Vas zanima, kakšne politike bodo oblikovale prihodnost ecommerca? Odgovor so dobili udeleženci 8. evropske ecommerce konference, ki je potekala 11. maja v Bruslju.

Dogodek, ki sta ga organizirali združenji EMOTA in Forum Europe, je na enem mestu združil več kot 150 ecommerce strokovnjakov. Ti so obravnavali trenutno najbolj pereča vprašanja s področja spletne trgovine in razmišljali, kako doseči bolj učinkovito čezmejno prodajo in dostavo.

Ključne teme konference so bile spletne platforme, e-plačila in
dostavni pogoji

Konferenco je otvorila Vera Jourova, evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov, ki je uvodoma povedala, da je po srcu »digitalka« in trdno verjame v Enotni trg. Poudarila je pomen poštenih pravil na spletu ter varnega spletnega okolja, še posebej z vidika varovanja podatkov.

Rdeča nit prvega panela, ki se je osredotočal na spletne platforme, je bila misel, da so danes inovacije edine, ki spletnim trgovcem zagotavljajo rast. Udeleženci so dobili vpogled v to, kako inovacije pri upravljanju s podatki oblikujejo prihodnost spletne trgovine, ter si ogledali praktične primere inoviranja različnih podjetij, od znamke Loreal Europe do »pure online playerjev«, kot je na primer Martinus.sk.

Fokus naslednjega dela programa so bila spletna plačila ter priložnosti, ki se še odpirajo na tem področju. V njem so sodelovali VISA, Quantoz in Evropska centralna banka, ki so predstavili svoje najnovejše dosežke, kot so na primer VISA centri za inovacije in rešitev Quantoz Digital Cash.

Sledil je panel na temo dostave, v katerem je poslanka Lucy Anderson govorila o občutljivi naravi uredbe Evropske komisije o dostavi poštnih paketov ter prisluhnila pomislekom deležnikov na tem področju. Pogovor se je zaključil s pozivom s strani PostEurop, naj se področja dostave ne regulira prekomerno, temveč najde ustrezno zakonodajno ravnotežje.

Vera Jourova: »Komisija želi doseči win-win situacijo za potrošnike in trgovce«

O tem, ali Komisija v svojih predlogih ecommerce zakonodaje pozablja na zaščito trgovcev, smo na portalu sMind.si že pisali. Evropska komisarka Vera Jourova je na konferenci v Bruslju predstavila aktivnosti Komisije na področju digitalne ekonomije in pojasnila, da njihovi predlogi prinašajo številne koristi spletnim trgovcem v EU:

»Cilj strategije Enotnega trga je zmanjšanje obstoječih ovir, ki zavirajo rast čezmejnega ecommerca, ter spodbujanje inovacij in podjetništva v Evropi. Hkrati bo potrošnikom omogočila dostop do boljše ponudbe blaga in storitev, pri čemer bo poseben poudarek posvečen ohranjanju njihovih pravic. Gre torej za win-win situacijo za potrošnike in trgovce.

Še posebej bi rada poudarila predloge Komisije glede digitalnih pogodb, ki predstavljajo pomemben del strategije. Njihov glavni cilj je odpraviti zakonodajne pogodbene ovire, ki so, kot vemo, eden glavnih razlogov, da čezmejni ecommerce v EU še vedno ni dovolj razvit. Doseči želimo usklajenost pravil za sklepanje digitalnih pogodb, ki bodo izboljšala varstvo potrošnikov in obenem tudi pogoje za prodajo izdelkov in storitev v tujino, saj ne bo več tako izrazitih razlik med nacionalnimi zakonodajami.

Ugotavljamo, da nacionalni organi pogosto nimajo sredstev in znanja za nadzor spletnega trga, poleg tega obstajajo velike razlike v njihovih pooblastilih, kar povzroča težave v primeru kršitev pri čezmejnem spletnem nakupovanju. Iz tega razloga želimo okrepiti sodelovanje med nacionalnimi organi za varstvo potrošnikov. Konec koncev, zaščiten in zadovoljen kupec je srečen kupec, ki zapravi več, to pa prinaša korist vsem trgovcem na področju EU.«

Vas zanima več?

Preberite tudi: