6 ključnih ecommerce trendov v 2018

313

3 glavnih trendih na slovenskem ecommerce trgu smo na portalu Shopper’s Mind Slovenija že pisali, tokrat pa povzemamo 6 globalnih trendov, ki jih v letošnjem letu napovedujejo strokovnjaki. Med njimi so na primer t.i. glasovni nakupi, naročniški prodajni model in personalizacija. V nadaljevanju preberite, kaj bo v 2018 odločalo o zmagovalcih v ecommercu!
.

1. Rast “glasovnih nakupov”

Po napovedih portala ecommercetimes.com bo rastoča priljubljenost pametnih zvočnikov, kot sta Amazon Echo in Google Home, v tem letu ena od pomembnih gonilih sil razvoja nakupovanja na spletu.

Kot pojasnjuje Michael Levine iz ameriškega podjetja Photon, ki se ukvarja z informacijsko tehnologijo in storitvami, bo t.i. glasovna tehnologija odprla povsem nove priložnosti na področju spletne trgovine.

Če je prej rast prodaje poganjalo vizualno, zdaj v ospredje prihaja “voice-driven”.

Dejstvo je, da se tako v Ameriki kot marsikje drugod po svetu (pri nas morda nekoliko počasneje, pa vendar) pametni zvočniki in ostala glasovna tehnologija hitro širijo v dnevne sobe potrošnikov in trgovci počasi začenjajo razumeti, kako potrošniki uporabljajo te naprave. Nedavna študija podjetja Walker Sands je pokazala, da namerava vsak tretji potrošnik v prihajajočem letu opraviti vsaj en nakup preko naprave, ki jo uporabnik upravlja s svojim glasom. Ta trend bo zagotovo spodbudil oglaševalce, da pričnejo pospešeno razmišljati o tem, kako ga integrirati v svoje strategije.

»Znamke, kot sta Amazon in Google, bodo to tehnologijo izkoristile za ustvarjanje boljše povezave s potrošniki ter svoje pametne glasovne pomočnike prilagodile tako, da bodo ponujali povsem personalizirano nakupno izkušnjo,« napoveduje Bob Glazer, direktor podjetja Acceleration Partners. Ključno pri tem pa bo poskrbeti, da bo glasovno iskanje bolj natančno in uporabniku prijazno.

Kot napovedujejo strokovnjaki, bodo pametni pomočniki hitro postali še pametnejši in bodo vedno bolje razumeli potrebe potrošnikov, kar bo pomembno vplivalo na uporabniško izkušnjo in njihove nakupne navade.

2. Vstop glasovnih uporabniških vmesnikov v segment trgovine na drobno?

Omenjeni pametni zvočniki pa morda ne bodo edina tehnologija, ki spletnim trgovcem odpira številne priložnosti. Velik potencial bi lahko imeli tudi drugi uporabniški vmesniki, ki jih nadzorujemo z glasom.

»Danes lahko že govorimo s televizorji. Morda bo glasovna navigacija vstopila tudi v svet trgovine na drobno,« se sprašujejo na ecommercetimes.com. Hkrati dodajajo, da se bodo s tem, ko bodo trgovci odkrivali prednosti t.i. voice-driven prodaje, pokazale tudi pomanjkljivosti te tehnologije.

Dejstvo je, da je segment trgovine na drobno zelo vizualen prostor. Lahko se zgodi, da bodo potrošniki pričeli uporabljati glasovne pomočnike za svoje rutinske nakupe izdelkov za vsakdanjo rabo, pri večjih in bolj specifičnih nakupih pa bo verjetno nakupovanje preko pametnih telefonov in računalnika še vedno prevladujoče.

3. Vzpon naročniškega prodajnega modela

Naslednji ecommerce trend, ki je bil aktualen že v lanskem letu, v 2018 pa naj bi se le še okrepil, je naročniški prodajni model.

»Vse, kar bo potrošniku prihranilo čas, bo v ospredju, in vse, kar zahteva stalne, pogoste nakupe, bo šlo v smer naročniškega modela,« poudarja Matt Britton iz podjetja Crowdtap.

K razširitvi naročniškega modela bodo pomembno prispevale tudi povezane naprave v domovih potrošnikov. Že zdaj lahko opazujemo primere, kot je na primer Brita, eno vodilnih podjetij na področju filtracije vode. Vrč za filtriranje vode omogoča povezavo z Amazonovim sistemom in vsakič, ko mora uporabnik nakupiti nov filter, je naročilo opravljeno samodejno.

Morda lahko pričakujemo celo korak dlje; ne zgolj avtomatsko naročanje temveč tudi avtomatsko dobavo. Strokovnjaki napovedujejo, da bodo ecommerce giganti pričeli pošiljati izdelke, še preden jih bo potrošnik naročil, in sicer na podlagi njegove zgodovine nakupov.

4. Naj bo osebno!

Posebno mesto med trendi na področju spletne trgovine v 2018 bo imela personalizacija. Ustvarjanje edinstvene uporabniške izkušnje bo izredno pomemben del te industrije, ključni bodo priporočeni izdelki na podlagi zgodovine nakupov, geografske lokacije uporabnika in njegovih osebnih podatkov.

S tem se fokus pomika od samega zaključka prodaje k poglobljenemu razumevanju odločitev potrošnikov, ki vplivajo na njihove nakupe in zvestobo.

V 2018 bo ključno prikazovanje priporočenih izdelkov na podlagi zgodovine nakupov, geografske lokacije uporabnika in njegovih osebnih podatkov.

5. Omni-channel – prihodnost dejavnosti?

Dejstvo je, da gre v tem trenutku največji odstotek kupne moči milenijcem in generaciji Z, zato se bodo strategije spletnih trgovcem zagotovo usmerile tudi v uporabo mobilnih in družbenih platform, ki jih ta ciljna skupina že uporablja, primer sta Instagram in Snapchat.

2018 bo tudi leto, ko bo večkanalna prisotnost še bolj intenzivno prodrla v segment spletne trgovine. Potrebna bo brezhibna prisotnost na vseh ključnih platformah – na fizični lokaciji, v spletni trgovini, z mobilno aplikacijo itd. Potrošniki namreč vidijo izkušnjo na vseh teh kanalih kot eno.

6. Razvoj rešitev za primerjalno nakupovanje

Kot smo že pisali v intervjuju z mag. Darkom Dujičem, direktorjem skupine Ceneje, so pomemben trend tudi platforme za primerjalno nakupovanje:

»Kar se tiče nadaljnjega razvoja spletne trgovine na globalni ravni, spletni trgovci aktivno vstopajo v večkanalni (omni-channel) svet, kar je nedvomno prihodnost dejavnosti. Odvija se tudi nov trend spletnih rešitev za mobilne naprave, ki potrošnikom omogočajo hitrejše, enostavnejše in bolj priročno nakupovanje. Posebej bi izpostavil razvoj rešitev za primerjalno nakupovanje in virtualnih tržnic (tako v tujini kot v Sloveniji), ki omogočajo enostavno optimizacijo nakupovanja v praktično vseh blagovnih skupinah, tudi na področju storitev.«

Vas zanima več?

Preberite tudi: