Slovenski spletni kupci tudi letos ostajajo zvesti domačim trgovcem

Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind v izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon že več let zapored kaže zanimiv trend naklonjenosti slovenskih spletnih kupcev domačim ponudnikom. Tudi letošnji novi podatki so pokazali, da Slovenci še vedno bolj zaupamo spletnim trgovcem znotraj države.

V zadnjih petih letih je pri slovenskih spletnih trgovcih prišlo do kakovostnega preskoka v razvoju spletnega nakupovanja in uporabniške izkušnje.

Letos je skoraj polovica spletnih kupcev nakupovala izključno pri slovenskih trgovcih, ta delež se je od lani celo povečal za 9 odstotkov. Razlogi za to so na eni strani praktične narave, kot na primer možnost prevzema na fizični lokaciji, enostavnejši postopki reklamacij, nižji stroški vračil in podpora v slovenskem jeziku, na drugi strani pa je ključen razlog razvitost ponudbe domačih trgovcev.

»Spletna trgovina in s tem povezane rešitve so v Sloveniji prisotne že 20 let. A menim, da je v zadnjih petih letih pri slovenskih ponudnikih prišlo do kakovostnega preskoka v razvoju spletnega nakupovanja in uporabniške izkušnje, kar se izkazuje v občutno višji stopnji zaupanja lokalnim spletnim trgovcem,« pojasnjuje mag. Darko Dujič, direktor Ceneje d.o.o.

86 % slovenskih spletnih trgovcev ima ustrezno urejene pogoje poslovanja.

Obstajajo nekateri ključni gradniki uporabniške izkušnje in zaupanja, ki so prisotni že praktično v vseh spletnih trgovinah v Sloveniji. Po podatkih analize skladnosti spletnih trgovin s tehničnimi standardi, ki smo jo izvedli v okviru tekmovanja Shopper’s Mind Spletni trgovec leta 2016, ima kar 86 % trgovcev urejene in na viden način izpostavljene pogoje poslovanja (za primerjavo, na Hrvaškem je ta številka precej nižja in znaša manj kot polovico), skrito ali neobstoječo politiko vračil pa ima samo 4 % trgovcev. Slovenski trgovci se dobro zavedajo pomena odnosa z uporabniki, saj jih le 4 % v omenjeni analizi ni odgovorilo na spletno pošto kupcev, obstaja pa še precejšen prostor za razvoj z vidika grajenja skupnosti kupcev. Več kot 40 % trgovin namreč nima objavljenih komentarjev in mnenj potrošnikov.

20_12_2016-kb-domaci-kupci-696

Kljub naklonjenosti slovenskim ponudnikom pa so tudi ponudbe tujih trgovcev potrošnikom vse bolj privlačne. Skoraj četrtina spletnih kupcev opravi v tujini že več kot polovico nakupov, med ponudniki najpogosteje izberejo AliExpressAmazon in eBay. Katere izdelke največkrat kupujejo pri njih, lahko izveste v tem članku.

Spletni kupci z visoko frekvenco nakupovanja večinoma nakupujejo v tujini.

Tudi trgovci sami opažajo konkurenco iz tujine. Živa Deu, predstavnica spletne trgovine click2chic.si, ki je na letošnjem tekmovanju Shopper’s Mind Spletni trgovec leta 2016 osvojila naziva The Shopper’s Mind Category Award, Health & Beauty in The Shopper’s Mind Web Champion Award, je povedala, da slovenskim kupcev vrata oziroma dostavo odpira vse več tujih trgovin. »To pomeni, da imamo slovenski trgovci vedno večjo konkurenco iz tujine, in s tem so naše primerjalne prednosti, kot je občutek bližine, enostavnost vračila, hitra dostava itd., vse manjše. Svoj prostor si moramo ustvariti z edinstvenostjo ponudbe, z lastno zgodbo, ki je neprimerljiva!«

Z lokacijo nakupa so povezane tudi plačilne metode na spletu. Slovenski spletni kupci še posebej pri domačih trgovcih raje poslujejo s plačili po povzetju, saj se na ta način še vedno zaključi dobrih 40 % nakupov. A delež iz leta v leto upada, v 2 letih se je zmanjšal kar za tretjino, na drugi strani pa so se plačila s kreditno kartico in PayPalom znatno povečala.

Vas zanima več?

Preberite tudi: