Na portalu Netokracija.com so pred kratkim objavili intervju z mag. Darkom Dujičem, izvršnim direktorjem Ceneje d.o.o., dinamičnega podjetja, ki upravlja največje spletne portale za primerjalno nakupovanje v regiji, ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rs in idealno.ba. V nadaljevanju lahko preberete nekaj najbolj zanimivih izsekov iz pogovora.
Dujič je spregovoril o nakupnih navadah slovenskih in hrvaških potrošnikov, vplivu tehnologij in spleta na področje spletnega nakupovanja in ostalih zanimivih e-commerce trendih. Med drugim se je dotaknil vpliva mobilnih uporabniških tehnologij:
“Potrošniki imajo danes bistveno širši in hitrejši dostop do relevantnih informacij. Seveda se hitro povečuje informacijska kompleksnost in s tem potreba po sposobnosti ločevanja relevantnih od nerelevantnih ali celo neresničnih informacij. V tem pogledu rastejo mnogi agregatorji na različnih področjih, kot je primer ceneje.si in jeftinije.hr na področju nakupovanja, ki omogočajo ravno te relevantne informacijske bližnjice.”
Vpliv spleta na nakupno odločanje
Okrog 90 % slovenske in hrvaške spletne populacije v nakupnem procesu dostopa do informacij o izdelkih in storitvah preko interneta, s čimer se uvrščamo nad evropsko povprečje. Dujič je o tem povedal:
“Uporabniki so prepoznali ključne prednosti spleta na ravni informiranja in pridobivanja znanja. Tudi podjetja so po dolgem času dojela, da je splet postal ključno informacijsko okno in vsaj v določeni meri predstavlja njihovo naprednost.”
Dodaja, da so prek raziskav spletnega nakupovanja v Sloveniji in na Hrvaškem v zadnjih štirih letih preverili nakupne navade preko 150.000 spletnih kupcev, dodatno pa preko podatkov iz platform za primerjalno nakupovanje ceneje.si in jeftinije.hr opažajo, da se stalno povečuje frekvenca spletnega nakupovanja ter število kategorij, v katerih nakupujemo na spletu.
Glede na spreminjajoče nakupne navade potrošnikov se postavlja vprašanje, ali se trgovci v dovoljšnji meri prilagajajo tem trendom. Dujič poudarja, da jih je sicer nekaj pripeljalo performance marketing na izjemno visoko raven, vendar obstajajo še številne priložnosti za izboljšave.
“Vsi, ki imajo ceno za edini faktor nakupa, žal nezadostno izkoriščajo podatke o nakupnih navadah in taktikah, da bi optimirali svoj nastop na trgu.”
Model 4T za uspešno upravljanje spletne trgovine
Ključna področja, ki jih morajo trgovci razumeti ne glede na to, ali gre za pure playerja ali omnichannel trgovca, je Dujič strnil v model 4T – tehnologija, promet (traffic), transparentnost in zaupanje (trust).
“Veliko jih je osredotočenih samo na 1P – price – vendar bodo težko konkurirali samo na enem dejavniku.”
Darko Dujič je podal tudi svoj pogled na nedavno predstavljen Agrokorjev projekt Abrakadabra, katerega cilj je postati regionalni Amazon.
Preberite celoten intervju »