
Če ste med tistimi, ki jim organski obisk po spremembah Googlovih algoritmov nikoli ni padel, žal tokrat ne boste med »srečneži«, ki jim zadnja sprememba Google SERP ne bo prišla do živega.
Po poročanju searchengineland se je v petek zgodila velika prelomnica za vse uporabnike Googla, predvsem pa za tiste, ki si že nekaj let prizadevajo skrbeti za kakovosten SEO. Največji iskalnik se je odločil spremeniti desktop SERP (angl. Search Engine Results Page), torej stran z rezultati, ki jo vidimo, ko v iskalnik vnesemo poizvedbo. Kaj to pomeni za vaš organski obisk?
Nova SERP struktura (kako vidimo zadetke na Googlu)
Če smo bili še do včeraj vajeni tega, da se oglasi za naše poizvedbe pojavljajo tudi v desnem stolpcu, se moramo kaj hitro navaditi na to, da se je struktura strani znatno spremenila.
Na samem vrhu zadetkov po novem namesto treh kraljujejo kar 4 oglasne pozicije, pod zadetki dodatni oglasi, stranski stolpec pa je večinoma prazen in ne bo več namenjen oglasom iz iskalnega omrežja.
V desnem stolpcu se bodo od sedaj dalje prikazovali le PLA oglasi (Product Listing Ads) in Knowledge Panel informacije.
Je organski obisk mrtev?
Google, ki je znan po visoki relevantnosti svojih zadetkov in usmerjanju spletnega prometa na strani, ki imajo za uporabnika visoko uporabno vrednost, je umoril še en del organskega obiska.
Tisti, ki se z digitalnim oglaševanjem ukvarjamo že nekaj let, poznamo slavni heatmap, ki jasno razlaga, zakaj je pomembno biti med prvimi zadetki na Googlu. Številke se med viri razlikujejo, a v grobem lahko rečemo, da če je naša stran na 1. mestu med iskalnimi zadetki, k nam pride približno 55 % vseh iskalcev, na 2. mestu 13 %, na 3. mestu 10 %, na 4. mestu 4 % in tako dalje.
Prva štiri mesta med iskalnimi zadetki torej skupaj tvorijo več kot 80 % vseh preusmeritev s SERP na spletne strani, kar so zdaj v celoti nadomestili oglasi.
Če je včasih veljalo, “The best place to hide a dead body is on 2nd page of Google search results“, sedaj velja:
Kaj lahko pričakujemo oglaševalci?
Za oglaševalce to pomeni, da bo sedaj na desktop SERP dejansko prikazanih manj oglasnih pozicij kot do sedaj, ker se umikajo tisti iz desnega stolpca. Manj razpoložljivih pozicij posledično lahko pomeni višje cene za oglaševalce, ki se želijo boriti za prikaz med zadetki. Še en razlog več, da natančno optimiramo kampanje in iščemo cenejše vire!
Kaj pa uporabniki? Počasi se lahko navadimo, da bomo na iskalnem gigantu med oglasi komajda opazili relevantne vsebine. Takole je sedaj videti prikaz zadetkov za ključno besedo “prevajanje”. Na pozicijah above the fold (tistih, ki jih vidimo na zaslonu brez premikanja navzdol po strani) se ne vidi niti en organski zadetek, ampak samo Googlove promovirane vsebine.
Odpiram debato:
- Kako bo sprememba vplivala na organski obisk?
- Kaj se bo zgodilo s cenami oglasov in relevanco AdWordsa kot vira obiska?
- Bomo s časom razvili slepilo za oglase na iskalnem omrežju?
- Kako ima lahko na mediju, ki podpira relevanco, komercializacija tolikšno prednost?
Imate mnenje o tej temi? Računam na vaš odziv!
Zapišite vaše misli v komentar. Izbrane misli bom objavila v ločenem članku.
Preberite tudi komentar mag. Darka Dujiča »