[EKSKLUZIVNO] Ste utrpeli škodo zaradi zadnje posodobitve Facebook aplikacije?

4369

So uporabniki vaše spletne strani zgroženi, pa tega sploh ne veste? Vam Facebook aplikacija povzroča poslovno škodo?

Matej Kolšek, direktor marketinga v podjetju Ceneje d.o.o., ekskluzivno razkriva, kaj morate čim hitreje preveriti in kako ukrepati, če ne želite utrpeti večje škode ali nezadovoljstva uporabnikov.

Med prvimi na svetu nam je uspelo odkriti veliko težavo zadnje posodobitve Facebook aplikacije, ki direktno vpliva na uporabniško izkušnjo in prihodke spletnih strani!

Kaj je glavna težava?

Za obiskovalce, ki na spletne strani prihajajo preko Facebook aplikacije, nobena zunanja povezava (odpiranje v novem oknu brskalnika) ne deluje*! Uporabnik nanjo klikne, a se ne zgodi nič. Zmedenost in jeza uporabnikov sta zagotovljeni! Če so takšne povezave vir prihodka spletne strani, pa so lahko izgube velike.

* Velja za uporabnike, ki v nastavitvah Facebook aplikacije nimajo nastavljeno, da naj se povezave odpirajo v zunanjem oknu / brskalniku.

Kako smo zaznali »nevidne« spremembe?

Na naši primerjalni platformi Ceneje.si dnevno spremljamo ogromno kazalnikov in tako smo konec januarja zaznali neobičajna gibanja v stopnji konverzije, in to na bolje! Takoj smo se lotili iskanja razlogov in kmalu prišli do pomembne ugotovitve, ki potrjuje rek, da kar izgleda prelepo, najbrž ni resnično 😊

Z vidika spremljanja glavnih KPI-jev in marketinških kampanj gre za obsežen problem, saj so bili vsi ROI izračuni za Facebook kampanje popačeni oz. irelevantni. Google Analytics statistika je beležila več dogodkov (npr. določenih tipov eventov), kot jih je bilo realno možno pričakovati, saj so ljudje v upanju, da se jim bo vsebina le odprla / prikazala, večkrat klikali na iste gumbe. S tem se je v analitičnih programih zaradi povečanega števila dogodkov konverzija umetno dvigovala, uporabniki pa dejansko sploh niso prišli do želene vsebine. Najbolj grozno pa je to, da na prvi pogled v statistikah vse izgleda bolje kot običajno, s čimer se neizkušen marketingaš lahko prehitro veseli, kasneje pa spozna grenko resnico 😊

Scenarij, ki povzroča težave *:

  • Uporabnik znotraj Facebook mobilne aplikacije klikne na povezavo, ki ga vodi na vašo spletno stran
  • Vaša spletna stran se odpre znotraj Facebook aplikacije (in-app browser)
  • Katerakoli povezava na vaši spletni strani, ki se odpre v novem zavihku (target=”_blank”), NE DELUJE!

* Težavo smo zaenkrat zaznali na novejših različicah Android operacijskih sistemov z najnovejšo posodobitvijo Facebook aplikacije.
* Velja za obiske vaše spletne strani, katerih vir je Facebook aplikacija
* Velja pri uporabnikih, ki v nastavitvah Facebook aplikacije nimajo nastavljeno, da naj se povezave odpirajo v zunanjem oknu / brskalniku.

Kdo bi moral opaziti največje negativne vplive?

  • Vse spletne strani, ki prihodek ustvarjajo s povezavami na zunanje spletne strani
    Uporabniku se s klikom na zunanjo povezavo ne bo odprlo nič → jeza uporabnika in zmanjšan prihodek sta zagotovljena ☹
  • Vse spletne strani, ki uporabljajo oglasne pasice in se jim kliki nanje odpirajo v novem oknu (_blank)
    Uporabniki s klikom na banner ne bodo prišli nikamor, vam pa se bo verjetno v statistiko zabeležil lažen klik.
  • Vse spletne strani, ki imajo pomembne vsebinske povezave usmerjene na zunanje spletne strani
    Uporabljate zunanje povezave v svojih vsebinah, morda v nogi spletne strani… Vsekakor preverite.

Kaj lahko storite takoj?

  1. Preglejte svojo spletno stran in ugotovite, če na pomembnih povezavah uporabljate odpiranje v novem oknu (target=’_blank’).
  2. Za obiskovalce, ki na vašo spletno stran prihajajo iz Facebook aplikacije, spremenite delovanje zunanjih povezav.

Uroš Mevc, CTO iz podjetja Ceneje d.o.o., predlaga sledeče:

“Uporabnika, ki obišče spletno stran preko Facebook aplikacije zaznamo tako, da v user agentu pogledamo, če vsebuje besedo FBAN ali FBAV. Nato samo za te uporabnike iz HTML kode na vseh povezavah odstranite morebitne target=’_blank’, kar pomeni da se bo od zdaj povezava odpirala v istem oknu brskalnika.

Uporabnikom priporočamo, da si v Facebook aplikaciji nastavijo, da se povezave odpirajo v zunanjem brskalniku (npr. Chrome ali privzeti brskalnik), saj s tem pridobijo najboljšo uporabniško izkušnjo in dodatne funkcionalnosti brskalnika.

To lahko naredijo tako, da si v nastavitvah “Menu -> Settings & Privacy -> Settings -> Media and Contacts” vključijo “Links open externally”.

Sklepamo lahko, da bo Facebook kmalu zaznal to napako (oz. vsaj na podlagi naših pozivov in ostalih pritožb uporabnikov) oziroma zanjo vsi še vedno upamo, da ni namerna 😊. Po tem bomo spet lahko vsi bolj mirno spali. Ko in če bo Facebook popravil svojo napako, lahko prej omenjen tehnični ukrep (umikanje target=’_blank’ iz HTML-ja) umaknete oziroma povezave vrnete v prvotno stanje.

Če imate kakšno svojo izkušnjo glede opisane tažave s povezavami iz brskalnika Facebook-ove aplikacije, pa ne odlašajte s komentarjem.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

3 KOMENTARJI

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here