Zdi se, da so šoloobvezni otroci pravkar ponovno prestopili prag izobraževalnih ustanov in prekinili dolgo obdobje šolanja na daljavo, a vendar smo nekako tudi že v pričakovanju samega konca šolskega leta.
Kako se je online nakupovanje zaradi pandemskih razmer spremenilo, kakšna gibanja povpraševanja bodo ostala podobna kot prej in kateri dejavnik je odločilen pri normalizaciji dolgotrajnega trenda online nakupovanja? Vse to smo pripravili za vas v nadaljevanju …
ŠOLSKE POTREBŠČINE
Vsako leto v mesecu maju opazimo porast zanimanja za nakup šolskih torb in nahrbtnikov, ki doseže svoj absolutni vrh v mesecu avgustu – mesecu akcijskih ponudb šolskih potrebščin. Ta trend se tudi v izjemnem lanskem letu ni spremenil, opaziti je bilo mogoče le, da so si kupci po končanem šolskem letu nekoliko oddahnili od spletnega nakupovanja, vzeli zalet ter nato ujeli avgustovski vrh povpraševanja, ki je bil skoraj popolnoma enak kot pretekla leta.
Na Hrvaškem lahko opazimo, da začnejo potrošniki o novem šolskem letu razmišljati šele dober mesec kasneje kot pri nas – torej v juliju, vrh povpraševanje doseže enako kot pri nas v avgustu, a zanimivo je dejstvo, da se je na vrhuncu sezone v letu 2020 nekoliko zmanjšalo število povpraševanj. To je mogoče pripisati zalogam tovrstnih izdelkov, ki so si jih kupci naredili že v mesecih pred tem. Pandemske razmere so namreč pri potrošnikih oblikovale tudi dodatno skrb za ureditev zalog.
Pri povpraševanju po šolskih kalkulatorjih pa lahko opazimo ravno nasprotno situacijo v Sloveniji in na Hrvaškem. Tu, so se Slovenci odločali za nakupe manj pogosto kot leto poprej (2019), vrh povpraševanja pa je bilo mogoče v letu 2020 opaziti v mesecu novembru in ne v septembru kot prej.
Hrvaški kupci pa so ohranili skorajda popolnoma enak trend nakupovanja, ter so se za nakup kalkulatorjev odločali vse od meseca avgusta pa tja do decembra.