[INTERVJU] Stevica Kuharski (Locodels): Dostava nove generacije

434

Dostava je eden najpomembnejših elementov, ki vplivajo na zadovoljstvo potrošnikov pri nakupovanju na spletu. S podjetnikom Stevico Kuharskim, vodjo hrvaškega start-upa Locodels, ki je znan tudi kot Uber za dostavo, smo se pogovarjali o dostavi nove generacije, trendih na področju dostavnih storitev ter njihovem nedavnem dogovoru s Pošto Slovenije.

.

Razvoj globalnega trga in spremembe nakupnih navad potrošnikov so popolnoma spremenili dostavne storitve. Katere trende opažate?

Ko govorimo o dostavi v ecommercu, razlikujemo dva tipa: dostavo iz dropshipping trgovin in dostavo iz lokalnih spletnih trgovin. Razlika je v sami lokaciji blaga in s tem povezanimi možnostmi hitre dostave v nekaj urah in dostave v enem dnevu. Današnji kupci želijo naročene izdelke takoj in so za hitro dostavo pripravljeni plačati več. Poslovni model spletnih trgovin, ki obljubljajo »brezplačno dostavo« pogosto izgublja denar zaradi stroška dostave, ki ni nikoli zastonj, vedno jo nekdo plača. Če je ne plača prejemnik, jo mora pošiljatelj. Trend brezplačne dostave kot tak se počasi umika in daje prednost premium dostavi.

“Spletno nakupovanje se ne konča s klikom na gum »Kupi« in plačilom za naročeni izdelek, temveč z uspešno dostavo in zadovoljstvom na vseh straneh. Ne podcenjujte časa dostave, saj hitra in kakovostna dostava kupca ponovno pripelje v spletno trgovino.”

Kakšne razlike opažate med slovenskim in hrvaškim trgom?

Slovensko tržišče je bolj razvito od hrvaškega in je bolj pripravljeno na dostavo v istem dnevu, vsaj v večjih mestih (Ljubljana, Maribor). Ponudniki logističnih storitev Hrvaški pravijo »logistična nočna mora«, predvsem zaradi specifične oblike in oddaljenosti največjih mest (Zagreb, Rijeka, Split, Osijek …) so stroški dostave večji. Poleg geografske oblike, ki ne omogoča optimalne organizacije dostave, je na Hrvaškem zelo izrazita sezonskost ter s tem povezane razlike med kontinentalnim delom in obalo. Čeprav je Slovenija manjša od Hrvaške, je kupna moč v tej državi večja in nakupne navade na področju spletnega nakupovanja so bolj izražene kot na Hrvaškem.

» » PREBERITE TUDI: Ecco Verde: »Skrivnost sta hitra dostava in odlična podpora kupcem!«

Kot ecommerce ambasador skupaj z nami skrbite za razvoj spletne trgovine v regiji. Zakaj se vam to zdi pomembno?

Pomembno je sodelovati pri razvoju ekosistema spletne trgovine. Sam razvoj ecommerca brez storitev, ko sta na primer ceneje.si in jeftinije.hr na eni strani, in na drugi strani dostave, popolnoma prilagojene kupcem, nima smisla. Bistvo je v medsebojni podpori in ustvarjanju večjega zadovoljstva kupcev, od katerih konec koncev vsi živimo. Spletno nakupovanje se ne konča s klikom na gum »Kupi« in plačilom za naročeni izdelek, temveč z uspešno dostavo in zadovoljstvom na vseh straneh. Ne podcenjujte časa dostave, saj hitra in kakovostna dostava kupca ponovno pripelje v spletno trgovino. Iz tega razloga je na vseh nas, da skupaj razvijamo celotni ekosistem, ne samo posamezne segmente.

“Poslovni model spletnih trgovin, ki obljubljajo »brezplačno dostavo« pogosto izgublja denar zaradi stroška dostave, ki ni nikoli zastonj, vedno jo nekdo plača. Če je ne plača prejemnik, jo mora pošiljatelj.”

Naša raziskava Shopper’s Mind 2018 je pokazala, da je dostava izjemno pomemben faktor v nakupnem odločanju slovenskih kupcev. Več kot polovica spletnih kupcev pravi, da jim je pri odločanju za nakup pomembna cena dostave, tretjini je pomembno, da trgovec ponuja različne možnosti dostave in prevzema, enakemu deležu je ključen predviden čas od naročila do prejema izdelka. Kako to komentirate?

Če gre za čustven, impulziven nakup, je hitrost dostave zelo pomembna. Cena dostave je ključen faktor pri nakupih izdelkov manjše vrednosti, če pa govorimo o nakupu televizorja, računalnika ali telefona, cena premium dostave od 6 do 12 € ne igra odločilne vloge. Locodels se fokusira na dostavo v istem dnevu in hitro dostavo, tako da so naši idealni partnerji trgovci z izdelki, ki jih potrošniki kupujejo na podlagi čustev ali pa so nepogrešljivi in jih potrebujejo v najkrajšem času.

Poznate morda kakšen primer dobre prakse, ko je spletni trgovec s pomočjo kakovostnih dostavnih rešitev izboljšal svoje poslovanje?

Žal nimamo vpogleda v celotno poslovanje naših strank, vendar pa Locodels dostavljavci pogosto slišijo komentarje, kot so »Ste že prišli?«, »Plačal sem pred 1 uro, pa je paket že tu!« in podobno. Verjamemo, da s hitro in kvalitetno dostavo povečujemo zaupanje potrošnikov v spletne trgovine, ki sodelujejo z nami.


Podpis pisma o nameri s Pošto Slovenije, foto: Mitja Florjanc

Se strinjate s tem, da je dostavljavec na nek način »obraz« spletne trgovine, tudi če dela v drugem podjetju? Kako vi skrbite za visoke standarde? Na kakšen način dobivate povratne informacije od voznikov?

Končnega kupca ne zanima, kdo dostavlja, pomembno mu je le, da dobi naročeno blago. Njegov pogled je, da za dostavo poskrbi trgovina, kjer je naročil izdelek. Vsi naši dostavljavci so partnerji, ki živijo od dostave in posledično ohranjajo visoke standarde komunikacije. Glede na to,  da nam je najpomembnejši KPI čas dostave, je to edina veljavna in objektivna informacija za oceno voznika. Prejemniki imajo možnost oceniti dostavljavca, vendar teh ocen ne upoštevamo, saj so praktično vedno najvišje možne, torej 5. Manj kot 0,1 % dostav je ocenjenih z nižjo oceno in v teh primerih preverimo, kaj je šlo narobe, in ustrezno reagiramo.

“Cena dostave je ključen faktor pri nakupih izdelkov manjše vrednosti, če pa govorimo o nakupu televizorja, računalnika ali telefona, cena premium dostave ne igra odločilne vloge.”

Nam lahko poveste nekoliko več o vašem sodelovanju s Pošto Slovenije?

Podpis pisma o nameri o sodelovanju s Pošto Slovenije je zelo pomemben korak za celotno regijo. Locodels je platforma, ki avtomatizira dostavo v mestih in olajša delo spletnih trgovcev. Za obstoječe ponudnike dostavnih storitev nismo konkurenti, temveč ravno obratno, partnerji. Zanje smo prodajni kanal in točka za dostop do strank, ki jih sicer ne bi mogli doseči. Kar bomo naredili v Sloveniji (predvidoma jeseni), je mogoče prenesti v katero koli državo in mesto. Če spletna trgovina želi svojim strankam omogočiti dostavo v istem dnevu ali hitro dostavo v 2-3 urah, smo pripravljeni na pogovor. Edini predpogoj za širitev v nova mesta je obstoj paketov in dostave v teh mestih. Spletne trgovce pozivam, da z nami delijo svoje težave, in skupaj bomo našli rešitve zanje. V skupnem interesu vseh nas je, da bodo kupci zadovoljni in da bodo ponovno opravili nakup v najkrajšem možnem času, kajne?



Stevica Kuharski
se že zadnjih 18 let ukvarja z razvojem programske opreme za spletne in mobilne platforme. Od leta 2003 je samostojni podjetnik, ki v različnih projektih sodeluje s številnimi podjetji. Leta 2015 je ustanovil Locodels, dostavno storitev, ki temelji na ekonomiji delitve. V regiji je podjetje pričelo delovati aprila lani v Zagrebu, njegova širitev pa se nadaljuje v Ljubljani. Stevica je tudi eden od 100 izbranih evropskih inovatorjev leta 2017 po izboru Red Publica, Googla, Financial Timesa in Visegrad fonda.

» » PREBERITE TUDI: 5 preprostih načinov za povečanje števila vračajočih se strank