Kako se bodo letos spreminjale nakupne navade potrošnikov?

Nova raziskava mednarodne družbe Pricewaterhousecoopers (PwC) o nakupnih navadah v letu 2016 razkriva 5 pomembnih trendov, s katerimi morate biti seznanjeni vsi, ki se ukvarjate s trgovinsko dejavnostjo tako v spletnih kot tradicionalnih kanalih:

1. Rast pogostosti spletnega nakupovanja

Digitalna disrupcija še naprej popolnoma spreminja trgovinsko dejavnost, potrošniki pa so bolj ozaveščeni in informirani kot kdajkoli prej. Že 54 % od več kot 23.000 anketiranih potrošnikov iz 25 držav nakupuje na spletu tedensko ali vsaj mesečno! Trendu rasti frekvence nakupovanja na spletu uspešno sledimo tudi v Sloveniji, o čemer smo pisali v nedavnem članku.

2. Pomen necenovnih dejavnikov v nakupnem odločanju

Cena je še vedno izredno pomemben faktor v nakupnem odločanju, saj se na globalni ravni kar 6 od 10 potrošnikov odloča na podlagi cene, vendar pa to ni edini element ponudbe, na katerega se morate osredotočiti trgovci. Dobra tretjina potrošnikov namreč nakupuje na podlagi zaupanja v znamke, enak odstotek se odloči za posameznega trgovca zato, ker je tam želeni izdelek na zalogi, četrtini je pomembna ugodna politika vračil.

Vir: Total Retail Survey 2016, PwC

Kot kaže raziskava Shopper’s Mind 2016, podobno razmišljajo tudi slovenski spletni kupci. Na podlagi ugodne ponudbe za želeni izdelek ali storitev se še vedno odloča skoraj polovica, vendar je delež od leta 2014 upadel za 10 %. Bolj jim je pomembno dobro razmerje med ceno in kvaliteto izdelka, ključno vlogo ima tudi zaupanje v trgovca ali blagovno znamko. Med pomembnimi faktorji nakupnega odločanja lahko naštejemo še načine plačila, ki so pomembni polovici vprašanih, kar tretjina pa je pri nakupovanju pozorna na kakovostne opise izdelkov.

knowledgebite_cena_kvaliteta

3. Rast nakupov na mobilnih napravah

Število spletnih nakupov na pametnih telefonih strmo narašča. V 2014 je na globalni ravni 40 % potrošnikov opravilo vsaj nekaj nakupov preko mobilca, leto kasneje že 15 % več. Kar tretjina vprašanih v novi PwC raziskavi meni, da bo telefon postal njihovo glavno orodje za nakupovanje.

Vir: Total Retail Survey 2014-2016, PwC

Do določene mere temu trendu sledimo tudi v Sloveniji, vendar je potencial za nadaljnji razvoj še velik. Računalnik je še vedno tisti, na katerem opravimo večino spletnih nakupov – v 2016 je po podatkih raziskave Shopper’s Mind na desktop napravah spletno nakupovalo 84 % vprašanih, na pametnem telefonu ali tablici zgolj 13 %, vendar pa se je ta delež v enem letu povečal za tretjino. V prihodnjih letih je realno pričakovati, da bodo mobilci postali glavna naprava za spletno nakupovanje, trenutno pa so med Slovenci eno najpomembnejših orodij za raziskovanje ponudbe pred nakupom. Lani je 36 % spletnih uporabnikov iskalo informacije o izdelkih in storitvah na telefonu ali računalniku in telefonu, pri generacijah Y in Z je ta odstotek še bistveno višji.

4. Vpliv družbenih omrežij

67 % vprašanih v PwC raziskavi pravi, da prebiranje ali pisanje mnenj na družbenih omrežjih vpliva na njihovo nakupno vedenje na spletu. Tudi slovenski potrošniki pogosto najdejo navdih za nakupe na tem kanalu. Lani je neka oblika oglaševanja spodbudila spletni nakup skoraj polovice spletne populacije, med oglaševalskimi kanali pa so bili najbolj učinkovita družbena omrežja, ki so celo prehitela bannerje in AdWords oglase.

5. Kitajska kot glavni »trend-setter«

Če želimo spoznati prihodnost nakupovanja, se moramo ozreti na Kitajsko. Lani je že 65 % kitajskih potrošnikov vsaj enkrat na mesec spletno nakupovalo preko mobilnega telefona, medtem ko je ta delež v ZDA znašal zgolj petino.

Vir: Total Retail Survey 2016, PwC

Vas zanima več?

Preberite tudi: