V dveh reportažah s cikla predavanj Go Digital v organizaciji Gospodarske zbornice Slovenija smo že pisali o tem, kako se v današnji poslovni realnosti spoprijeti z digitalno transformacijo, ter predstavili nekatere marketinške rešitve. Tokrat objavljamo ključne poudarke predavanja Lenarta Celarja, ki je razkril, kako mobilne tehnologije spreminjajo nakupno pot in kako izkoristiti to dinamiko v svoj prid.
Ne gremo na splet. Živimo na spletu.
Lenart Celar (Online Specialist, Google Marketing Solutions za mala in srednje velika podjetja) je predavanje začel z mislijo, da danes ljudje ne hodimo več na splet, temveč dejansko živimo na spletu. Pri tem so pametni telefoni postali naši osebni pomočniki za večino dnevnih opravkov. Dejstvo je, da na telefon pogledamo kar 150-krat dnevno, saj na njem spremljamo vse od e-pošte, sporočil in družbenih omrežij do ponudb novih izdelkov, vremenske napovedi, napotkov do najbližje restavracije itd.
V nadaljevanju je predstavil podatke raziskave Consumer Barometer, ki kažejo vpliv spleta na nakupno odločanje:
V tej realnosti je za ponudnike izdelkov in storitev ključno, da znajo s svojim sporočilom v pravem trenutku doseči potrošnika. Gre za t.i. mikro trenutke, ko le-ta išče informacije, kam bo šel na kosilo, kam na dopust ali pregleduje cene izdelkov, ki jih namerava kupiti. Te ključne trenutke je predavatelj razdelil v 4 glavne skupine in pri vsaki izpostavil zanimive trende:
- »želim si vedeti« trenutki: v primerjavi s preteklimi leti kar 65 % več potrošnikov išče informacije na spletu
- »želim si iti« trenutki: v zadnjem letu se je podvojilo število potrošnikov, ki v danem trenutku iščejo bližnje lokacije
- »želim storiti« trenutki: v zadnjih letih je mogoče opaziti bliskovito naraščanje ogledov t.i. »kako« vsebin na YouTubu
- »želim kupiti« trenutki: kar 85 % uporabnikov mobilcev išče informacije na pametnem telefonu, preden se odloči za nakup
Mobilne različice spletnih strani so ključne za boljšo prodajo
V drugem delu predavanja je Lenart Celar poudaril pomen mobilne spletne strani:
Pri Googlu so od uvedbe oznake Google Mobilnikom Prijazno beležili podatke o tem, s kakšnimi posledicami se soočajo podjetja, ki nimajo spletne strani, optimizirane za mobilne naprave:
- 37% dvig stopnje zapuščanja spletne strani
- 33% padec v interakcijah
- 27% padec v organski uvrstitvi
- 9% izguba mobilnega prometa
Počasno nalaganje mobilnih spletnih strani je glavni razlog za slabo uporabniško izkušnjo, saj kar 46 % uporabnikov pravi, da jih med brskanjem po mobilnih napravah najbolj jezi, če se stran počasi nalaga. Osupljiv je tudi podatek, da vam mobilna stran, ki se naloži 1s hitreje, prinese kar 27% dvig stopnje konverzije!
(vir: SOASTA Case study, 2015)
Če imajo uporabniki težave pri dostopanju do vaše spletne strani na pametnem telefonu, obstaja velika verjetnost, da bodo informacije poiskali na drugem spletnem mestu. Po podatkih Consumer Barometra skoraj polovica slovenskih uporabnikov v takem primeru obišče spletno stran na drugi napravi, tretjina pa jih takoj poišče drugo spletno mesto, ki na mobilnikih deluje bolje.
5 korakov za izboljšanje prodaje
V zaključnem delu predavanja je Lenart Celar predstavljene ugotovitve povzel v 5 korakih, kako preko mobilnih naprav učinkovito doseči potrošnike:
- bodite pripravljeni
- bodite prisotni
- bodite uporabni
- bodite hitri
- povežite pike – z analitičnimi orodji sledite nakupnemu vedenju vaših strank in povežite podatke
Vas zanima več?
Preberite tudi: