Še en udarec za SEO? Nov Googlov algoritem bo mobile-first!

2109

V letu 2016 smo opazili kar nekaj potez Googla, ki so sprožile ugibanja, kakšni bodo učinki na organski obisk. Sedaj smo priča še eni spremembi, ki se nanaša na optimizacijo spletnih strani (SEO), saj se Googlov algoritem spreminja tako, da bo indeksacija potekala po principu “mobile-first”.

Februarja 2016 smo pisali o spremembi Googlove strani z zadetki (SERP) in učinkih na organski obisk, marca pa smo se razpisali o učinkih te spremembe na AdWords kampanje in pridobili nekaj mnenj strokovnjakov o vplivu takšnih sprememb na SEO aktivnosti. Zdaj nas je pričakala še ena sprememba, in sicer mobile-first indeksacija, ki bo nedvomno vplivala na to, v kakšnem vrstnem redu se bodo prikazovali zadetki na Googlu.

Kaj pomeni algoritem mobile-first?

Poenostavljeno povedano – prej so Googlovi roboti indeksirali strani kot uporabniki namiznih računalnikov in »običajnih« spletnih strani (desktop users), sedaj pa bo indeksiranje potekalo tako, kot da je Googlov robot uporabnik mobilne naprave (mobile user). Pregledovale se bodo torej mobilne različice strani.

Je to dobro ali slabo za nas?

Če vaša mobilna stran zajema veliko manj vsebin ali povezav, kot jih imate na spletni različici strani, bo to lahko negativno vplivalo na vaš SEO oziroma na prikaz na strani z zadetki. Podobno lahko sklepamo tudi, da če imate težave z nalaganjem vaše mobilne strani (npr. dolg čas nalaganja), to lahko prav tako negativno vpliva na vaš organski obisk.

Nimamo strani, prilagojene za mobilne naprave – panika!

Tovrstna panika ni potrebna. Če nimate mobilne strani, bo Google indeksiral vašo »spletno« različico strani, toda z vidika mobilnega uporabnika. Vsekakor pa je potrebno razmisliti o tem, da vse več uporabnikov spleta raziskuje strani z mobilnimi napravami in da boste morali narediti nekaj v smeri, da se vaša stran prilagodi mobilcem.

Kako lahko ugotovimo, kako Google vidi našo stran?

Pomagate si lahko z Google Search Console (prej Google Webmaster) in kliknete na možnost »crawl«, nato pa na »Fetch as Google«. Prikazana stran vam omogoča, da preiščete spletno mesto kot Googlebot. Izberite pregled »mobile smartphone«, nato pa kliknite na »Fetch«. Če izberete možnost »Fetch and Render«, lahko preverite, kako prijazna je vaša stran z vidika mobilnega uporabnika.

googlemobilefirst1

googlemobilefirst2

Kakšna so mnenja strokovnjakov o tej spremembi?

Več lahko preberete na straneh, kot so searchengineland.com ali entrepreneur.com, kjer so objavili članek Google’s New Mobile-First Index and the Death of Desktop SEO, mi pa smo za mnenje povprašali Darka Dujiča, direktorja Ceneje d.o.o.

darko-dujic_3“Rast iskanj na mobilnih napravah je v zadnjih 18 mesecih, tudi s hitro penetracijo LTE standarda, postala eksponentna. Kot uporabniki spleta se tudi v Sloveniji hitro prilagajamo in že v veliki meri uporabljamo mobilne naprave za brskanje in iskanje informacij.

Dodatno je potrebno omeniti, da je po podatkih poročila Mary Meeker letna rast oglaševanja na mobilnih napravah kar 66-odstotna, medtem ko je pri »desktop« oglaševanju le 5-odstotna. Sprememba algoritma je dejansko prilagoditev uporabniškemu vedenju, ki je v letu 2016 postalo primarno na mobilnih napravah. Google ta trend zaznava že nekaj časa in mora reagirati tako z vidika algoritma, še bolj pa s prilagajanjem poslovnega modela.”

Več o tem nam je povedal tudi Mario Frančešević, ustanovitelj agencije za digitalni marketing in oglaševanje SeekandHit.

mario-francesevic“Čeprav se na prvi pogled sprememba indeksacije na mobile-first zdi drastična, gre v resnici za nadaljevanje iniciative, ki jo Google izvaja že nekaj časa. Dejstvo je, da je v določenih segmentih “mobile” prevladal nad “desktopom” (na primer, število iskanj z mobilnih naprav je večje), kar je na nek način logično, prav tako občutno raste vpliv na spletno prodajo.

Ob upoštevanju tega in številnih drugih sprememb, ki jih je Google uvedel v zadnjih letih, ta aktivnost pravzaprav ne preseneča, vendar pa še ni jasno, kako bo vplivala na promet spletnih strani – težko je namreč napovedati učinek brez konkretnih podatkov.

Vsekakor pa je potrebno omeniti, da se že kar nekaj časa svetuje lastnikom spletnih strani, da morajo biti “mobile-ready”. Ta sprememba je še en dodaten znak, ki bi moral spodbuditi vse, da resno razmislijo o mobilnih različicah spletnih strani kot o enakovredni obliki spletne prisotnosti v vseh pogledih.”

Vas zanima več?

Preberite tudi: