
Eden ključnih dejavnikov uspeha v ecommercu je pridobivanje novih kupcev in spodbujanje obstoječih, da se redno vračajo v spletno trgovino. Da lahko to dosežete, morate trgovci poskrbeti, da izstopate med konkurenti. Ne veste, kako? Zelo učinkoviti so programi zvestobe, ki dajejo strankam občutek, da so cenjene in povezane z vašo blagovno znamko. V nadaljevanju članka smo pripravili 6 praktičnih nasvetov, kako povečati zvestobo vaših kupcev.
1. Razmišljajte širše od nagrad in točk zvestobe
Programi zvestobe, ki učinkovito povečujejo lojalnost kupcev, so več kot le podeljevanje nagrad, zbiranje točk in brezplačna dostava. So nekaj, kar spodbudi kupce k temu, da se zadržijo na vaši spletni strani in, kar je najpomembneje, se tja vedno znova vračajo. Oblikovanje zanimive aplikacije je lahko odličen način ne samo za izboljšanje uporabniške izkušnje, temveč tudi za povečanje zaupanja strank, pišejo na portalu ecommercetimes.com. S takšno aplikacijo lahko vašim zvestim kupcem ponujate ciljane upsell ponudbe, ki jim omogočajo hitre in enostavne nakupe njihovih najljubših izdelkov, vam pa izboljšajo prodajne rezultate.
2. Personalizirajte uporabniško izkušnjo
Še en učinkovit način za pridobivanje zvestih kupcev je oblikovanje programa, ki se osredotoča na njihovo potrebo po pozornosti in razumevanju s strani trgovca. Konkretno to pomeni oblikovanje ponudb, za katere se kupcem zdi, da so pripravljene posebej zanje. Da lahko to uspešno izvajate, morate kontinuirano zbirati podatke o vedenju vaših kupcev ter s pomočjo teh informacij z njimi komunicirati na personaliziran način, na primer preko priporočil relevantnih izdelkov ter njim prilagojenih vsebin.
“Kakovostni programi zvestobe so nekaj, kar spodbudi kupce, da se zadržijo na vaši spletni strani in, kar je najpomembneje, se tja vedno znova vračajo.”
Personalizacija ponudb in vsebin nedvomno spodbuja zvestobo potrošnikov. Ti namreč cenijo čas in trud, ki ga prihranijo pri nakupovanju, če trgovec pozna njihove potrebe in jim ponudi točno tisti izdelek, ki ga potrebujejo.
3. Ne pozabite na analizo podatkov o nakupnih navadah
Analiziranje podatkov o preteklih nakupih in vedenju vaših strank je ena ključnih komponent za optimizacijo njihove izkušnje na vaši spletni strani. Zbirajte podatke o preferencah, nazadnje iskanih izdelkih in zadnjih nakupih vaših rednih kupcev. Če bodo imeli ob obisku vaše spletne strani občutek, da točno veste, kaj potrebujejo, je veliko manjša verjetnost, da bodo odšli k drugemu trgovcu.
Začnete lahko tako, da kupce razdelite v segmente in jim dodate oznake glede na njihovo nakupno vedenje – kupljene izdelke, vrednost ali frekvenco nakupa, osebne podatke itd. Za vsakega od teh segmentov lahko nato oblikujete poseben program zvestobe ter jim prikazujete prilagojene izdelke in vsebine.
4. Uporabnikom zagotovite kakovostne vsebine
Če spletna trgovina ponuja koristne in engaging vsebine, je večja verjetnost, da bo obiskovalec tam zaključil nakup in se kasneje vrnil k istemu trgovcu. Med vsebine, ki povečujejo zaupanje kupcev, sodijo na primer kakovostni opisi izdelkov, koristni nakupovalni vodiči, možnosti primerjave artiklov in video predstavitve izdelkov. Na voljo je malo morje ponudnikov, zato je izredno pomembno, da znate z vsebinami poskrbeti za dodano vrednost za potrošnika, ki vas ločuje od konkurence.
“Zbirajte podatke o preferencah, nazadnje iskanih izdelkih in zadnjih nakupih vaših rednih kupcev.”
5. Vključite funkcije, ki spodbujajo družabnost uporabnikov
Spodbujanje družabne komponente nakupne izkušnje je še en zanimiv način za povečevanje zvestobe obstoječih in pridobivanje novih kupcev. Razmislite o funkcijah vaše spletne trgovine, ki kupcem omogočajo interakcijo s prijatelji ter prikaz priporočenih ponudb ne zgolj na podlagi preteklih nakupov, temveč tudi glede na preference njihovih znancev.
Mnogi trgovci že razumejo potencial posebnih ponudb, ki v skupini znancev delujejo bolje kot med posamezniki. Primer takšne promocije je, da trgovec stranki in trem njenim prijateljem ob nakupu zimskih škornjev omogoči 25-odstotni popust, s čimer na eni strani spodbudi prodajo, na drugi strani pa poveča možnost, da bodo ti potrošniki svoje naslednje nakupe obutve povezali s to specifično znamko.
6. Kupcem pokažite pridobljene oznake zaupanja
Na zvestobo kupcev odločilno vpliva njihovo zaupanje do trgovca in znamke. Zaupanje je namreč drugi najpomembnejši dejavnik, zaradi katerega se potrošnik odloči za nakup pri posameznem trgovcu. Pri tem imajo pomembno vlogo oznake zaupanja, ki potrjujejo zanesljivost spletne trgovine in varnost nakupa.
“Po podatkih raziskave ECC-Net iz leta 2012 več kot 60 % kupcev meni, da je pomembno, da ima trgovec oznako zaupanja, in mu posledično BOLJ zaupajo!”
Številni slovenski spletni trgovci so že pridobili nacionalno oznako zaupanja CERTIFIED SHOP®, ki temelji na treh najpomembnejših elementih varnega nakupovanja na spletu: pozitivnem mnenju kupcev, skladnosti s tehničnimi standardi varnega nakupovanja ter izkušnji skrivnega kupca. Oznaka CERTIFIED SHOP® je tudi edina oznaka v Sloveniji, ki trgovcem omogoča pridobitev evropske oznake zaupanja EMOTA, ki jo ima že več kot 17.000 trgovcev.
Več o oznaki zaupanja CERTIFIED SHOP® ».