[TrendKiwi] Razkrivamo, kakšna novoletna darila kupujejo slovenski potrošniki!

2284

TrendKiwi analizeTrendKiwi_icon ponujajo vpogled v trende sezonskih blagovnih skupin in napovedi zanimanja potrošnikov za lažje načrtovanje prodajnih in oglaševalskih aktivnosti.

Da bi ugotovili, kakšna darila so najbolj priljubljena med slovenskimi potrošniki, smo na portalu za primerjalno nakupovanje ceneje.si, ki ga mesečno obišče preko milijon spletnih uporabnikov, analizirali več kot 700 kategorij izdelkov. Letos so tako med najpogostejšimi darili igrače, praktični pripomočki in tehnični izdelki, najbolj trendovski pa so OLED televizorji in bluetooth zvočniki. Slovenski potrošniki so pri prazničnih nakupih vedno bolj preudarni in vse pogosteje posegajo po spletnih kanalih.

Decembra tudi do 3-kratno povečanje povpraševanja po igračah

Med igračami potrošniki največ kupujejo družabne igre, Lego oziroma Duplo kocke ter radijsko vodene igrače, pri katerih decembra beležimo od 2- do 3-kratno povečanje povpraševanja glede na letno povprečje. Slovenci pri nakupu novoletnih daril pogosto posežejo po parfumih, ki jih pred prazniki kupujejo enkrat pogosteje kot sicer, med praktičnimi darili, ki jih podarijo najbližjim, pa so še brivniki in oblikovalci las.

Na seznamu idej za darila se velikokrat znajdejo praktični kuhinjski pripomočki, za katere se zanimanje decembra poveča do 130 %. Kuhinje obdarovancev Slovenci najpogosteje opremijo z multipraktiki, rezalniki in mešalniki, seveda pa je določen del zanimanja v tej kategoriji potrebno pripisati pripravi na novoletna praznovanja. Že leta so med darili svojevrsten trend kavni aparati, pri katerih je glavna sezona povpraševanja prav v času praznikov.

novoletna-darila-v-sloveniji-grafika-01-696Med tehničnimi izdelki potrošniki radi podarjajo televizorje, med katerimi je največ zanimanja za LED TV-je, vendar pa v zadnjem času izjemno rastejo OLED televizorji, ki se od “navadnih” ločijo po impresivnih barvah in ultra tankih zaslonih. Po njih je povpraševanje decembra letos kar 70 % višje kot v istem obdobju lani.

Priljubljena ideja za darilo so tudi različni avdio-video pripomočki, med katerimi po izjemni rasti skozi celo leto najbolj izstopajo prenosni bluetooth zvočniki − letos decembra je zanimanje potrošnikov za te praktične naprave, ki omogočajo uživanje ob glasbi praktično kjerkoli, 2-krat višje kot v istem času lani. Pod božično smrečico se pogosto znajdejo še fotoaparati, pri katerih decembra opažamo drugo največjo sezono v letu (glavna je, razumljivo, v času poletnih počitnic).

Podoben nabor daril je pokazal tudi pregled najbolj iskanih izdelkov na spletni strani super.ceneje.si, ki na enem mestu združuje različne ideje za obdarovanje. Največ ogledov ima robotski sesalnik, med najbolj priljubljenimi artikli pa so še TV sprejemniki, otroški poganjalci, multipraktiki, namizne igre in digitalni fotoaparati.

Vedno več nakupov daril opravljenih na spletu, kupujemo preudarno

Pri večini omenjenih kategorij je bilo povpraševanje na ceneje.si že pred glavno sezono tudi do enkrat višje kot lani. Eden izmed razlogov je zagotovo praktičnost nakupovanja na spletu, zaradi katere vse več potrošnikov kupuje na tem kanalu in se tako izogne neprijetnim decembrskim gnečam v nakupovalnih centrih, drugi razlog pa je, da se zaradi skrbnega načrtovanja nakupov iskanja daril lotijo že novembra.

novoletna-darila-v-sloveniji-grafika-02-696

Raziskave različnih agencij, kot na primer Deloitte in GfK, kažejo, da Slovenci praznične proračune natančno načrtujejo, na ceneje.si pa ugotavljamo, da vse bolj preudarno nakupujejo skozi celo leto, saj uporaba platform za primerjalno nakupovanje v fazi raziskovanja pred nakupom vztrajno narašča. Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind, ki je letos zajela 5.352 spletnih kupcev, je pokazala, da portale za primerjavo ponudb uporablja že dobra tretjina celotne spletne populacije, kar je skoraj 20 odstotkov več kot v letu 2014. Na drugi strani je v dveh letih drastično upadla uporaba spletnih iskalnikov (Google in podobno) kot vira iskanja informacij o izdelkih.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

[/vc_column][/vc_row]