[TrendKiwi] Kaj so v 2016 kupovali slovenski potrošniki?

TrendKiwi analizeTrendKiwi_icon ponujajo vpogled v trende sezonskih blagovnih skupin in napovedi zanimanja potrošnikov za lažje načrtovanje prodajnih in oglaševalskih aktivnosti.

V lanskem letu so bili med Slovenci najbolj zaželeni GSM telefoni, televizorji in prenosni računalniki, najbolj vroč izdelek leta je bil pametni telefon znamke Huawei, za katero se je zanimanje v enem letu povečalo za več kot 100 %.

Na vodilnem portalu za primerjalno nakupovanje ceneje.si, na katerem beležimo več kot 1.200.000 obiskov mesečno in je s tem najbolj relevanten vir informacij za slovenske potrošnike tako za nakupe na spletu kot v fizičnih trgovinah, smo pripravili pregled najbolj vročih izdelkov in blagovnih skupin v 2016, ki kaže, kaj so Slovenci najpogosteje kupovali v minulem letu.

Top 10 kategorij zavzelo več kot četrtino vseh povpraševanj v 2016

Po priljubljenosti so izstopali GSM telefoni, LED TV-ji in prenosniki, po katerih potrošniki enakomerno povprašujejo skozi celo leto, glavnih deset skupin izdelkov pa je skupaj zajelo več kot četrtino vseh povpraševanj na ceneje.si. Zanimivo je, da so se na seznam zaradi obdobij povečanega zanimanja potrošnikov uvrstile pnevmatike in kosilnice, medtem ko ostale blagovne skupine niso izrazito sezonske.

Navedene kategorije so že precej »spletno zrele«, obstajajo pa tudi nekatere nove, ki se šele razvijajo na spletu in pri katerih smo v 2016 zabeležili največjo rast povpraševanja – to so oblačila, pohištvo, bluetooth zvočniki, športne ure ter zdrava prehrana.

Razkrivamo najbolj izrazite sezonske kategorije v 2016

Obstaja kar nekaj blagovnih skupin, ki so izstopale zaradi jasnih sezonskih obdobij, in podobne trende napovedujemo tudi v 2017.

sezonske kategorije 2016

Januarja in februarja se izrazito poveča povpraševanje po beli tehniki, malih gospodinjskih aparatih in kuhinjskih pripomočkih. Gre namreč za čas pred spomladanskimi prenovami bivalnih prostorov, ko potrošniki tovrstne izdelke raziskujejo in nakupujejo vnaprej. Podoben trend opažamo tudi pri pohištvu ter ostali opremi za dom. Marca, ko prihaja obdobje spomladanskih čiščenj, Slovenci v večji meri nakupujejo izdelke za čiščenje, med katerimi še posebej izstopajo čistilci oken, hkrati pa je to tudi čas za urejanje vrta, zato naraste zanimanje za opremo za urejeno okolico. Pri pnevmatikah je vrh nakupovanja tik pred obvezno menjavo gum, torej februarja in začetek marca ter nato oktobra in začetek novembra.

Aprila se prične sezona vrtnega pohištva ter žarov, ki se nadaljuje v maju, podobna dinamika je značilna tudi za kosilnice, za katere ostane zanimanje kupcev visoko vse do septembra. Poleti se pričakovano poveča povpraševanje po kopalkah, junija lani smo zabeležili tudi porast športnih kamer. Klime potrošniki nakupujejo tik pred zdajci junija in julija, najpogosteje ob napovedi visokih temperatur, enako bazene in druge izdelke za poletno osvežitev. Konec avgusta sledi glavno obdobje nakupovanja šolskih potrebščin ter nato v septembru in oktobru škornjev in drugih sezonskih modnih izdelkov.

Novembra in decembra so poleg smuči aktualne predvsem kategorije, ki predstavljajo priljubljene ideje za darila – med njimi lahko naštejemo na primer kavne aparate, pametne ure in brivnike. V tem obdobju so potrošnikom zanimive tudi igralne konzole, igrice ter računalniška oprema manjše vrednosti, kot so slušalke in zvočniki.

Najbolj zaželeni izdelki v 2016: na prvem mestu Huawei telefon

Analizirali smo 10 glavnih blagovnih skupin na ceneje.si in v vsaki poiskali najbolj zaželen artikel leta 2016. Kupci GSM telefonov in opreme so lani največkrat preverjali ponudbo pametnega telefona znamke Huawei, med avdio in video opremo Samsung LED TV, med računalniško opremo pa igralno konzolo PlayStation 4. Zanimivo je, da je bila v kategoriji lepote in zdravja na prvem mestu električna zobna ščetka, med foto opremo pa je športna kamera prehitela digitalni fotoaparat.

top 10 izdelkov 2016

Največje povečanje zanimanja potrošnikov pri znamki Huawei

Spodnja infografika prikazuje 10 najbolj priljubljenih blagovnih znamk, katerih skupni tržni delež je znašal skoraj četrtino.

priljubljenost znamk 2016_1

Dodatno nas je zanimalo, pri katerih znamkah se je v enem letu najbolj povečal interes potrošnikov. Kar za 125 % je naraslo zanimanje za kitajsko znamko Huawei, ki je znana predvsem po proizvodnji pametnih telefonov in se zaradi dobrega razmerja med ceno in kvaliteto v zadnjih dveh letih uvršča na svetovne lestvice top 100 znamk. Skoraj za enkrat je glede na 2015 zrasla znamka orodja in vrtne opreme Einhell, malenkost manj znamka kuhinjskih nap Faber. Za petino se je povečalo zanimanje za nekoliko bolj prestižnega proizvajalca gospodinjskih aparatov Liebherr, za približno desetino pa še pri znamkah orodja Black & Decker in otroške opreme Peg Perego.

Vas zanima več?

Preberite tudi: