Trendi 2019: Kaj napovedujejo slovenski spletni trgovci?

3984

Za leto 2019 se napovedujejo velike spremembe, inovativnost, transformativnost in nadaljnjo rast ecommerce industrije. Se sprašujete, kakšne trende prinaša? Katera področja je vredno razvijati?

Pripravili smo seznam trendov, ki bodo relevantni v letu 2019 in tudi napovedi slovenskih spletnih trgovcev (skoči na mnenja trgovcev).

Od digitalnih entuziastov do digitalnih ekspertov: Zaradi vedno višjih stroškov oglaševalskih platform (Google, Facebook, Amazon, ipd.) in večje konkurence, bodo marketinške ekipe imele čedalje večji pomen pri grajenju ecommerce blagovnih znamk in spletni prodaji. Zlata doba, v kateri smo lahko na podlagi znanj, ki smo jih sami pridobili, dosegli vrtoglave prihodke s pomočjo digitalnega oglaševanja, je za nami.

Vsebina ima prednost: Zaradi visokih stroškov oglaševalskih platform in ekip strokovnjakov digitalnega marketinga ter vedno večje informiranosti potrošnikov, bo vsebina (content) pomembno vplivala na prodajo. SEO je velik del tega, ravno tako pa je tudi premišljena uporaba kanalov.

Offline nakupovanje pridobiva na pomenu: Medtem ko nakupovanje na spletu postaja vedno boljše in se pri njem pojavlja vedno manj ovir, se bodo brandi in spletni trgovci posvetili izboljšavi nakupne oziroma uporabniške izkušnje v offline svetu.

Darko Dujič, direktor Ceneje d.o.o. je o prepletanju on- in offline trgovine povedal: »Čeprav priljubljenost spletnega nakupovanja narašča, do popolne virtualizacije prodaje zagotovo ne bo prišlo tako kmalu. Bo pa v vsakem primeru na voljo vedno več spletnih rešitev za hitrejše, preprostejše, personalizirano in bolj priročno nakupovanje. Vsekakor morajo vsi trgovci celovito transformirati nakupno izkušnjo.

Kupci si želijo enostavnega nakupovanja, preko izbranih kanalov (on- ali offline) in brez dodatnih ovir. Trgovine se zdaj postajajo razstavni saloni (showrooms), kamor grejo kupci z namenom, da bi si ogledovali izdelke in se pogovorili s strokovnjaki. Med obiskom so na pametnih telefonih in raziskujejo alternative na spletu ter preko primerjalnikov ponudb. Ko so prepričani, kaj želijo, nakup opravijo na spletu ali obratno – kupci iščejo informacije na spletu, pregledajo najugodnejšo ponudbo, nato pa se še v živo prepričajo o izdelku in ga kupijo. V prihodnosti bodo te meje še bolj zabrisane.

Opazili smo na primer trend, da veliki spletni trgovci odpirajo fizične lokacije kot prevzemne točke, ki so vse bolj podobne showroom usmerjenim prodajnim površinam, v katere vključujejo inovacije na področju način plačila (Amazon GO), način dostave in doživetij (Hema supermarketi). Priročnost je vodilo digitalne potrošniške ekonomije, ki narekuje trend razvoja na vseh področjih.«

Vse bo mogoče zaradi umetne inteligence (AI): Napredek bo mogoč le, če bodo spletni trgovci ohranili bolj ali manj enako število zaposlenih in dovolj visoke marže – kar preprosto pomeni, da bodo morali umetni inteligenci prepustiti vsa dela, ki jih je mogoče avtomatizirati. Z umetno inteligenco si bodo trgovci pomagali do izboljšave učinkovitosti in zagotavljanju personalizacije storitev, zaposleni pa se bodo morali posvetiti temu, da strankam omogočijo najbolj kakovostno storitev, kar je mogoče in preko vseh nakupnih kanalov.

Spremembe bodo tudi med zaposlenimi: Fizične trgovine nikakor ne bodo izumrle, le spremenile se bodo. In ravno zato, da bi tem spremembam sledili, napovedujejo povečanje v zaposlovanju starejših generacij, ki imajo s prodajo v fizičnih poslovalnicah veliko izkušenj. Milenijci, ki imajo s prodajo v trgovinah manj izkušenj, bodo še naprej kraljevali na spletu, tako v prodaji kot v digitalnem marketingu. Lahko bi rekli, da bodo generacijska znanja prišla do izraza.

Kaj pravijo slovenski spletni trgovci?

Slovenske spletne trgovce, ki so tekmovali na izboru za Spletnega trgovca leta 2018, smo povprašali, kateri so 3 ključni trendi, ki bodo zaznamovali razvoj ecommerce področja v prihodnjih 5 letih. V nadaljevanju si preberite njihove odgovore.

“Nadaljnji razvoj večkanalnega pristopa v smeri večje sofisticiranosti, merljivosti, unificiranosti ter s tem povezana sinhronizacija procesov spletnega in fizičnega okolja (prodajalne).

Virtualna resničnost (VR) in nadgrajena resničnost (AR) za  obogateno uporabniško izkušnjo. Umetna inteligenca in računalniško učenje za personalizirano komunikacijo.”

Barbara Janžekovič
Digitalni marketing in spletne trgovine Intersport ISI, d.o.o


“Mislim, da bo v našem primeru ključno, da bomo z razvojem spletne prodaje hkrati razvijali in prilagajali tudi  prodajni process v fizičnih prodajalnah in tako ustvarili novo, sodobno  uporabniško izkušnjo z dodano vrednostjo, ki bo uporabniku omogočila, da se lahko  odloča, kje, kdaj in kako bo  opravil nakup. Pri tem pa moramo zagotavljati optimalno varen nakup, hitro dostavo in kakovosten servis na vseh prodajnih kanalih.”

Nives Markelj
vodja marketinga in odnosov z javnostmi Alpina.si


“Menim, da bo šlo vse v smeri ponujanja vedno boljše in kvalitetne uporabniške izkušnje. Kljub temu da se že dolgo govori o pomembnosti mobilnih telefonov se mi zdi, da v Sloveniji veliko spletnikov svojega spletnega poslovanja še ni dovolj dobro priredilo za to platformo. Spletnih nakupov preko mobilnih telefonov bo vedno več, kar ni presenetljivo glede na čas, ki ga ljudje porabimo tam.

Kot drugo bi omenila umetno inteligenco in z njo povezane tehnologije, ki nam omogočajo, da uporabnikom ponujamo komunikacijski kanal 24/7, npr. chatboti. Pri nas jih še nismo povsem osvojili, vendar trendi kažejo, da bo to potrebno. Kot zadnje bi izpostavila še vsebinski marketing in pa »native« oglase, ki so jih v tujini že osvojili, pri nas pa nabirajo moment.”

Ana Velechovsky
topsolutions.si


“Samo pogledamo v EU in svet, pa imamo odgovor na dlani 🙂 Žal smo v Sloveniji z mentaliteto spletnega nakupovanja zadaj, čeprav se zadeve izboljšujejo. Če pogledamo npr. načine plačila, v SLO še vedno prevladuje plačilo po povzetju, med tem ko v svetu tega praktično ne poznajo več.

Personalizirano nakupovanje, čim bolj prilagojene ponudbe posamezniku – pa ne toliko v izdelku samem, ampak v percepciji celotne storitve – predstavitev, testiranje, paketi, dostava, škatla v kateri se dostavlja – skratka celotna uporabniška izkušnja. Mobilni telefoni so že sedaj zelo pomembni, pa še bolj bodo.”

Dejan Krivec
Funky.si


Personalizacija – Med ogromnim številom trgovcev, ki imajo praviloma tudi precej široko, a praktično identično ponudbo izdelkov bodo kupci izbirali tiste, ki bodo hitreje in bolje ponudili prave izdelke za rešitev njihovih težav, zato mislim, da je personalizacija nakupne izkušnje med najbolj vročimi trendi.

Mobilno nakupovanje – vključuje vse od optimizacije spletnih trgovin za udobno uporabo na mobilnih napravah do aplikacij za hitro naročanje potrošnega blaga (s skeniranjem barcode ali QR kode), pa tudi aplikacij za vizualizacijo izdelkov v lastnem domu.

Marketing avtomatizacija – s serviranjem oglasnih sporočil, emailov, potisnih obvestil, chat sporočil in vseh ostalih kanalov  v personalizirani obliki in v pravem trenutku si lahko trgovci obetajo več uspešno zaključenih nakupov, bolj zadovoljne stranke in učinkovitejši marketing.”

Luka Komac
PERVISIO


“Mislim, da personalizacija igra vedno večjo vlogo, zato sem tudi sama celotno ponudbo od letos naprej uredila na ta način.

Drugi trend, ki že zdaj prihaja vedno bolj v veljavo je H2H (human to human) pristop in ne samo B2C. Ljudje iščejo človečnost in ne samo formalnost.

Tretji trend – obvezna čim boljša prilagoditev strani za mobilne naprave in enako dobre funkcionalnosti, kot pri različici za računalnik.”

Aneja Štrukelj
Dosezisanje.si


“Zagotovo bo en trend instantna pomoč stranki preko virtualnega pomočnika na spletnem mestu oz. v aplikaciji trgovine. Poleg tega je veliko potenciala še pri naprednem iskanju med izdelki (glasovno iskanje, iskanje na podlagi slik). Trgovina, ki bo sama vedela katere izdelke predlagati kupcu (v našem primeru starostna skupina in spol otroka), bo omogočala hitrejše odločanje in boljšo izkušnjo pri nakupovanju. Umetna inteligenca bo drastično spremenila nakupovanje preko spleta. Video predstavitev izdelkov in mobilna aplikacija bodo »must have« na ecommerce področju.

Blockchain tehnologija spreminja svet in dejstvo je, da je to eden ključnih trendov, ki ga bodo morale napredne spletne trgovine posvojiti. Poleg implementacije blockchain tehnologije v sam proces nakupovanja bo vedno bolj zaželen način plačila s kripto valutami. Izjemne možnosti blockchain tehnologije bodo reševale številne težave s področja varnosti in zlorab, ki jih sedaj dopušča kartično plačevanje preko interneta. Pri velikem številu dobaviteljev je nenehna komunikacija in usklajevanje izredno potratno. Z enotnim standardom in avtomatiziranim komuniciranjem z dobavitelji se bo na tem področju rešilo veliko težav.”

Mark Kodrič
Evitas


“V prvi vrsti je zagotovo rast nakupov, opravljenih prek mobilnih naprav in tabličnih računalnikov, čemur mora spletna trgovina čim bolj prilagojena. Ključni bodo tudi hitra dostava in implementacija modernih načinov plačila.

Rok Šuler
OutletShop.si


“Ker se to področje razvija s svetlobno hitrostjo, je obdobje 5 let najbrž že kar dolgoročna perspektiva in jo je težko napovedati, v naslednjih dveh do treh letih pa bo ključen pester nabor kanalov prodaje in njihova usklajena uporaba, saj pomeni odvisnost zgolj od enega ali dveh preveliko poslovno tveganje. Tukaj pridejo v poštev seveda vsa družbena omrežja, klasična spletna prodaja, nove aplikacije in omrežja, ki se hitro pojavljajo in razvijajo.

Kot do sedaj bo v prihodnje še bolj pomembna analiza nakupovalnih navad, želja strank ter maksimalna prilagoditev ponudbe glede na osebni profil stranke. Po meri in željah stranke torej. Eden od trendov pri naših storitvah bo zagotovo vključitev vedno bolj odgovornega odnosa do okolja, saj postaja ta tema vse pomembnejša, bolj ozaveščene na tem področju pa postajajo tudi stranke.”

Marko I.
Fenzy


Trendi, ki bodo zaznamovali razvoj ecommerce področja, so:
Chatboti : Odlična alternativa klicnim centrom + velik potencial za trženje saj sta opening rate in click through rate v povprečju kar 80%
Personalizirana izkušnja na spletni strani: S tem povečamo attention span kupca ter si zagotovimo nižji bounce rate in višji engagement ter conversion rate
Augmented Reality - AR: rešitev za največjo oviro pri spletnem nakupovanju. Potenciali kupci bodo lahko dejansko videli kako bo določen izdelek izgledal v resnici.
Glasovno iskanje: Alexa, Google assistant, Siri, itd… že spreminjajo način, kako ljudje iščemo vsebino na spletu.

Suzana Rahija
moje-lece.si

Vas zanima več?

Preberite tudi:

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here