Se dovolj zavedate vpliva mobilnih tehnologij na nakupno vedenje potrošnikov in na vaše poslovanje? Dve novi raziskavi o uporabi spleta in spletnem nakupovanju, Shopper’s Mind 2016 in Consumer Barometer 2016, razkrivata, kje potrošniki iščejo informacije pred nakupom. Poglejte, zakaj t.i. »mobile friendly« oziroma mobilcem prijazne spletne strani danes niso več prednost, temveč dejansko pogoj za prisotnost na spletu.
Po informacije na mobilni telefon kar 150-krat na dan!
Dejstvo je, da so pametni telefoni in druge mobilne naprave postale ključen del našega vsakdana in obenem glavne naprave za dostop do spleta. Podatki Googlove raziskave Consumer Barometer 2016, ki je bila opravljena na reprezentativnem vzorcu populacije nad 16 let, kažejo, da v Sloveniji pametni mobilni telefon uporablja že 63 % ljudi ter da 77 % internetnih uporabnikov vsak mesec išče informacije o izdelkih na spletu.
Kot smo že pisali v članku Kako mobilni telefoni spreminjajo nakupno pot, sodoben potrošnik na svoj pametni telefon pogleda tudi do 150-krat dnevno. Gre za t.i. mikro trenutke, ko išče informacije, kam na dopust, kje je najbližja restavracija ali kakšna je ponudba izdelka, ki ga želi kupiti. Le v primeru, da ga znate nagovoriti v pravem mikro trenutku, bo potrošnik videl vašo ponudbo!
4 od 10 potrošnikov raziskujejo izdelke na tablici ali pametnem telefonu
Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind Slovenija 2016, ki je potekala v izvedbi podjetja Ceneje d.o.o. in agencije Valicon, je še bolj poglobljeno proučevala uporabo različnih naprav v prednakupnem procesu. Lani je tako v fazi raziskovanja informacije o izdelkih na mobilnih napravah (pametnem telefonu ali tablici) iskalo že skoraj 40 % slovenskih uporabnikov spleta, samo na pametnih telefonih kar četrtino več kot v letu 2015. Tudi Googlova raziskava potrjuje, da so pametni telefoni postali ključna naprava za raziskovanje ponudb, saj kar 32 % spletne populacije pod 35 let že raziskuje izdelke na pametnem telefonu že vsaj tako pogosto kot na računalniku.
Uporaba naprav za raziskovanje pred nakupom
Vir: Shopper’s Mind Slovenija 2016, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, n=5.352, uporabniki spleta
Čeprav je osebni računalnik še vedno glavna naprava za zaključek spletnega nakupa, vpliv mobilnih naprav narašča tudi v tej fazi. Uporabi pametnih telefonov za zaključek nakupa je najbolj naklonjena populacija, ki na spletu intenzivno nakupuje in je tudi sicer bolj zaupljiva do tega prodajnega kanala – med temi jih je zadnji spletni nakup na pametnem telefonu opravilo že 12 %.
Prodajate na Hrvaškem? Poglejte primerjavo!
Spletni uporabniki v sosednji Hrvaški so še bolj izrazito naklonjeni raziskovanju na mobilnih napravah. Raziskava Shopper’s Mind Hrvaška 2017, opravljena marca letos, je pokazala, da ponudbo izdelkov na mobilnih napravah raziskuje že več kot polovica spletne populacije. Te naprave so kot kanal raziskovanja s tem že praktično prehitele prenosnike, zadnji spletni nakup pa je na pametnem telefonu opravilo že 16 % hrvaških uporabnikov. Poleg tega pri sosedih več kot polovica spletne populacije pod 35 let raziskuje ponudbo izdelkov na pametnem telefonu tako pogosto kot na računalniku, kaže Consumer Barometer.
Vir: Consumer Barometer 2016
Ste še vedno med petino spletnih trgovcev brez mobilne spletne strani?
Podatki analize tehnične skladnosti trgovin s standardi varnega nakupovanja na spletu, ki smo jo izvedli v okviru tekmovanja Spletni trgovec leta 2016, so pokazali, da ima že 8 od 10 slovenskih spletnih trgovin mobilno spletno stran. Zanimivo bo videti, kaj bodo pokazali podatki za letošnje leto.
Vas zanima več?
Preberite tudi: