So spletne trgovine dokončno prehitele fizične?

1444

Če živimo v dobi, v kateri se fizičnim trgovinam slabo piše, kot nekateri pravijo, zakaj se vodilni igralci, kot so Amazon, Alibaba in JD.com osredotočajo na to, da bi zgradili mrežo svojih (fizičnih) trgovin?

Kar se tiče nadaljnjega razvoja spletne trgovine na globalni ravni, spletni trgovci aktivno vstopajo v večkanalni (omni-channel) svet, kar je nedvomno prihodnost dejavnosti. Ecommerce področje ni le domena prodaje na spletu, kar ugotavljajo tudi v raziskavi portala Business Insider, kjer poročajo, da se vse več fizičnih trgovin odloča, da pri ustvarjanju nakupnih izkušenj za kupce uporabijo prijeme, ki so uspešni na spletu.

Čas nakupa znaša le 1 dan

Giganti, ki smo jih omenili v uvodu, računajo na to, da bodo z uporabo taktik, ki delujejo na spletu, ponovno oživili dejavnost fizičnih trgovin oziroma ustvarili še bolj celostno nakupno izkušnjo. Ena takih taktik je ponudba prilagojena po meri kupcapetina slovenskih kupcev pravi, da jim je pri nakupu pomembna ponudba, ki je prilagojena glede na njihove potrebe, med tem ko je v ZDA takih nakupovalcev kar 49 %.

Impulzivni nakupi
Vir: Business Insider Intelligence.

prilagojena ponudba

Fizične trgovine lahko uporabljajo enake prednosti, ki jih ponuja prilagoditev ponudb, pisanih na kožo kupcev, kot lahko to storijo spletne trgovine. Če trgovina želi ponovne obiske kupcev in impulzivne nakupe je nujno, da investirajo v prave tehnologije in tehnike, saj Business Insider ugotavlja, da trenutno kupci z nakupno izkušnjo v fizičnih trgovinah niso zadovoljni. Kar 41 % strank pričakuje, da si bodo prodajalci zapomnili vse o njihovih zadnjih nakupih, toda le 19 % jim to uspe.

prilagoditevponudbe po kanalih

Vir: medallionretail.com.

Spletne trgovine so seveda pri prilagoditvah ponudb v prednosti, saj jim tehnologija to omogoča. Pri kupcih, ki so kliknili na priporočene izdelke, obstaja 4,5x večja možnost, da bodo izdelke dali v košarico, v primerjavi s tistimi, ki na priporočene izdelke niso kliknili. Ko kupci dodajo izdelke v svoje košarice, obstaja večja možnost, da bodo izdelke tudi kupili.

priporočitve
Vir: demandware.com.

Kaj morajo storiti fizične trgovine?

Rezultati Business Insider raziskave kažejo, da prilagojene ponudbe v procesu nakupne izkušnje pri kupcih spodbujajo zvestobo in nakupe z višjo vrednostjo. Tehnologija, ki jo uporabljamo v spletnih trgovinah, omogoča preprostejšo prilagoditev potreb glede na posameznega kupca. Fizične trgovine se trenutno še ne morejo kosati s spletnimi v domeni prilagoditve ponudb. Lahko pa razmišljajo o uporabi tehnologij, ki kupce prepozna ob vstopu v trgovino, jim sledi skozi nakupno izkušnjo in uporabi zbrane informacije za to, da lahko pripravi ponudbo, prilagojeno njihovi potrebi. V fizičnih trgovinah morajo trgovci dobro razmisliti o predstavitvi izdelkov in kakšno moč ima posamezen kanal, ki vpliva na nakup.

Prihodnost nakupov se vsekakor spreminja, o čemer smo pisali tudi tukaj.

Vas zanima več?

Preberite tudi: