Bo Facebook revolucionarno poenostavil nakupni proces?

7669

Facebook je pred kratkim predstavil bote, ki potrošnikom omogočajo nakup neposredno iz Messengerja. Odslej lahko uporabniki v aplikaciji za pametni telefon ali na Facebooku na spletu preprosto povejo, kateri izdelek iščejo, na drugi strani pa bot poišče informacije o ponudbi in lahko namesto potrošnika celo opravi nakup. Ob uvedbi te novosti smo za mnenje povprašali strokovnjake iz podjetja Ceneje d.o.o.

Mag. Darko Dujič, izvršni direktor Ceneje d.o.o.:

Facebook poskuša izkoristiti trend mobilnosti in socialni vidik nakupovanja, a na tem področju že obstajajo zelo močne rešitve spletnih trgovcev in “virtualnih tržnic”.

darko dujic“Dostop do vsebin na naši platformi ceneje.si prek mobilnih naprav se na letni ravni povečuje za 10-15 %, kar pomeni, da potrošniki dejansko pridobivajo relevantne informacije za nakupovanje kjerkoli in kadarkoli. Facebook poskuša na eni strani izkoristiti trend mobilnosti porabnika, na drugi pa socialni vidik nakupovanja. Tako se z zadnjo novostjo podaja na področje, na katerem že obstajajo zelo močne mobilne rešitve velikih spletnih trgovcev in »virtualnih tržnic«. Predvsem gre za za face-to-face boj z Googlom, ki želi postati vodilna rešitev mobilnih e-commerce platform, podobno Amazon in ostali veliki spletni portali.

Potrebno je upoštevati, da je področje spletne trgovine zelo fragmentirano na ravni lokalnih trgov. V Sloveniji na primer potrošniki v večini primerov, v kar 43 %, nakupujejo izključno pri domačih trgovcih, le 15 % spletnih kupcev več kot polovico nakupov opravi v tujini. Hkrati je treba tudi ugotoviti, da nova Facebookova rešitev v veliki meri gradi na temeljni prednosti, ki jo ima ta družbena platforma v odnosih. V tem delu je bilo že nekaj poskusov, v katerih so želeli izkoristiti družbene platforme kot del nekega tipa »socialnega« nakupovanja, vendar niso bili masovno uspešni in sprejeti. Penetracija in uporaba bo v prvem koraku zelo odvisna od pripravljenosti posameznih trgovcev, da bodo v okviru družbenih platform uporabljali takšne rešitve, v drugem pa tudi od njihove učinkovitosti. Seveda gre pri tem za spremembo nakupnega procesa in nove taktike nakupovanja s strani porabnikov.”

Dr. Jelena Rašula, vodja digitalnega marketinga na Ceneje d.o.o.:

Gre za novo obdobje mobilnega nakupovanja, a za takšne revolucionarne pristope potrebujemo trgovce, ki so drzni.

Jelena-Rasula-smind-1000x1000“Facebook se že nekaj let odmika od tega, da je zgolj družbeno omrežje, in se približuje konceptom, kot so povezljivost, umetna inteligenca ter navidezna resničnost. Medtem ko druge platforme o botih razmišljajo zgolj kot o avtomatiziranih podajalcih informacij, se Facebook v to področje podaja z veliko večjimi nameni – in sicer s popolno poenostavitvijo nakupnega procesa z enim klikom, direktno s Facebook Messengerja.

V idealnem primeru bi to potekalo tako, da preko Messengerja botu ceneje.si napišete poizvedbo: »Želim kupiti pralni stroj energetskega razreda A+++, širine 45 cm, z nalaganjem perila od zgoraj, do 300 €, od zanesljivega trgovca«. Naš bot bi med 474 stroji iz več kot 15 trgovin poiskal tistega, ki ustreza vašim pogojem, ter med trgovci poiskal tistega, ki ima največjo stopnjo zanesljivosti, kar preverjamo pri podeljevanja značk Certified shop. Za vas bi opravil nakup (vaši podatki bi bili shranjeni v telefonu), vam pa pred tem posredoval naročilo v potrditev. Da, tako preprosto bi lahko bilo nakupovanje.

Za takšne revolucionarne pristope in izzive v Sloveniji potrebujemo predvsem trgovce, ki so drzni. Takšne, ki ne želijo v celoti obvladovati nakupne izkušnje svojih kupcev in s tem v osnovi izločiti sodelovanje s platformami, ki omogočajo tovrstno primerjalno nakupovanje, kjer je hitro jasno, kdo izstopa med konkurenti. Na ceneje.si trenutno združujemo že več kot 360 trgovcev, ki so prepoznali priložnost v tem, da se odločitev o nakupu zgodi na našem primerjalniku ponudb. Trdno smo prepričani, da je med njimi množica takih, ki so naklonjeni tovrstnim revolucionarnim idejam, saj s tem samo še gradijo svojo konkurenčno prednost.

Gre za novo obdobje mobilnega nakupovanja, v katerem bodo boti postali nakupni svetovalci, za katerimi stojijo kakovostni podatki o izdelkih, trgovcih in ponudbah, ki omogočajo pametno nakupovanje. Na ceneje.si takšne iniciative zelo podpiramo, saj se tudi sami ukvarjamo s ponujanjem optimalnih rešitev, ki našim obiskovalcem omogočajo pametne nakupe, kjerkoli in kadarkoli.”

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here