14. februarja je v prostorih GZS potekal prvi seminar iz cikla Go Digital, s katerim Gospodarska zbornica spodbuja razvoj znanj na področju digitalne transformacije in njenega vpliva na poslovno okolje. Na predavanjih s skupnim naslovom Digitalna realnost in trendi Google so se predstavili mag. Darko Dujič iz podjetja Ceneje ter 3 Googlovi strokovnjaki, Tina Radojkovič, Lenart Celar in Metka Svetlin.
Desetletje sprememb in pojav 3 generacij
Mag. Darko Dujič, direktor skupine Ceneje, pod okriljem katere deluje tudi znamka poslovne inteligence Shopper’s Mind – sMind, je predaval na temo digitalne transformacije v poslovnem okolju. Uvodoma je izpostavil, da so zadnje desetletje v poslovnem svetu zaznamovale številne spremembe, povezane predvsem s tehnologijo in oblikovanjem 3 zelo različnih generacij – tradicionalnih potrošnikov, t.i. »transitionals«, ki so do določene mere prevzeli digitalne tehnologije, ter »digital natives«, ki so odraščali z novimi tehnologijami. V nadaljevanju je predstavil nekaj edinstvenih napotkov, kako se učinkovito spoprijeti z digitalno transformacijo.
5 napotkov, kako razmišljati v sodobnih poslovnih procesih
1. Transformacijo začnite pri sebi
Dejstvo je, da se ljudje kot potrošniki bistveno hitreje spreminjamo kot ljudje v vlogi poslovnežev, glavne razloge za to lahko iščemo v naši kulturi. Priča smo neverjetni dinamiki sprememb v tehnologiji, poslovni procesi pa se spreminjajo zelo počasi. Predavatelj je poudaril, da se priložnosti digitalne transformacije skrivajo predvsem v prilagoditvi poslovnih aktivnosti in izkoriščanju disruptivnih tehnoloških sprememb.
2. Zavedajte se, da so spremembe eksponentne in ne več linearne
Global Center for Digital Business Transformation je oblikoval t.i. digitalni vrtinec, ki ponazarja tiste industrije, ki bodo do leta 2020 deležne največjih sprememb in pri katerih se ocenjuje, da bodo kar 3 od top 10 podjetij na trgu zaradi posledic digitalne transformacije izpadla s tega seznama. Gre predvsem za podjetja, ki delujejo na področju tehnologije, medijev, trgovine na drobno in finančnih storitev.
A moramo se zavedati, da digitalna transformacija prinaša številne priložnosti, tudi če poslujete v navedenih industrijah, ki bodo v prihodnjih letih najbolj podvržene premikom. Za lažje razumevanje je Darko Dujič navedel nekaj konkretnih primerov, kaj pravzaprav pomeni digitalna transformacija v poslovnem okolju:
- … je uporaba tehnologije, ki radikalno izboljša uspešnost ali doseg podjetja (MIT Center for Digital Business and Capgemini Consulting) – gre za nekaj več kot le inkrementalni premik
- … je uporaba digitalnih pristopov, ki omogočajo nove tipe inovacij in kreativnosti, ne samo preproste izboljšave in podporo tradicionalnim metodam (Wikipedia) – ni zgolj izboljšanje obstoječih procesov
- je organizacijska pot sprememb s ciljem osvojiti digitalno tehnologijo in poslovne modele, ki bodo povečali uspešnost (Global Center for Digital Business Transformation) – bistvo ni zgolj pridobivanje prave tehnologije
Vir fotografij: GZS
3. Boste delovali transformativno ali inkrementalno?
Predavatelj je poudaril, da lahko v času sprememb sami izberete, ali boste spremembe prevzeli in se jim prilagodili ali pa se boste znašli na seznamu »pretresenih«, ki so izpadli s trga. Med slednjimi je nazorno naštel na primer Motorolo, Kodak, Nokio, Blackberry in podobne, medtem ko sta se na seznamu trenutnih zmagovalcev med trgovci znašla Alibaba in Amazon, med platformami, ki v tem trenutku transformirajo poslovne modele, pa na primer Uber, Facebook in Airbnb.
4. Spoznajte 4T model današnjega poslovanja
V sodobnem poslovnem okolju morate poglobljeno razumeti naslednja področja, ki jih je Darko Dujič strnil v model 4T: tehnologija (technology), promet (traffic), transparentnost (transparency) in zaupanje (trust). Ob tem je poudaril, da se danes še vedno veliko trgovcev osredotoča zgolj na ceno, ki pa več ne omogoča konkurenčnosti.
V omenjenem 4T modelu je med drugim ključno razumevanje vloge mobilnih tehnologij, ki so postale katalizator nakupnega vedenja. V letu 2016 je po podatkih Evropske komisije že več kot 60 % spletnih uporabnikov v Sloveniji do interneta dostopalo preko mobilnih naprav, kar je 3-krat več kot v letu 2012, hkrati pa nas ta podatek uvršča nad povprečje EU. Kljub temu pa je v Sloveniji zgolj 76 % spletnih trgovin pripravljenih na mobilnega uporabnika (na Hrvaškem je ta delež še nižji in znaša 60 %), zato v tem pogledu obstaja še veliko prostora za dodaten razvoj.
5. Razmislite o »kako« vprašanjih
Vzemite si čas in poglobljeno razmislite o ključnih izzivih, povezanih s poslovno transformacijo. Ti med drugim zajemajo vprašanja (povzeto po IMD):
- Kako postaviti digitalno strategijo in jo povezati s korporativno ali oddelčno strategijo?
- Kako izgraditi znanje managerjev za delovanje v digitalnem, odzivnem in hitro spreminjajočem se poslovnem okolju?
- Kako z digitalizacijo izboljšati učinkovitost procesov?
- Kako pridobiti več vrednosti iz obstoječih podatkov?
- Kako doseči nove porabnike ali vstopiti na nove trge?
Kmalu bomo na portalu Shopper’s Mind – sMind.si objavili tudi ostale reportaže s predavanj iz cikla Go Digital, med drugim na temo priložnosti, ki jih odpira digitalni svet, ter načinov, kako mobilni telefoni spreminjajo nakupno pot.
Vas zanima več?
Preberite tudi: