Ecommerce gigant je s tem ponedeljkom odprl prvi supermarket brez blagajn, človeških in samopostrežnih. Je to poteza, ki bo spremenila način nakupovanja živil in celotno trgovino na drobno?

Po poročanju bbc.com in businessinsider.com so trgovino Amazon Go, ki se nahaja v Seattlu, v preteklem letu že preizkušali Amazonovi zaposleni. Sistem temelji na kopici kamer, nameščenih na stropu, senzorjev in algoritmov, ki identificirajo vsakega kupca in sledijo izdelkom, ki jih ta izbere. Na ta način se odpravlja zaračunavanje na blagajni.

Ko potrošnik zapusti trgovino Amazon Go, se znesek preprosto odšteje z njegove kreditne kartice. 

Ob prihodu v trgovino kupec najprej poskenira svoj pametni telefon z aplikacijo Amazon Go. Senzorji, ki se nahajajo na policah, nato avtomatsko dodajo na račun vse izdelke, ki jih vzame v roke, ter odštejejo vse, ki jih vrne. Ko zapusti trgovino, se znesek preprosto odšteje z njegove kreditne kartice.

Trgovina v Seattlu se je za Amazonove zaposlene odprla že decembra 2016. Pričakovalo se je, da bo prej pripravljena za javnost, vendar so se pojavile tehnične težave. Med drugim sistem ni zmogel obravnavati več kot 20 ljudi istočasno, še posebej, če je skupina ljudi, kot na primer družina, nakupovala skupaj. Kljub temu vodja Amazon Go Gianna Puerini pojasnjuje, da je trgovina v času preizkusne dobe delovala dobro in poudarja, da predstavlja velik napredek z vidika računalniške tehnologije in strojnega učenja. Ecommerce gigant je moral pomanjkljivosti hitro odpraviti, saj že obstajajo konkurenti, ki ponujajo zelo podobne tehnološke rešitve.

Trenutno še niso razkrili, ali nameravajo odpreti še več prodajaln Go. Slednje so sicer ločene od verige Whole Foods, ki jo je Amazon kupil lani, o čemer smo pisali tudi na portalu Shopper’s Mind Slovenija. Amazon zaenkrat ne načrtuje uvedbe tehnologije brez blagajn v stotine prodajaln Whole Foods, vendar je to vsekakor pričakovati, saj hitreje, ko lahko potrošniki opravijo nakup, bolj verjetno je, da se bodo vrnili v isto trgovino.

Supermarket, ki uspe enkrat za vselej končati dolge vrste na blagajnah, bo brez dvoma imel veliko prednost pred konkurenti.

Tudi tokrat smo za strokovno mnenje o Amazonovi potezi povprašali mag. Darka Dujiča, direktorja skupine Ceneje, ki upravlja vodilne platforme za primerjalno nakupovanje v regiji:

darko-dujic_1»Očitno se pripravlja še en nakup giganta, podoben kot v primeru verige Whole Foods pred pol leta. Trgovina z izdelki za vsakdanjo rabo je izredno zanimiva za implementacijo novih tehnologij. Ne glede na napoved, da tehnološke rešitve Go ne bodo hitro razširjene v prevzete mreže trgovin, je pričakovati, da jih bo Amazon v primeru uspešnega testa implementiral v fizične lokacije trgovskih mrež ter s tem začel aktivno spreminjati nakupno vedenje in pričakovanja kupcev. Tako odprto testiranje novih tehnologij kot prevzemi klasičnih trgovcev kažejo ključni trenutek, ko tradicionalni trgovci ne bodo imeli več časa za lastno transformacijo poslovanja. Lahko čakamo in opazujemo ali pa se podvizamo in iščemo nove ideje in rešitve v trgovini.«

Trgovina v Seattlu sicer ni prvi Amazonov poskus, da prodre v svet fizične trgovine. Leta 2015 je prav tako v Seattlu odprl prvo fizično knjigarno, teh pa je danes v ZDA že 15. V rezultatih tretjega četrtletja, ki jih je podjetje predstavilo oktobra lani, je javnost prvič dobila vpogled v prihodke, ustvarjene v fizičnih trgovinah. Ti so znašali 1,28 milijarde dolarjev, večino so ustvarili supermarketi Whole Foods.

Čeprav Amazonove fizične trgovine v tem trenutku še niso »zlata jama«, analitiki razmišljajo, da jih Amazon uspešno izkorišča za dvig prepoznavnosti svoje blagovne znamke ter promocijo sheme Prime membership. Za člane slednje v knjigarnah veljajo spletne cene, medtem ko ostalim zaračunajo redno ceno, to pa je zgolj ena od ugodnosti.

Kaj je pričakovati v prihodnje? Finančni direktor Amazona, Brian Olsavsky, je nedavno napovedal, da v prihajajočih mesecih in letih načrtujejo še več fizičnih trgovin, vendar končna strategija še ni oblikovana.

Vas zanima več?

Preberite tudi: