Facebook je nedavno naznanil, da iz news feed-a dokončno umika oglasne vsebine, kot so objave podjetij, blagovnih znamk in medijev. Glavni namen naj bi bil večji poudarek na osebnih trenutkih, ki povezujejo uporabnike, kar je samo bistvo tega družbenega omrežja. Kaj to konkretno pomeni za oglaševalce?
»Zaradi oglasnih vsebin se izgublja bistvo Facebooka!«
Kot poročajo na newsroom.fb.com, je Mark Zuckerberg v objavi na Facebooku zapisal, da so v zadnjem času od uporabnikov pogosto slišali, da oglasne vsebine podjetij in blagovnih znamk izrinjajo objave njihovih družin in prijateljev ter s tem osebne trenutke, ki jih povezujejo med seboj.
Video in druge javne vsebine naj bi popolnoma preplavile Facebook. Glede na to, da je takšnih vsebin več kot objav prijateljev in družine, Zuckerberg meni, da se je ravnotežje na news feed-u odmaknilo od tistega, kar naj bi bila glavna prednost Facebooka – povezovati uporabnike med seboj.
Zuckerberg je v svoji izjavi izrazil tudi pomisleke glede dobrega počutja in zdravja uporabnikov:
»Čutimo odgovornost, da poskrbimo, da naše storitve niso zgolj zabavne, temveč tudi pozitivno vplivajo na počutje in zdravje ljudi. Raziskave kažejo, da če uporabljamo družbena omrežja za povezovanje z ljudmi, ki so nam blizu, to dobro vpliva na naše počutje. Počutimo se bolj povezane in manj osamljene, kar je povezano z dolgoročno srečo in zdravjem. Na drugi strani, branje člankov in gledanje video posnetkov morda nima istega učinka, četudi so zabavni in informativni.«
Glede prihodnosti news feed-a Zuckerberg napoveduje, da bodo uporabniki videli manj objav s strani podjetij, blagovnih znamk in medijev. Posledično pričakuje, da bo čas, ki ga preživijo na Facebooku, upadel, vendar bo obenem ta čas bolj dragocen.
Objava Marka Zuckerberga
Kakšen bo učinek na lastnike poslovnih Facebook strani?
Za mnenje smo vprašali dr. Jeleno Rašula, eno od ustanoviteljev blagovne znamke Shopper’s Mind in vodjo B2B digitalnega marketinga pri Ceneje d.o.o.:
Skozi leta oglaševanja na Facebooku smo se naučili, da se je na t.i. »organski promet« s tega kanala že zelo težko zanašati, zato je logično, da se tudi po tej novici večina oglaševalcev sprašuje, kako bo sprememba vplivala na vidnost objav.
Uporabnik se med raziskovanjem svojega feeda ne bo več toliko srečeval z objavami strani, ki jih spremlja. Po ocenah Facebooka naj bi se delež tovrstnih objav zmanjšal za približno 20 % (s trenutnih 5 % na 4 %).
Facebook napoveduje tudi to, da se bo manjši doseg odražal v metrikah, kot so čas ogleda videov in promet s Facebooka na stran oglaševalca. Učinek pa nikakor ne bo enak za vse Facebook strani, saj bodo na to vplivali dejavniki, kot so tip vsebine, odziv uporabnikov na objave oglaševalca in podobno. Največji upad dosega naj bi se zgodil pri tistih straneh, kjer se ljudje na splošno že sedaj ne odzivajo na objave, jih ne komentirajo in zanje ne kažejo interesa. Strani, ki spodbujajo pogovore med prijatelji, naj ne bi toliko občutile učinka te spremembe.
To, kar oglaševalci lahko naredimo, da bi se izognili upadu dosega je, da uporabniki objave naše strani označijo kot »See First« (možnost, ki se nahaja pod »News Feed Preferences«), oziroma da smo dovolj kreativni, da s svojimi objavami spodbujamo interakcije med ljudmi.
Organski doseg se je v preteklih letih znatno zmanjšal, kar je povzročila velik upad engagementa, tudi če je vsebina kakovostna. Spremembe Facebook algoritma, ki veljajo tako za mobilno aplikacijo kot desktop različico, dajejo prednost tistim, ki za oglase plačujejo. To morda ni tako kritično za velika podjetja, ki imajo za oglaševanje na voljo velike vsote denarja, je pa zagotovo problematično za manjša podjetja in startup-e, ki zaradi omejenih oglaševalskih proračunov sedaj le stežka dosežejo svojo ciljno skupino in premagajo konkurente.
Prihajajoče nove spremembe Facebook news feed-a predvidevajo spremembo algoritma, ki bo v ospredje potiskal tiste vsebine, ki spodbujajo družbene interakcije s prijatelji in družino. V spodnjem videu si lahko ogledate, kako Facebook pojasnjuje vsebino napovedanih sprememb:
Vas zanima več?
Preberite tudi: