Kaj smo Slovenci v letu 2018 največ iskali?

2336

Spletna trgovina je ena izmed najbolj dinamičnih industrij. Na evropskem statističnem portalu Eurostat poročajo, da na spletu prodaja 20 % evropskih podjetij, kar predstavlja 18 % prihodkov od prodaje. Podatki se ujemajo z ugotovitvami Statističnega urada Republike Slovenije, ki poroča, da je petina podjetij z vsaj 10 zaposlenimi v letu 2017 del svojega prihodka ustvarilo s prodajo izdelkov ali storitev prek spleta. Število podjetij z vsaj 10 zaposlenimi, ki vršijo spletno prodajo, pa se je v zadnjih 10 letih povečalo za 164 %. Poslovnim prihodkom od prodaje na spletu napovedujejo po poročanjih Statiste, portala za spremljanje statističnih podatkov, letno rast 6,9 % samo v Evropi. V svetovnem merilu bo v letu 2018 obseg ecommerce trga znašal skoraj 3.000 milijard evrov.

Kaj kupce motivira k spletnim nakupom, je kompleksno področje, toda dobiti največ za svoj denar in širok izbor artiklov na zalogi sta le osnova. Priročnost je vodilo digitalne potrošniške ekonomije, ki narekuje trend razvoja na vseh področjih.

Ob koncu leta pogosto naredimo pregled najpomembnejših dogodkov, mejnikov, uspehov, ki so se nam zgodili v iztekajočem se letu. Združili smo podatke več kot 80 milijonov ogledov izdelkov letno na Ceneje.si, slovenskem portalu za primerjalno nakupovanje, in raziskave o nakupnih navadah Slovencev v izvedbi podjetja Ceneje in Valicon. Podatki razkrivajo, kaj so Slovenci najbolj nakupovali v letu 2018 in kako.

NAKUPNE NAVADE SLOVENCEV: Online vpliva na offline (in obratno)

»Spletno nakupovanje v primerjavi z nakupovanjem v fizičnih trgovinah že dolgo ni več marginalno. V nekaterih kategorijah je celo več kot ena tretjina vseh nakupov opravljenih preko spleta, predvsem so to računalništvo (45 %), avdio in video (35 %) ter foto kategorija (35 %). Dom in vrt pa je kategorija, v kateri kupci iščejo največ informacij na spletu, nakup pa še vedno raje opravijo v fizičnih trgovinah. Velja omeniti še, da smo v Evropi zelo visoko po prodajnih površinah fizičnih trgovin na prebivalca, kar pomeni, da sta lahko splet in fizična trgovina zelo povezana v nakupnem procesu,« je o odkritjih raziskave povedal Darko Dujič, direktor Ceneje d.o.o.

Pri spletnih nakupih imajo domači trgovci prednost, saj kar 47 % Slovencev nakupuje v domačih spletnih trgovinah, kar je približno enako kot v prejšnjih letih. Število tistih, ki večino nakupov na spletu naredijo v tujih spletnih trgovinah, pa v Sloveniji znaša le 18 %. Slovenski potrošnik ne kupuje le na podlagi cene, temveč na njegov nakup vplivajo pretekle izkušnje s spletno trgovino, hitra dostava in brezplačna poštnina. Spletni potrošniki postajajo vse bolj zahtevni in se čedalje bolj zavedajo, kaj pomeni dobra nakupna izkušnja.

NAJ ISKANI IZDELKI 2018: MOBILNA TELEFONA in PAMETNA URA!

V letu 2018 so slovenski potrošniki največ izdelkov iskali v glavnih kategorijah dom in vrt, računalništvo ter oblačila in obutev. Zrele kategorije, ki enakomerno rastejo, so avdio-video, računalništvo in telefonija. Največji preskok v primerjavi z lani, pa se je zgodil v kategorijah pohištva, orodja in strojev, opreme za dom, kuhinjskih pripomočkov, oblačila in obutve, športov na prostem in vodnih športov, otroške opreme ter vozičkov. Več kot pol milijon krat so bili izbrani izdelki znamk Samsung, Gorenje in Bosch.

Razkrivamo, kateri so trije najbolj zaželeni izdelki leta 2018.

3. mesto: XIAOMI mobilni telefon Mi A1 64GB (5X)

xiaomi

Za Xiaomi izdelke pred 10 leti nihče ni slišal. Kako to vemo? Kitajsko podjetje oziroma kot mu nekateri pravijo ‘kitajski Apple’, je staro le dobrih 8 let, v slabem desetletju pa se je že prebilo na vrh lestvic najbolj cenovno ugodnih telefonov. Za telefone podjetja Xiaomi je značilna presenetljivo dobra kakovost za nizko ceno. Absolutni zmagovalec je mobilni telefon XIAOMI Mi A1 64GB (5X), v črni barvi, ki je svet ugledal že septembra 2017.

2. mesto: SAMSUNG pametna ura GEAR S3 FRONTIER

samsung gear

Na našem seznamu pametno uro SAMSUNG GEAR S3 FRONTIER najdemo na 2. mestu. Pametne ure so namenjene aktivnim posameznikom, ki želijo biti povezani s telefonom, ne da bi morali nanj nenehno gledati. Od pametne ure se torej pričakuje, da deluje brezhibno in v vseh razmerah, v katerih se znajde aktiven posameznik.

1. mesto: HUAWEI mobilni telefon P20 Lite 64GB DS

Huawei

Strinjamo se, da so pametni telefoni spremenili naša življenja. Slovenci posvetimo veliko časa izboru pravega telefona; v letu 2018 smo se največkrat informirali ravno v kategoriji mobilnih telefonov. Na prvo mesto najbolj iskanih izdelkov se je uvrstil HUAWEI mobilni telefon P20 Lite 64GB DS v Midnight black barvi. Izmed nabora HUAWEI telefonov ponuja model P20 Lite najboljše razmerje med ceno in tehničnimi lastnostmi.

 

10 TOP IZDELKOV IN NAJ BLAGOVNE ZNAMKE: Zmagovalci v posmeznih kategorijah

Analizirali smo 10 priljubljenih kategorij na Ceneje.si in v vsaki poiskali 3 najbolj priljubljene blagovne znamke in najbolj zaželen artikel leta 2018. Kupci GSM telefonov in opreme so lani največkrat preverjali ponudbo pametnega telefona znamke Huawei, med avdio in video opremo Samsung LED TV, med belo tehniko pa BEKO pralni stroj. Zanimivo je, da je stružnica iz kategorije dom in vrt, že 5. po vrsti med vsemi najbolj priljubljenimi izdelki. V kategoriji lepota in zdravje, za katero bi na prvih mestih pričakovali izdelke za osebno nego, ličila in parfumerijo, večino prvih mest zasedajo predvsem aparati za osebno nego.

top 10 izdelkov

Vas zanima več?

Preberite tudi: