O njih bodite transparentni, zapišite jih v preprostem jeziku, v njih ne strašite kupcev, predvsem pa seznanite vse svoje zaposlene.

Ključni izziv spletne prodaje v naši kategoriji je izkoriščanje pravic potrošnikov v smeri uporabe produktov skozi celotno sezono in ob koncu sezone uveljavljanje stvarne napake produkta ter pisna prošnja za drug artikel iz nove kolekcije. Potrošniki postajajo vse bolj ozaveščeni in ne glede na ponudbo in prilagajanje glede dostave še vedno ne prevzamejo paketa, ki so ga naročili. Čeprav je to relativno majhen odstotek, uporabljamo sistemske rešitve, s katerimi ta odstotek znatno zmanjšujemo. Kot tretji največji izziv so menjave, kjer stranke želijo izvajati menjavo tudi do 5x. Vsi ti ključni izzivi tvorijo celoto za upravljavca spletne trgovine, ki s pomočjo sistemskih rešitev in čim boljšega prikaza produkta zmanjšuje odstotek tovrstnih težav.

– Samir Kolenović, Kolar.si

 

Vas zanima več?

Preberite tudi: