[INFOGRAFIKA] Spletni nakupi in mobilna plačila vse bolj priljubljena med Slovenci

4450

Mastercard® v najnovejši raziskavi MasterIndex razkriva plačilne trende in navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. Ključne ugotovitve so:

  • Delež tistih, ki pogosto opravijo nakup preko spleta, se je od leta 2010 znatno povečal z 8,6 % na 27,4 %
  • V preteklem letu so Slovenci na spletu najpogosteje kupovali oblačila, obutev in modne dodatke (42 %)
  • Število Slovencev, ki zaupa v varnost spletnega nakupovanja, se je od leta 2010 povečalo z 56,2 % na 81,7 %
  • Število Slovencev, ki ima vsaj nekaj izkušenj z mobilnim plačevanjem, se je od leta 2017 povečalo s 37,1 % na 46,7 %
  • Občutno se je povečalo število anketirancev, ki je mnenja, da bodo mobilne naprave v naslednjih petih letih najbolj priljubljeno plačilno sredstvo (14  % jih je bilo takega mnenja leta 2013, leta 2019 pa 26 %)
  • Vse več Slovencev uporablja mobilne naprave za upravljanje plačil in financ. V letu 2013 jih je mobilne naprave za plačevanje uporabljalo  11,2 %, v letu 2019 pa 30,7 %.

 

Mastercard - Masterindex

Mastercard je v najnovejši raziskavi MasterIndex raziskal plačilne navade Slovencev, starih med 18 in 55 let. Namen raziskave je spoznati način uporabe plačilnih kartic in nakupovalne navade potrošnikov ter se seznaniti z njihovim pogledom na osebne finance.

Slovenci in uporaba plačilnih kartic

Delež Slovencev, ki vse pogosteje uporablja kartice, se od leta 2010 dalje povečuje (s 15 % v letu 2010 na 27 % leta 2019), tistih, ki kartice uporabljajo manj pogosto kot v preteklosti, pa se od leta 2015 zmanjšuje (z 12 % na 7 % od leta 2010).

60 % vprašanih nima težav s plačevanjem zneskov do 5 EUR s plačilno kartico, kar predstavlja opazno povečanje v primerjavi s poletjem 2018 (49 %). Približno 65 % vprašanih vsaj polovico svojih nakupov plačuje s kartico. Slovenci najpogosteje uporabljajo plačilne kartice za nakup življenjskih potrebščin (31 %) in za nakupe na bencinskih servisih (26 %). 17 % anketirancev uporablja svoje kartice najpogosteje za spletno nakupovanje, 9 % pa za nakup oblačil in obutve. Plačilne kartice se za nakupe storitev ter v kavarnah in barih uporabljajo redkeje.

Približno 13 % uporabnikov kartic uporablja svoje kartice za spletne nakupe vsaj enkrat ali dvakrat na teden. V primerjavi s poletjem 2018 se je število ljudi, ki svoje kartice uporablja enkrat ali dvakrat na mesec, povečalo za 4 %, zmanjšalo pa se je število oseb, ki skoraj nikoli ali nikoli ne uporabljajo kartice za spletno nakupovanje.

Slovenci v letu 2019 uporabljajo plačilne kartice za spletne nakupe pogosteje kot leta 2012. Od leta 2012 se je delež anketirancev, ki nikoli ali skoraj nikoli ne uporabljajo kartic za spletne nakupe, bistveno zmanjšal, in sicer za 25%.

Kako pogosto Slovenci uporabljajo plačilne kartice za spletne nakupe? Primerjava z letoma 2012 in 2015.

Spletno nakupovanje v porastu

Približno 27 % vprašanih pravi, da pogosto nakupujejo prek spleta (leta 2018 je bilo takih 24 %), 42 % pa opravlja spletne nakupe občasno. Le 8 % jih pravi, da sploh ne nakupujejo na spletu (leta 2018 je bilo takih 11 %). 57 % vseh anketiranih je opravilo spletni nakup v zadnjem mesecu, 22 % pa v zadnjih 3 mesecih.

Kdaj so Slovenci nazadnje opravili spletni nakup?

Vedno več je tistih, ki pogosto opravijo nakup preko spleta (povečanje z 8,6 % na 27,4 % od leta 2010) in tistih, ki občasno nakupujejo preko spleta (povečanje z 27,8 % na 42,2 % od leta 2010). Število tistih, ki redko ali nikoli ne nakupujejo na spletu, se zmanjšuje (z 29,5 % na 8,3 % tistih, ki nikoli ne kupujejo na spletu).

Ali Slovenci pogosto nakupujejo preko spleta? Prikaz trenda od leta 2010.

V preteklem letu so kupci na spletu najpogosteje kupovali oblačila, obutev in modne dodatke (42,1 %), tehnične pripomočke (41,1 %) in gospodinjske aparate (32,3 %). Spletni nakupi so najredkeje namenjeni nakupom za hišne ljubljenčke  (14,7 %), cvetje in darila (8,3 %) ter investicijske storitve (3,2 %). Leta 2010 so Slovenci večinoma nakupovali tehnične pripomočke (50,2 %) ter knjige, glasbo, CD in DVD (34,7 %).

Katere dobrine in storitve so Slovenci nakupovali preko spleta v zadnjem letu? Primerjava z letoma 2010 in 2015.

Leta 2010 so Slovenci večinoma plačevali izdelke ali storitve, kupljene v slovenskih spletnih trgovinah, z gotovino (57 %), do leta 2019 pa se je to število bistveno zmanjšalo (21 %).Število Slovencev, ki kupuje izdelke ali storitve v spletnih trgovinah in plačuje prek elektronske ali mobilne banke in s plačilnimi karticami na spletu, se je od leta 2010 znatno povečalo (uporaba elektronskih in mobilnih bank se je v primerjavi z letom 2010 povečala z 10,8 % na 50,1 %, uporaba plačilnih kartic na spletu pa z 18,4 % na 44,6 %).

Na kakšen način Slovenci plačujejo izdelke ali storitve v spletnih trgovinah? Primerjava z letoma 2010 in 2015.

Število Slovencev, ki meni, da je spletno nakupovanje večinoma varno, se je od leta 2010 povečalo (z 56,2 % na 81,7 %). V primerjavi z letom 2010 manjše število anketirancev meni, da spletno nakupovanje večinoma ni varno (10,3 % jih je bilo takega mnenja leta 2010, 7,4 % pa leta 2019).Prav tako je manj tistih, ki niso prepričani, ali je spletno nakupovanje varno ali ne (26,3 % leta 2010, 3 % leta 2019).

Kako varno se zdi Slovencem spletno nakupovanje? Primerjava z letoma 2010 in 2015.

Mobilno plačevanje vse višje na lestvici priljubljenosti

Trend uporabe mobilnih naprav za upravljanje plačil in financ vedno bolj narašča. V letu 2013 je mobilne naprave za plačevanje uporabljalo  11,2 %, v letu 2019 pa 30,7 %.Leta 2013 je le 4,1 % Slovencev uporabljalo mobilne naprave za upravljanje s financami, ta delež pa se je leta 2019 povečal na 23,2 %.

V katere namene Slovenci uporabljajo mobilne naprave? Prikaz trenda od leta 2013.

Mobilna plačila postajajo vse bolj priljubljena – število Slovencev, ki ima vsaj nekaj izkušenj z mobilnim plačevanjem, se od leta 2017 povečuje (s 37,1 % leta 2017 na 46,7 % leta 2019).

Ali se Slovenci poslužujejo mobilnega plačevanja? Prikaz trenda od leta 2012.

Znatno se je povečalo število tistih, ki meni, da bodo mobilne naprave v naslednjih petih letih najbolj priljubljeno plačilno sredstvo (13,8 % jih je bilo takega mnenja leta 2013, leta 2019 pa 25,9 %).

Katero bo po mnenju Slovencev najbolj priljubljeno plačilno sredstvo v naslednjih petih letih? Prikaz trena od leta 2013.

Brezstično plačevanje narašča

12,2 % vprašanih vsak dan plačuje z brezstično kartico, 28,4 % pa jih brezstično kartico uporablja skoraj vsak dan. To število se je od poletja 2018 znatno povečalo (z 18,5 % v letu 2018 na 28,4 % v letu 2019). Število anketirancev, ki (skoraj) nikoli ne uporablja brezstičnih plačilnih kartic, se je od leta 2018 zmanjšalo z 38,8 % na 24,2 %.

Kako pogosto plačujejo Slovenci z brezstično kartico? Primerjava z letom 2018.

Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji, ob tem dodaja: »Vse več Slovencev se zaveda številnih prednosti spletnih nakupov, obenem pa vedno bolj zaupajo v varnost spletnega nakupovanja. Ob vse hitrejšem tempu življenja in posledično pomanjkanju časa, je spletno nakupovanje vedno bolj priljubljeno in postaja nakupovanje prihodnosti. Veseli nas, da Slovenci vedno bolj sprejemamo sodobne načine nakupovanja in plačevanja, med katerimi sta tudi brezstično in mobilno plačevanje.«

 

O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je družba za globalna plačila in tehnologijo. Upravlja najhitrejšo svetovno mrežo obdelovanja plačil, povezuje potrošnike, finančne institucije, trgovce, vlade in podjetja v več kot 210 državah in območjih. Izdelki in rešitve družbe Mastercard naredijo vsakodnevne aktivnosti – na primer nakupovanje, potovanje, vodenje podjetij in upravljanje financ – lažje, varnejše in učinkovitejše za vse. Sledite nam na računu na Twitterju @MastercardNews, pridružite se pogovoru na blogu Beyond the Transaction Blog in se naročite na najnovejše novice na Engagement Bureau.

 

Vas zanima več?

Preberite tudi:

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here