[INTERVJU] Nives Markelj (Alpina): “Spletni nakupi obutve postajajo vse bolj premišljeni!”

583

Oblačila in obutev so poleg elektronike ena najbolj “spletno zrelih” kategorij izdelkov, v katerih je delež spletnih nakupov že relativno visok. Kaj so ključni izzivi pri selitvi prodaje na splet in kako Slovenci nakupujemo modne izdelke preko spleta? Preberite v intervjuju!

Priložnosti za rast je še veliko

Podatki največje raziskave spletnega nakupovanja v regiji Shopper’s Mind kažejo, da je skoraj petina slovenskih spletnih kupcev pri zadnjem nakupu na spletu kupila oblačila ali obutev.

Rasti še zdaleč ni konec. Prihodki od spletne prodaje modnih izdelkov naj bi po ocenah Statiste iz 481 milijard dolarjev v 2018 do leta 2022 zrasli na 713 milijard:


Vir: shopify

Priložnosti, ki jih ti trendi odpirajo spletnim trgovcem, se skrivajo predvsem v prilagoditvi aktivnosti mobilnim napravam, personalizaciji ponudbe (kar 43 % nakupov spodbudijo personalizirana priporočila in promocije!) ter tehnoloških inovacijah, kot so virtualna in razširjena resničnost, rešitve za izbiranje pravih velikosti na spletu in podobno.

O trendih v kategoriji oblačil in obutve in tem, kakšne so nakupne navade slovenskih spletnih kupcev ter kaj so ključni izzivi spletnih trgovcev, smo se pogovarjali z Nives Markelj, strokovnjakinjo za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi pri Alpini in alpinashop.si.


Zadnja leta opažamo eksponentno rast spletne trgovine v Sloveniji. Kaj je razlog, da ste se tudi vi lotili spletne prodaje?

Alpina ima v Sloveniji 44 poslovalnic v večjih mestih in nakupovalnih središčih, pred 4 leti (leta 2014) pa smo začeli še s spletno prodajo. Za spletno poslovanje smo se odločili iz več razlogov.

S hitrim razvojem internetne tehnologije in rastjo števila spletnih uporabnikov so se spremenile tudi nakupne navade naših kupcev, zato smo s spletno prodajo želeli posodobiti naše storitve in se še bolj približati potrebam in željam naših uporabnikov.

“V praksi se je izkazalo za zelo veliko dodano vrednost, da je izbira obutve in drugih izdelkov v spletni trgovini neprimerno večja od izbire v naši povprečni poslovalnici.”

Eden izmed ciljev je bil tudi ustvariti dodano vrednost in s tem izstopati pred konkurenco. Prodajni model spletne trgovine smo zasnovali tako, da strankam vsak dan v letu lahko ponudimo vse izdelke iz ponudbe Alpine, ki so na voljo v Sloveniji.

To se je v praksi izkazalo za zelo veliko dodano vrednost, saj je izbira obutve in drugih izdelkov v spletni trgovini neprimerno večja od izbire v naši povprečni poslovalnici. Uporabniki lahko v vsakem trenutku preverijo tudi zalogo izbrane obutve v vseh trgovinah in se potem odločijo bodisi za nakup na spletu bodisi v najbližji poslovalnici.

Za poslovanje Alpine je razvejana maloprodajna mreža zelo pomemben segment in z uvedbo spletne prodaje smo videli priložnost, da to ne bo samo nov prodajni, ampak tudi pomemben marketinški kanal, ki lahko pripomore k izboljšanju poslovanja.

Uvedba spletne trgovine nam je tako odprla nove, drugačne, sodobne načine trženja naših izdelkov in s tem tudi veliko priložnosti za pridobivanje novih kupcev, ki v naše prodajalne še niso zahajali. V zadnjih dveh letih, ko smo še bolj aktivno in ciljno začeli s trženjem, vztrajno zasledujemo naše zastavljene cilje pri pridobivanju novih kupcev.

Kot zanimivost naj povem še, da je Alpina s spletno prodajo prvič začela že mnogo prej, ampak je zaradi premajhnega zanimanja kupcev za spletne nakupe obutve ukinila takšno prodajo okrog leta 2006.

Kakšne priložnosti po vašem mnenju odpira kategorija oblačil in obutve na spletu? Beležite rast in če da, kakšno?

Spletni nakupi v kategoriji oblačil in obutve tudi v Sloveniji naraščajo, kar je velika priložnost za spletne trgovce v tej kategoriji. Možnosti, kako jih izkoristiti, je seveda več, mislim pa, da bistvene ostajajo aktualna in konkurenčna ponudba, hitra in učinkovita podpora uporabniku ter hitra dostava. V Alpini v vseh mesecih letošnjega leta beležimo veliko rast prodaje v primerjavi z lanskim letom.

“Možnosti, kako izkoristiti priložnosti v kategoriji oblačil in obutve, je seveda več, mislim pa, da bistvene ostajajo aktualna in konkurenčna ponudba, hitra in učinkovita podpora uporabniku ter hitra dostava.”

Ena od priložnosti je tudi custom made ponudba. Uporabniki so dandanes zasičeni z masovno produkcijo in iščejo unikatnost, edinstvenost. Spletna prodaja ponuja veliko možnosti za prodajo in trženje custom made izdelkov, ki imajo dodano vrednost. V Alpini že nekaj sezon ponujamo tudi možnost izdelave čevljev po želji stranke (za poroke, …) ali nakup obutve iz ekskluzivnih kolekcij (majhne serije), ki so na voljo samo na spletu. Eden izmed priljubljenih takših modelov so superge in drugi modeli obutve Alpina Draž, ki jih že več sezon ustvarjamo z oblikovalcema Draž. Stranke pri tej obutvi poleg udobja cenijo predvsem ekskluzivo in imidž  blagovne znamke.

Kakšne so po vaših izkušnjah spletne nakupne navade v kategoriji oblačil in obutve, kako potrošniki kupujejo takšne izdelke?

V Alpini zadnjih nekaj let opažamo, da nakup obutve postaja vse bolj premišljen, število kompulzivnih nakupov se je zmanjšalo. Predvsem pri izdelkih višjega cenovnega razreda in specialni športni obutvi si uporabniki pred nakupom vzamejo več časa za informiranje, iščejo nasvete prodajalcev in izkušnje uporabnikov, preden se odločijo za nakup. To se odraža tudi pri spletnih nakupih, kjer beležimo zelo dolgo obdobje ‘odločanja’ za nakup, pri čemer uporabnik išče informacije v spletni trgovini, na družbenih omrežjih, v newsletter-jih/člankih, preverja popuste, akcije ipd.

Veliko povpraševanja v spletni prodaji je tudi po cenejših izdelkih, npr. zadnjih parih in modelih iz preteklih sezon (outlet). Pri trendovski obutvi pa je po naših izkušnjah več možnosti za nakup ‘na prvi pogled’. Tako smo polovico ekskluzivne kolekcije obutve, ki je nastala v sodelovanju z modnima blogerkama, uspeli prodati preko spletne trgovine že v PREORDER-ju. Tukaj glavno vlogo odigra všečen izdelek in dobra marketinška podpora.

Poleg tega opažamo, da se pri nakupu obutve preko spleta ta dopolnjuje z obiskom prodajalne. Stranke namreč v prodajalni obutev pomerijo, potem pa želeno velikost, barvo, ipd. naročijo preko spleta.

Kaj so po vašem mnenju trenutno najbolj pereče teme/izzivi, s katerimi se soočajo spletni trgovci?

Eden izmed izzivov je vsekakor nova uredba o varovanju osebnih podatkov in s tem povezane morebitne izgube zelo dragocenih baz podatkov uporabnikov, kar bo posledično lahko vplivalo na učinkovitost posameznih kampanj na ključnih kanalih.

“To se odraža tudi pri spletnih nakupih, kjer beležimo zelo dolgo obdobje ‘odločanja’ za nakup, pri čemer uporabnik išče informacije v spletni trgovini, na družbenih omrežjih, v newsletter-jih/člankih, preverja popuste, akcije ipd.”

Še eno področje so tudi aktualne teme v povezavi s Facebookom in spremembami, ki jih je ta uvajal v začetku letošnjega leta, zaradi katerih je potrebno stalno prilagajanje načina trženja na družbenih omrežjih.

Vas zanima več?

Preberite tudi: