
V drugem delu prispevka gostujočih avtorjev portala Shopper’s Mind Dejana Krivca, ustanovitelja spletne trgovine Funky.si, direktorja podjetja Luc-Mat d.o.o. in lanskega predavatelja Ecommerce Day konference, si preberite še:
- kako uporabiti exit popupe in live chat,
- kako optimizirati oglaševanje,
- kako pripraviti učinkovito produktno stran,
- ali je obvezna registracija nujna in
- kako izkoristiti delo drugih.
5. Exit popup in Live Chat
Res je, popupi imajo navadno negativen prizvok, vendar se vedno znova izkaže, da delujejo, seveda če jih uporabljamo pravilno. Med vsemi vrstami jaz največ stavim na exit popup – obiskovalec tako ali tako odhaja s tvoje strani, ti pa poizkušaš dobiti vsaj njegov mail in ga kasneje z email marketingom potegniti nazaj v prodajni kanal. Seveda, potrebno je testirati različne vrste, oblike in sporočilnost. Obstaja kar precej aplikacij, ki to omogočajo, jaz osebno uporabljam MailerLite. Lahko generiramo različne popupe – exit, glede na čas na strani, glede na url… Poleg seveda še ostalih klasičnih form za zbiranje mailov, email automationa in seveda klasičnega email marketinga.
Live Chat je tudi ena izmed čudovitih stvari, ko govorimo o dvigu konverzije in ko želimo rahlo neodločenega obiskovalca »potisniti« čez rob. Ko iščete aplikacijo za to, poglejte, da ima možnost, da agent lahko sam začne pogovor. Lucky Orange, o katerem smo govorili v zvezi s heatmapom ima že to možnost implementirano. Še en primer je na primer Tawk.to, ki je brezplačen. Vidiš lahko, na kateri strani je obiskovalec, preko katerega kanala je vstopil na stran, poleg še nekaj ostalih informacij. In če opaziš, da se neodločno vrti okoli ključnih strani – izdelek, o nas, košarica, kontakt, o podjetju, lahko agent sproži komunikacijo – potrebujete kakšno pomoč, lahko ponudite malenkost popusta in podobno. Skratka rahlo neodločenemu obiskovalcu pomagate sprejeti tisto ta pravo odločitev.
Poleg podpore v živo pa Tawk ponuja tudi ticketing sistem. Tako lahko pregledno sledite in razrešujete komunikacijo s strankami. Tudi pogovor v živo lahko enostavno s klikom spremenite v support ticket.
6. Optimizacija oglaševanja
Čudovita stvar pri digitalnem marketingu je ta, da lahko pri oglasih točno določamo, kdo jih bo videl, kdo ne in na koncu vse skupaj merimo s kirurško natančnostjo, kar nam precej pomaga pri odločitvah za optimizacijo oglasov.
Da čim bolj optimiziramo konverzijo plačljivega prometa, niso pomembni zgolj oglasi in izbor ključnih besed. Pustimo sedaj na strani sam CTR oglasov, scoring in podobne pomembne stvari. Pogosto opažam, da ljudje pozabljajo na negativne ključne besede. Trdim, da so negativne besede enako pomembne kot pravilen izbor ključnih besed. Z njimi povemo, kdaj ne želimo, da se naš oglas prikazuje, povedano drugače, preprečimo metanje denarja skozi okno. Pripravite si osnovni seznam negativnih ključnih besed, ki nikakor ne želite, da bi sprožali oglase, besede, ki kažejo na to, da oseba nima namena naročiti, ampak samo malo gleda. Nekaj idej za splošni seznam: brezplačno, mnenje, vzorec, forum, zastonj, kako, ocena… Poleg tega pa je nujno tudi periodično pregledovati search queries in dodajati negativne besede glede na to, kaj proži naše oglase, pa ni relevantno naši ponudbi. S tem bomo na stran dobili bolj kakovosten promet, ki bo posredno tudi bolje konvertiral.
Tudi remarketing je lahko čudovit vir prometa z visoko konverzijo. Ampak zakaj nebi iz remarketinga že v osnovi izločili tiste, ki samo malo gledajo – izločimo bounce rate in smo že na pol poti. Le nekaj idej, kako lahko oblikujemo skupine, katerim potem serviramo določene oglase: zapuščena košarica – lahko postavimo različne časovne segmente, ogled določene konkretne strani, lahko delamo cross-sell tistimi, ki so že kupili, lahko delamo upsell, sploh pri izdelkih, ki jih kupujemo vedno znova in znova. Na primer en mesec po zaključenem nakupu začnemo prikazovati oglas.
Tudi tukaj je potrebno čim več testirati, možnosti imamo praktično neomejene, potrebno se je igrati. Za tem pa seveda ustrezno slediti in interpretirati.
7. Produktna stran
Pri naslednji stvari sem pa včasih na nasprotnih bregovih z dizanerji. Razumem, da mora biti stran lepa, ampak po drugi strani pa zagovarjam, da mora učinkovitost nadvladati lepoto. Obiskovalcu moramo pod nos pomoliti tisto, kar želimo, da na strani naredi. Na produktni strani je to seveda gumb v košarico. Le-ta mora izstopati toliko, da pritegne pozornost, ne da ga moramo iskati po strani. Res pa je, da je rezultat najboljši, kadar je zagotovljeno obema pogledoma, tako marketinškemu, kot tudi dizajnerskemu.
Še ena pomembna stvar na produktni strani pa so informacije o plačilu in dostavi. Res da imamo vse to jasno napisano in izpostavljeno, recimo v splošnih pogojih ali celo na ločeni strani. Ampak verjemite – ljudje ne vidijo. Na Funkyju smo implementirali zavihek na vsaki produktni strani, ki nosi informacije o možnostih plačila in dostavi – in zanimanje za ta zavihek je. S pomočjo heatmapa smo potrdili, da je bila odločitev o tem dodatnem zavihku prava.
8. Obvezna registracija
Nekateri še vedno zagovarjajo obvezno registracijo uporabnika, ampak ali je to resnično potrebno? Predstavljajte si, da v trgovskem centru ne morete kupiti kruha, če niste včlanjeni v to trgovino. Ali še huje. Ko stojite v trgovini s polno košarico pred blagajno, vam prijazno sporočijo, da se morate najprej registrirati, to pa lahko storite na drugem delu trgovine. Kakšno bo vaše zadovoljstvo?
Enako je pri spletni trgovini. Omogočite obiskovalcem, da naročijo s čim manj komplikacijami – čim krajši postopek, čim manj motenj in stvari, ki bi kupca lahko zmotile pri tem, ko vam moli svojo kartico.
Imamo še vrsto drugih možnosti, da ostanemo v stiku s to stranko. Tudi če naroči kot gost, imam možnost odkljukat, da ji lahko pošiljamo promocijo. Po drugi strani pa, tudi če je registriran uporabnik, mu ne moremo ničesar poslati, če se s tem ne strinja. Vključite registracijo kot opcijo, ne kot obvezo.
9. Izkoristite delo drugih
Če želimo ohranjat stik z našimi strankami na družabnih omrežjih, jim moramo servirati tudi uporabne vsebine. Če to razdelimo v grobem v dve veliki skupini, lahko rečemo, da delimo lastno vsebino, ali »izposojeno« – kar je nekdo drug ustvaril. Seveda pa nismo ravno zadovoljni, ko se trudimo in na svojo Facebook stran delimo vsebino, s katero peljemo promet na mlin nekoga drugega. Tukaj imam v mislih predvsem zanimive članke in bloge.
Tukaj pa nam v pomoč priskoči Sniply, ki nam omogoča, da spletno stran, ki jo delimo, framamo s svojim sporočilom v obliki prikaze pasice in s tem poizkušamo ta promet, ki smo ga poslali drugam, obrniti nazaj k sebi. Tako profitiramo vsi – tisti, ki je članek napisal in mi, ki ga delimo.
To trenutno precej preizkušamo pri Hiveterminal, ko moramo potencialne stranke tudi izobraziti, kako potekajo postopki, ki jih ponujamo, v čem se razlikujejo od podobnih in ostalo. In namesto da moramo generirati vse te vsebine, enostavno preko Sniplyja delimo članke, ki so jih ustvarili drugi, pogosto bolj relevantni viri.
Za konec
Na hitro in zgolj površinsko smo tokrat prevetrili le nekaj idej, kako se lahko lotimo optimiziranja konverzije spletne trgovine. Obstaja seveda še ogromno postopkov in metod. Nobena ideja, pa če se zdi še tako nora in nemogoča, se ne sme črtati iz seznama »testirajmo, pa bomo videli«. Poškilite, kaj počenja konkurenca, vendar ji ne slepo slediti. Poglejte, kaj počenjajo v drugih nišah in poizkušajte implementirati v svojo ponudbo.
Nikoli pa ne pozabite na merjenje. Določite si parametre, ki so vam pomembni, ter zasledujte njihovo izboljšanje.
O avtorju:
DEJAN KRIVEC je solastnik spletnih trgovin Funky.si in Fashion Outlet Shop. S spletno prodajo in digitalnim marketingom se ukvarja že okoli 10 let. Znanje in izkušnje tako s področja informatike, kot tudi poslovanja, mu omogočajo širši pogled nad celostno situacijo in posledično lažje povezovanje različnih področij v smiselno celoto. Z motom vsaka malenkost (ki je na pravem mestu) šteje, je spletno trgovino Funky.si pripeljal do 4x zaporednega naslova Spletni trgovec leta v kategoriji.
Vas zanima več?
Preberite tudi: