Zadnji dnevi decembra so ponovno tradicionalno namenjeni rekleksiji in pregledu iztekajočega se leta ter sklenitvi ugotovitev izraženega nakupnega interesa potrošnikov pri spletnem nakupovanju. Kje so se sezonski trendi povpraševanja ohranili, kje morebiti okrepili? So se na online trgu pojavili določeni blagovni segmenti, ki kažejo na močno odzivnost kupcev na trenutne ekonomske in družbene razmere?
Poglejmo podatke Ceneje.si, del Heureka Group, kjer smo tudi letos opazili nekaj zanimivih ‘zmagovalcev’ in ‘poražencev’, ki v preteklih letih niso bili močno izraženi.
Zanimivo dejstvo, ki smo ga na naši platformi za primerjalno spletno nakupovanje opazili je, da so v lanskem letu Slovenci na spletu najpogosteje iskali izdelke iz kategorije – motorne žage, kjer je povpraševanje naraslo za kar 30 % v primerjavi z letom poprej. Videti je, da so naraščajoča inflacija, občutne dražitve energentov in negotova prihodnost glede stabilnosti v Evropi spodbudile slovenske potrošnike k razmisleku in tudi nakupu žag, ki so jih uporabili za pripravo alternativnega kuriva – drv. Drugo mesto na lestvici najpopularnejših kategorij spletnih kupcev so v letu 2022 zasedle – slušalke. Zagotovo je temu botrovalo tudi znano dejstvo, da so potrošniki lahko za nakup tovrstnih izdelkov uporabili digitalne bone 2022, brezžične slušalke Apple so bile tudi najpogosteje kupljen izdelek z omenjenimi boni.
Po priljubljenosti iskanj so nato v letu 2022 sledila – električna kolesa, kar ponovno nakazuje trend večje ozaveščenosti pri uporabi pogonskih goriv ter povečanje interesa potrošnikov za izbiro alternativnih načinov prevoza, hkrati pa tudi za športno aktivnost, prilagojeno uporabi širše populacije. Slovenci so letos pogosteje kot lani povpraševali po zimskih pnevmatikah, kar kaže na nakupe trenutno cenovno ugodnejših izdelkov ‘na zalogo’, vse v luči pričakovanih podražitev. Med najbolj priljubljenimi kategorijami izdelkov po katerih so v letu 2022 pospešeno povpraševali spletni kupci pa so se znašle tudi klimatske naprave.
TOP KATEGORIJE IZDELKOV V 2022
Letos so slovenski potrošniki najpogosteje na spletu iskali igralno konzolo Sony Playstation 5, takoj za njo pa sta sledila že izdelka iz zgoraj omenjenega TOP iskanega blagovnega segmenta oz. kategorije – STIHL motorna žaga MS 170 ter akumulatorska ročna žaga BRENCHIE.
Slovenci so v letu 2022 še najpogosteje povpraševali po zunanji brezžični kameri DIGICAM, slušalkah Apple AirPods s polnilnim ovitkom (2. generacije), igralnih konzolah Xbox Series X 1TB, SONY Playstation 5 Digital Edition in slušalkah APPLE slušalke AirPods Pro 2021 (MLWK3ZM/A). Ljubitelji poletnih športov so letos še pogosteje kot lani iskali SUP deske za veslanje, tisti malo previdnejši, ki jih je verjetno skrbela prihajajoča negativna finančna situacija pa lesene pelete DUGA PELLET (ENPLUSA2).
Kateri izdelki so v 2022 navdušili spletne kupce in nad katerimi so ti letos ‘obupali’?
Iz 40-ih najpopularnejših kategorij izdelkov smo na Ceneje.si izluščili TOP povpraševane izdelke oz. ‘zmagovalce’. Letos so bili to agregati, ki so za 141 % presegli lanskoletno povpraševanje, parfumi, ki so jih potrošniki iskali za kar 115 % pogosteje kot leto prej in dodatki za grelno tehniko s 109-odstotnim povečanjem. Med najbolj iskanimi izdelki na spletu so bile še peči (92 %), motorne žage (30 %), slušalke, električna kolesa, garderobne omare, pokončni sesalniki, zimske gume in klimatske naprave.
Povpraševanje po bazenih je bilo manjše kot v letu 2021, kar je mogoče pripisati dejstvu, da so potrošniki še v koronskih časih kupovali izdelke za zabavo in sprostitev v zavetju svojega domačega vrta in se zato še ni pojavila potreba po nakupu novih tovrstnih izdelkov. Nekoliko je upadlo tudi, pretekla leta izjemno visoko, zanimanje za prenosne računalnike, kosilnice, LCD/LED televizorje, v povprečju pa je tudi nakupni interes po mobilnih telefonih in pametnih urah ter merilnikih v povprečju nekoliko nižji kot leto poprej. Prav tako se je glede na prejšnje leto povpraševanje spletnih kupcev po letnih pnevmatikah in štedilnikih zmanjšalo.