alibaba-na-crni-listi

Združenje USTR (United States Trade Representative), ki je v ZDA pristojno za razvoj in priporočila na področju trgovinskih odnosov, je pred kratkim vrnilo največjo kitajsko e-commerce platformo Taobao.com na svojo črno listo prodajalcev ponaredkov in kršiteljev pravic intelektualne lastnine.

Taobao je B2C spletna trgovina skupine Alibaba, kitajska različica nam poznanemu Amazonu, ki vključuje tudi ponudbe drugih trgovcev. Predsednik skupine Michael Evans je ob odločitvi USTR povedal, da so nad njo “zelo razočarani”.

“V letu 2016 smo odstranili dvakrat več spornih izdelkov kot leto prej. Odločitev, da je bila Alibaba v tem letu manj učinkovita v boju proti ponaredkom kot leto prej ali pred štirimi leti, ko so nas prvič odstranili s črne liste, se nam iz tega razloga zdi nesmiselna,” je izjavil in dodal, da ta odločitev ne temelji na dejanskih dejstvih, temveč bi lahko bila pod vplivom trenutne politične klime.

Ne glede na to, ali gre v resnici za politično odločitev ali ne, je opozorilo vsekakor potrebno upoštevati. Po podatkih največje raziskave spletnega nakupovanja v regiji Shopper’s Mind, ki je samo novembra lani zajela več kot 5.000 slovenskih spletnih kupcev, se namreč vsako leto vse več potrošnikov odloča za spletne nakupe v tujini.

knowledge-bite-nakupi-v-tujini-696

Prvič na črni listi leta 2011

Taobao se je prvič znašel na omenjenem črnem seznamu prodajalcev ponaredkov v letu 2011, vendar so trgovca zatem, ko se je zavezal zmanjšati obseg ponarejenega blaga na svojih spletnih straneh, v 2012 odstranili. V izjavi ob ponovni umestitvi na seznam je vodstvo poudarilo, da so od septembra 2015 do avgusta 2016 s Taobao.com odstranili kar 180.000 trgovin.

Kako lahko pridobite zaupanje kupcev?

Omenjeno število odstranjenih trgovin je z evropske in slovenske perspektive zelo impresivno, kajne?

To je eden od razlogov, da je Shopper’s Mind – sMind v partnerstvu z združenjem EMOTA na slovenskem in hrvaškem trgu vzpostavil nacionalno oznako zaupanja CERTIFIED SHOP, ki trgovcem omogoča tudi pridobitev evropske oznake EMOTA. Obe oznaki so od septembra 2016 pridobili že številni slovenski trgovci, med njimi na primer Babycenter, Big Bang, M Tehnika, Merkur in Mimovrste. Celoten seznam certificiranih trgovcev si lahko ogledate tukaj.

Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje d.o.o., ki upravlja iniciativo Shopper’s Mind – sMind:

darko dujic“Dejstvo je, da potrošniki kupujejo pri trgovcih, ki jim zaupajo, in zaupanje je še toliko bolj pomembno v digitalnem okolju, v katerem kupci nimajo neposrednega stika s trgovcem. Pri Shopper’s Mind – sMind spremljamo razvoj spletne trgovine na več trgih (Slovenija, Hrvaška, Srbija ter BiH) in ugotavljamo, da slovenski spletni trgovci uživajo visoko stopnjo zaupanja s strani potrošnikov. Z vidika zaupanja so tako v zadnjih letih naredili velik korak naprej v primerjavi s hrvaškim trgom, kjer tuji trgovci predstavljajo veliko konkurenco. Na obeh trgih pa hitro raste število spletnih trgovcev, ki vse bolj spoznavajo pomen gradnje zaupanja in dolgoročnih odnosov s potrošniki, kar dokazuje tudi hitro naraščajoče število trgovin, ki se potegujejo za pridobitev oznak CERTIFIED SHOP in EMOTA.”

Več o CERTIFIED SHOP »