Kaj serp pomeni za AdWords oglasevalce

23. februarja smo pisali o nedavni Googlovi spremembi strukture SERP ter opisali nekaj možnih posledic za organski obisk ter PPC (pay-per-click) oglaševanje.

Nekatere spletne agencije so nas obvestile, da se je na njih obrnilo kar nekaj strank, ki jih je zanimalo, kaj ta sprememba pomeni za njihovo poslovanje. Glede na to, da gre za zelo zanimivo temo, ki na noge dviguje tako spletne agencije kot spletne trgovce doma in v tujini, smo za mnenje zaprosili nekatere strokovnjake.

V ločenem članku smo že opisali vpliv sprememb na organski promet in SEO, v nadaljevanju pa vas vabimo, da preberete več o učinkih za PPC oglaševalce.

Kakšne so spremembe v oglasnih pozicijah?

Če smo bili še do nedavnega vajeni oglasov v desnem stolpcu, kot jih kaže prikazna slika s cpcstrategy.com, se lahko od njih zdaj poslovimo. Sprememba je seveda vidna le na namiznih računalnikih, saj na mobilnih napravah desni stolpec ni bil nikoli na voljo.

kaksne so spremembe v oglasnih pozicijah

Google se je odločil med prve iskalne zadetke uvrstiti 4. oglasno pozicijo, s čimer je organske zadetke postavil še nižje. Po poročanju moz.org (analiza temelji na njihovem naboru podatkov) je bilo pred spremembo SERP vseh iskanj, ki so vsebovala 4 oglasne pozicije, okoli 1 %, 18. februarja je ta številka narasla na 18,9 %, nekaj dni po spremembi, natančneje 23. februarja, pa so zaznali kar 36,4 % poizvedb, ki imajo na vrhu seznama zadetkov 4 oglase.

Klasični oglasi iz desnega stolpca izginjajo, v tujini se zdaj tam pojavljajo tako imenovani PLA oglasi (Product Listing Ads, ki v Sloveniji še niso na voljo) ter Knowledge Panel informacije.

ŠTEVILO POTENCIALNO PRIKAZANIH OGLASOV SE JE Z 11 (3+8) ZMANJŠALO NA NAJVEČ 7 (4+3)

Mario Frančešević, strokovnjak za performance marketing iz hrvaške agencije SeekandHit, napoveduje: »Ne verjamem, da se bodo oglaševalci samo zaradi te spremembe začeli boriti za prva mesta – tudi do sedaj so prve tri oglasne pozicije predstavljale dodatno možnost predstavitve oglaševalca, tako da uvedba dodatnega mesta ne bo veliko spremenila. Menim, da imajo podporniki SEO veliko več razlogov za skrb kot sami oglaševalci.«

Na drugi strani Tien Nguyen, direktor področja tehnologij pri cpcstrategy, pravi: »Lahko se zgodi, da bodo najbolj prizadeti mali oglaševalci, ki bodo izrinjeni iz boja za višje oglasne pozicije. Zaradi spremembe se lahko dvignejo cene oglaševanja na klik, ki ga bodo bolje obvladovala podjetja z višjimi proračuni za oglaševanje.«

Kakšne so dobre novice?

V nadaljevanju bomo povzeli mnenja tujih virov, ki so med prvimi poročali o spremembi in na večjih statističnih vzorcih obdelali kratkotrajne posledice. Analiza se nam zdi relevantna predvsem zato, ker ločeno obravnava oglasne pozicije na vrhu SERP, v desnem stolpcu ter na dnu strani.

Po poročanju searchengineland in Wordstream se oglaševalci nimajo česa bati. Po njihovi analizi več kot 2.360 oglaševalskih računov iz različnih panog je januarja (mesec dni pred spremembo) z vrhnjih oglasnih pozicij prišlo več kot 85 % klikov. Poudarjajo tudi, da obstaja možnost, da bo dodatna 4. pozicija pomagala nadomestiti izgubljeni vir obiska iz stranskih oglasov.

Dobra novica je tudi, da je na 4. oglasni poziciji prav tako možno uporabljati razširitve (ad extensions) in s tem dodatno zvišati vidnost oglasa, dobri rezultati pa se kažejo tudi pri 3. oglasni poziciji, kjer je ponekod opaziti tudi do 15 % povišanje CTR (razmerja med kliki in prikazi), kar je razvidno iz spodnjega grafikona.

zmagovalci spremembe SERP

Vir: Wordstream.com

Spremembe SERP se veselijo tudi tuji oglaševalci, ki imajo možnost uporabe PLA oglasov v desnem stolpcu. Podatki kažejo, da so tovrstni oglasi pridobili tako na dosegu kot tudi na ugodnejših stopnjah CTR.

Kakšne so slabe novice?

Na drugi strani se slabše piše oglasom na dosedanjih pozicijah 5-7. Prve analize namreč kažejo, da so oglaševalci, ki so že bili na nižjih pozicijah, sedaj izrinjeni s SERP, kar potrjuje našo skrb o posledicah takšnih sprememb za male oglaševalce.

pozicije 5 do 7 ob spremembi SERP

Vir: Wordstream.com

Sprememba je negativno vplivala tudi na organski vir obiska, več o tem lahko preberete v povezanem članku, v katerem smo povzeli mnenja nekaterih strokovnjakov.

Kaj to pomeni za SEO? »

Vas zanima več?

Vabimo vas k branju povezanih vsebin:

Kako meriti učinke na vaš organski promet? »