Google AdWords je Googlovo oglaševalsko orodje, v katerem oglaševalci določite ključne besede, ki sprožijo vaše oglase v spletnem iskalniku, ter na način dražbe določate najvišjo vsoto, ki ste jo pripravljeni za to odšteti. Glavni namen je, da se vaši oglasi na Googlu prikazujejo na čim višji poziciji. Še vedno obstajajo skeptiki, ki se sprašujejo, ali AdWords res tako dobro funkcionira, a dejstvo, da nekateri od največjih oglaševalcev v svetovnem merilu za to orodje plačujejo tudi po vrtoglavih 40 milijonov dolarjev letno, govori samo po sebi. Več podatkov o tem si oglejte na spodnji WordStreamovi infografiki.
Vir: WordStream
Kot uporabniki Googla ste zagotovo opazili, da imajo prvi prikazani rezultati vaših iskanj ob sebi oznako “Oglas” (Ad). Slednja nam pove, da gre za plačan oglas v orodju AdWords. Ta način oglaševanja je za trgovce tako interesanten zato, ker plačilo poteka po principu Pay-per-Click, kar konkretno pomeni, da plačate samo takrat, ko nekdo klikne na vaš oglas. V primeru, da za vaš oglas ni zainteresiran noben uporabnik, vam ni treba plačati nič, če nekdo klikne nanj, pa je znesek, ki ga morate plačati, odvisen le od tega, koliko ste bili pripravljeni zapraviti.
4 praktični nasveti za učinkovito uporabo AdWords-a
1. Vzemite si čas za spoznavanje z orodjem
Prvi razlog, zakaj uporabniki v tem orodju zapravljajo preveč denarja, je ta, da se na začetku niso dovolj posvetili samemu načinu uporabe. Dejstvo je, da je uporaba AdWords-a malce bolj zahtevna, zato je vsekakor potrebno vložiti določen čas za učenje, raziskovanje in testiranje, če želite to orodje uspešno uporabljati. A ne obupajte prehitro! AdWords je “živo” orodje, pri katerem se proces učenja nikoli ne preneha. Google brezplačno ponuja vse potrebne materiale za spoznavanje z orodjem, ki so enostavno dostopni na spletu. Koristne informacije lahko najdete na straneh, kot so AdWords pomoč, Academy for Ads, Google Partners in številnih drugih. Ne pozabite na izobraževalne webinarje, ki jih je danes vse več!
2. Pazite, da vaše ključne besede niso zastavljene presplošno
Če ključne besede v vaši spletni oglaševalski kampanji zastavite presplošno, je večja možnost, da se bo vaš oglas prikazoval preširoki in s tem nerelevantni skupini uporabnikov. Če je konkurenca na področju vaših zastavljenih ključnih besed velika, so stroški oglaševanja teh besed lahko zelo visoki.
To ne pomeni, da morate vedno zelo ozko specificirati vaše ključne besede. Zelo pomembno je tudi, da dodate negativen ključne besede, ki blokirajo prikazovanje vaših oglasov pri nerelevantnih iskanjih. Izbirajte daljše besedne zveze in fraze ter, kar je izredno pomembno, redno spremljajte, katere ključne besede iščejo uporabniki.
3. Postavite si realen budžet in strategijo dražbe
Določanje budžeta in načina dražbe vam lahko vzame veliko časa, vendar ni treba preveč zakomplicirati. Določite, koliko ste realno pripravljeni vložiti v kampanjo, in na podlagi tega določite dnevni cilj. Kar se tiče dražbe oglasov, vam priporočamo, da vsaj na začetku, dokler še spoznavate orodje AdWords, ta postopek izvajate ročno.
4. Redno spremljate stanje vaših kampanj
Več dejavnikov lahko vpliva na to, ali bodo vaše oglaševalske kampanje uspešne ali pa bodo ušle izpod kontrole. Posodabljanje določenih algoritmov lahko vpliva na vaše stroške, vaše ključne besede lahko aktivirajo neželene klike, morda imate postavljeno avtomatsko dražbo … Vsem tem nepričakovanim spremembam se lahko izognete, če ste redno aktivni in vsak dan preverjate KPI (Key Performance Indicators) vaših oglaševalskih kampanj.
Kje in kako začeti?
Preden pričnete s postavitvijo kampanje, obvezno preverite, če in koliko se vaša konkurenca oglašuje preko AdWords-a. Izredno pomembno je namreč, da poznate svojo konkurenco in katera orodja uporablja, kako izgledajo njihove pristajalne strani (landing pages) in podobno. Ni prepovedano, da se učite od konkurentov, vendar pozor – ne samo kopirati!
Zatem postavite budžet. Za začetnike je priporočljiva izbira dnevnega budžeta za oglaševanje; v tem primeru se bo avtomatsko oblikovala ponudba za ceno na klik, ki bo v okviru zastavljenih sredstev. Potem, ko boste porabili dnevna sredstva za oglaševanje, bo AdWords enostavno prenehal prikazovati vaše oglase na vrhnjih pozicijah.
Poleg tega morate vedeti, da ni samo cena na klik tista, ki določa pozicijo vašega oglasa – za to je zaslužen tudi Quality score, faktor, ki opredeljuje pomembnost oglasa za uporabnika, kateremu se je prikazal. Ta faktor torej kaže, v kolikšni meri se oglas ujema s tem, kar je oseba iskala. V praksi to pomeni, da se ne glede na to, če plačujete veliko, vaš oglas morda ne bo ves čas prikazoval na prvi poziciji. V primeru, da nihče ne klikne nanj, Google namreč prepozna, da ni relevanten za uporabnike, zato mu pade Quality score in oglas izgine z vrha Googlovih rezultatov iskanja. Quality score se ocenjuje na lestvici od 1 do 10 ter se pomnoži s ceno na klik (Pay-per-Click), na ta način pa se izračuna AdRank, na podlagi katerega se določa pozicije oglasov.
Kako izbrati vrsto AdWords kampanje?
Google AdWords ponuja dve oglaševalski omrežji: iskalno (search) in prikazno (display) omrežje. Katerega izbrati, je odvisno od ciljev vaše oglaševalske kampanje.
Search kampanje so najpogosteje uporabljene in vam omogočajo, da se vaši besedilni oglasi prikazujejo na vrhu Googlovih rezultatov iskanja. Ta oblika oglaševanja je zelo učinkovita, ker vam omogoča ciljanje uporabnikov glede na izdelke ali storitve, ki jih dejansko iščejo v tistem trenutku. Predstavlja dobro izbiro, če imate omejen budžet, saj na ta način dosežete ciljno skupino, ki v tem trenutku išče to, kar vi ponujate – poglejte primer spodaj:
Oglasi v search kampanji vam omogočajo, da dodate vašo spletno stran, naslov podjetja, številko telefona in ostale kontaktne podatke. Potencialno stranko spodbujajo k določenemu dejanju, na primer h kliku na oglas ali k nakupu.
Na drugi strani pa je display kampanja odlična izbira, če želite uporabnike bolje spoznati z vašo blagovno znamko, izpostaviti določene akcije in popuste ali pa se ukvarjate s prodajo izdelkov in storitev, ki jih ljudje ne kupijo takoj (npr. nepremičnine, avtomobili …). Če se odločite za ta tip oglaševanja, bo Google vaše slikovne oglase prikazal na različnih spletnih straneh – na Googlovem prikaznem omrežju. To so lahko na primer portali z novicami, YouTube kanali in podobno (pri Googlu navajajo, da je takšnih strani več kot 2 milijona). Vaše oglase bodo potencialne stranke videle, medtem ko bodo brale novice ali poslušale glasbo, zato je pomembno, da so zanimivi in pritegnejo pozornost.
Ne imejte takoj previsokih pričakovanj!
Potem, ko vložite denar in oglašujete na primer 2 meseca, je razumljivo, da pričakujete, da se bo to takoj poznalo na vaših poslovnih rezultatih. Če se nič ne spremeni, enostavno prenehate z oglaševanjem. Napaka! Razmislite, zakaj se to dogaja. Imate optimizirano spletno stran? Se na njej obiskovalci hitro znajdejo? Včasih je prav to lahko težava. AdWords vam sicer lahko pripelje zainteresirane uporabnike, vendar ne more prodajati namesto vas.
»» Poglejte 5 preprostih načinov za povečanje števila vračajočih se strank
Mnenje strokovnjaka: “Univerzalni odgovor je: testirati, testirati, testirati!”
Za nasvete iz prve roke smo prosili Miroslava Vargo iz podjetja Escape, data analitika in enega od redkih GCT (Google Certified Trainer) v Google Adriatik regiji, ki ima bogate izkušnje z uporabo orodja AdWords:
.
Se lahko spletni trgovci sami naučijo uporabljati AdWords v nekem sprejemljivem času?
“Seveda lahko. AdWords ni neobvladljiv in samo tehniko oglaševanja lahko osvojijo relativno hitro. Mi v okviru naše PPC Akademije pogosto izobražujemo zainteresirane, kako lahko to sami najbolje storijo.
Problem nastopi kasneje, ko se začne oglaševanje. Sčasoma je potrebno poskušati izboljšati stroškovno učinkovitost in povečati učinkovitost vlaganja. Logično, tudi konkurenca ne počiva in če se ne posvečate redno svojim kampanjam, je zelo verjetno, da ne boste dobili maksimalnih učinkov. Da bi uspeli, morate stalno testirati, prilagajati in menjati kampanje, za to pa je potreben čas. Ko plačate AdWords agencijo v resnici plačate za čas, ki ga (nikoli) nimate dovolj, da bi se vse naučili in uporabili v praksi. Vse znanje je brezplačno dostopno na spletu. Če se posvetite AdWords kampanjam, kolikor je potrebno, nimate več časa za vaš core business.”
Kdaj lahko spletni trgovci pričakujejo rezultate in povečanje prodaje?
“Odgovor je zelo enostaven – v roku 15 minut lahko pričakujejo prve rezultate, če gledajo povečanje obiskanosti spletne trgovine.
Če pričakujejo povečanje prodaje, a niso pripravili vsega potrebnega (enostaven postopek naročila in plačila, ustrezen postopek preverjanja kreditne kartice, usklajene cene glede na konkurenco in niz drugih podrobnosti), je možno, da jim prodaja ne bo nikoli narasla. Morda jim celo upade! Z vlaganjem v oglaševanje namreč več ljudi vidi na primer, da so cene v neki spletni trgovini previsoke. Potrošnik, ki z nečim ni zadovoljen, bo to povedal 20 drugim, zadovoljna oseba le 5. Z oglaševalsko kampanjo v takem primeru se informacije, da ste predragi, hitro razširijo od ust do ust in na različnih spletnih forumih, na koncu pa nihče ne želi več kupovati pri vas.”
Kako danes biti drugačen in se izpostaviti v svetu najrazličnejših oglasov?
“Vprašanja glede kreative, sporočila, blagovne znamke in izpostavitve na trgu so stara toliko kot oglaševanje samo. Osebno še nikoli nisem v prvo zadel, na katero sporočilo bodo kupci bolje odreagirali. Potrebno je ustvarjati različna oglasna sporočila in jih testirati glede na to, v kateri fazi nakupnega procesa je kupec, kje živi, kakšne so nakupne navade na tem trgu in še niz drugih faktorjev.
Najboljši primer dobre prakse, kako smo testirali branje sporočila na bannerju, boste našli, če pogooglate “žuta žipka”. Včasih niti ni tako pomembno izpostaviti se, kot to, da se z dobrim sporočilom dotaknemo ljudi. Legendarna je zgodba o Rosserju Reevesu, ki je slepemu beraču na njegovo sporočilo dopisal nekaj besed in s tem uspel navdahniti ljudi, da so mu začeli poklanjati veliko denarja. Če v Google napišete “nasveti za pisanje adwords oglasov”, boste dobili niz dobrih nasvetov, vendar vsakemu priporočam, da neprestano testira in meri učinke. Enkrat je namen oglasa, da pritegne kupce, drugič, da ga spodbudi k nakupu, naslednjič, da nekaj proda. Ni nujno, da pri vseh deluje isto sporočilo, tudi timing tu igra veliko vlogo. Univerzalni odgovor je: testirati, testirati, testirati …”
»» Ste med bolj naprednimi uporabniki? Zvišajte CTR AdWords oglasov z dinamičnim prikazom cen!