6 pomembnih trendov na družbenih omrežjih v 2017

1222

Po poročanju bloga SocialMediaToday in SproutSocial je to 6 letošnjih trendov na družbenih omrežjih, na katere moramo biti pozorni vsi, ki se ukvarjamo s spletnim marketingom:

1. Analitika dobiva na moči

Številni oglaševalci se začenjajo zavedati vrednosti spletne analitike, saj jim ta omogoča večji fokus pri investiranju v oglaševanje in izbiro kanalov, ki ustrezajo ciljem podjetja. Trend gre v smeri razvoja vse bolj naprednih analitičnih platform znotraj družbenih omrežij, ki bodo omogočale bolj natančne vpoglede v vrednost takšnega oglaševanja. A ne pozabimo, ravno analitika je močno dvignila prah v 2016, ko je v medijih zaokrožila novica, da je Facebook napačno obračunaval metrike video objav.

2. Leče / filtri na Facebooku in Instagramu

Leče (ang. AI lenses, v slovenščini se pogosto uporablja tudi izraz filtri ali selfie filtri) so slike, ki so dodane izvirni fotografiji in jo na ta način spremenijo. Nekatere so statične, druge pa nadgrajene s posebnimi učinki. Zaradi njihove rastoče priljubljenosti na Snapchatu je pričakovati, da bodo temu trendu v letošnjem letu sledila tudi druga omrežja. Facebook je na primer v 2016 že preizkusil leče.

Snapchat-lenses

3. Plačane vsebine bodo še vedno pomembne

Zaradi sprememb algoritmov družbenih omrežij, ki lastnikom znamk pogosto onemogočajo, da sledilcem predstavijo svoje vsebine, se na družbenih omrežjih še vedno precej uporablja plačano oglaševanje. Ocenjuje se, da bo v letu 2017 porabljenih 41 milijard ameriških dolarjev investicij v oglaševanje na družbenih omrežjih.

4. Razvoj chatbotov

O chatbotih smo pisali že aprila 2016, ko je Facebook napovedal uporabo botov kar v Messengerju. Pričakuje se, da bo vse več družbenih omrežij ponujalo bote z namenom avtomatizacije določenih poslovnih procesov, še posebej v komunikaciji s strankami. Ocenjuje se, da je do danes razvitih preko 11.000 chatbotov na Facebook Messengerju ter skoraj 500 Slack botov.

Za več o tem, kakšen je pomen chatbotov, smo povprašali Jano Bergant, IT inštruktorico in freelance razvojnico, ki se ukvarja z razvojem chatbotov:

Jana_Bergant“Podjetja počasi doumevajo, da je stranke najlažje nagovoriti v prostoru, ki je njim domač. In ker večina zemljanov vsaj enkrat dnevno uporablja eno ali več chat aplikacij, se zdi neverjetno, da jih do sedaj podjetja tam še niso nagovarjala.

S pojavom chatbotov so podjetja dobila neverjetno priložnost, da s strankami komunicirajo na nov način. Kar je najlepše je, da za izdelavo ne potrebujete razumeti delovanje umetne inteligence, niti obvladovati kompleksnih programskih jezikov. Z vsakim dnem na tržišče pride nova rešitev, ki vam omogoča izdelavo chatbota. Primeri so www.motion.ai, chatfuel.com in firebot.io/en. Če pa poznate vsaj osnove programiranja, imate toliko bolj proste roke.”

5. Avtomatizacija v osebni pristop k stranki

Ta trend še posebej preseneča, saj so chatboti v razmahu – a pojavljajo se opozorila, da avtomatizacija komunikacije s strankami in sledilci ni dovolj “osebna” in “uporabniku prijazna” ter zato ne more nadomestiti osebnega človeškega stika. Nekateri si zato prizadevajo vzpostaviti ustrezne mehanizme upravljanja družbenih omrežij na način, da so stranke v interakciji s kampanjami, da jim prisluhnemo in vzpostavimo dialog, da imamo osebni pristop ter odgovarjamo na bolj človeški način.

6. Nakupovanje prek družbenih omrežij in »instant« nakupi

Tudi nakupovanje preko družbenih omrežij je v polnem razmahu. Instagram je ravno v 2016 z namenom pohitritve nakupa preko svoje platforme predstavil “Instant purchases”.

Tudi na Facebooku lahko pod nekaterimi objavami opazite priporočene artikle. Nikakor torej ne gre zanemariti dejstva, da gre razvoj družbenih omrežij predvsem v smer vse bolj preprostega mobilnega nakupovanja.

Vas zanima več?

Preberite tudi: