S ponosom sporočamo, da je bilo podjetje Ceneje, pod okriljem katerega deluje tudi Shopper’s Mind, eden od finalistov za nagrade marketinška odličnost leta 2018, ki so jih včeraj podelili na 23. Slovenski marketinški konferenci. Ob tej priložnosti vam v 5 vprašanjih in odgovorih razkrivamo, kaj delamo tako dobro, da nas je marketinška stroka prepoznala kot eno vodilnih podjetij v Sloveniji na področju marketinga. Ena od ključnih skrivnosti se nanaša na osredotočenost na sodobnega potrošnika in njegovo izkušnjo.
DMS nagrade podelil že 4. leto zapored
Društvo za marketing Slovenije (DMS) je včeraj, 29. maja, v okviru Slovenske marketinške konference v Portorožu že četrto leto zapored podelilo nagrade za marketinško odličnost. Nagrada v kategoriji B2B podjetij je šla v roke Knauf Insulation, med malimi in srednjimi B2C podjetji podjetju ZKOTZ, med velikimi B2C podjetji pa je slavila Droga Kolinska, ki je postala tudi veliki zmagovalec nagrade marketinška odličnost 2018.
Kot pojasnjujejo pri DMS, so te nagrade »namenjene celotnemu podjetju, ki je s svojo marketinško usmerjenostjo, miselnostjo in pristopi vzor celotni marketinški oziroma poslovni skupnosti.«
Ekipa Ceneje in Shopper’s Mind
Kdo so bili finalisti?
Drugostopenjska komisija v sestavi predsednika komisije dr. Mitje Pirca (DMS, Indigo Consulting / Datafund), Marka Lukića (Lumar IG), Maje Lapajne (Steklarna Hrastnik), Aleksandre Brank (Abena), Petre Čadež (Droga Kolinska), Petra Frankla (Finance), Ane Putrih (Svetovalke za marketing), Viktorije Radojević (Mercator) in Matevža Šmalca (A1) je izbrala 9 finalistov v 3 kategorijah:
B2B podjetja:
- CENEJE d.o.o.
- DEWESoft d.o.o.
- KNAUF INSULATION d.o.o.
Mala in srednja B2C podjetja:
- DOBA Fakulteta
- ZKOTZ d.o.o.
Velika B2C podjetja:
- A1 SLOVENIJA, d.d.
- DROGA KOLINSKA d.d.
- PETROL d.d.
- ZAVAROVALNICA TRIGLAV, d.d.
Več o postopku izbora lahko preberete tukaj.
DMS: Podjetje Ceneje skrbi za razvoj stroke v poslovnem svetu in družbi
Pri DMS so takole pojasnili, zakaj so nas uvrstili med finaliste:
“Podjetje Ceneje ne izkazuje zgolj interne marketinške miselnosti, temveč razmišlja tudi širše ter skrbi za razvoj stroke v poslovnem svetu in družbi. Komisija ugotavlja, da podjetje gradi celotno kategorijo spletnih trgovin. Majhnim lokalnim prodajalcem dajejo možnost, da se pojavijo na globalnem trgu. Podjetje je tudi s pomočjo marketinga postalo izjemno pomemben igralec na trgu spletnih trgovin.”
Mag. Darko Dujič: “Strokovnjaki so nas prepoznali kot eno ključnih podjetij v Sloveniji, ki s svojim B2B2C poslovnim modelom dejansko vodi razvoj pomembne industrijske dejavnosti – spletnega nakupovanja.”
.
Direktor podjetja Ceneje mag. Darko Dujič je ob tem pojasnil, kaj mu pomeni uvrstitev med finaliste:
“Ponosni smo, da smo postavljeni v sam vrh podjetij v Sloveniji. Že sama družba, v kateri smo v finalu, pove veliko o razsežnosti dosežka. V zadnjih treh letih smo naredili pomembne razvojne korake in z našim transformativnim poslovnim modelom uspeli, da so ceneje.si, jeftinije.hr, idealno.rs in idealno.ba ter smind.si in smind.hr postale ključne spletne platforme za potrošnike in spletne trgovce v regiji, ki delujejo na novih digitalnih pravilih poslovanja. Tako vsak mesec skoraj dva milijona potrošnikov informiramo o preudarnih nakupih ter lokalnim specializiranim trgovcem omogočamo uspešen nastop na spletu in hiter zagon prodaje.
Uvrstitev med finaliste za nagrado marketinška odličnost 2018 pomeni, da so nas strokovnjaki prepoznali kot eno ključnih podjetij v Sloveniji, ki s svojim B2B2C poslovnim modelom dejansko vodi razvoj pomembne industrijske dejavnosti – spletnega nakupovanja – in hkrati uspešno transformira nakupno vedenje potrošnikov v regiji.”
[EKSKLUZIVNO] 5 vprašanj in odgovorov, ki so nas popeljali med finaliste
V vprašalniku Društva za marketing Slovenije smo poglobljeno opisali našo marketinško usmerjenost in pristope, ki jih udejanjamo pri našem poslovanju. Spodaj z vami ekskluzivno delimo 5 ključnih vprašanj in odgovorov, ki so prepričali strokovno komisijo:
1. Opišite posebnosti, ki vas razlikujejo na trgu in vam pomagajo zmagovati.
Na trgu nas razlikuje to, da smo kot agregator več kot dveh milijonov izdelkov in ponudb v več kot 1.000 kategorijah ter marketplace v celoti izkoristili splet kot gonilo novih poslovnih pristopov in je že samo naše delovanje inovativno na trgu. Z našimi vodilnimi platformami za primerjalno nakupovanje nakupno izkušnjo dejansko obračamo na glavo – sodobnemu potrošniku omogočamo, da s primerjavo izdelkov, ponudb in trgovcev na enem spletnem mestu prihrani čas ter dobi vse informacije za preudaren nakup.
Razlikuje nas tudi dejstvo, da smo z našimi edinstvenimi b2b rešitvami edini na tem trgu, ki aktivno skrbimo za pospeševanje razvoja spletne trgovine v regiji in pomagamo spletnim trgovcem, da uspešno in učinkovito konkurirajo v novem digitalnem poslovnem okolju.
“Marketing sodeluje pri vseh strateških odločitvah in zasleduje ključne kazalnike učinkovitosti, ki so postavljeni na ravni podjetja. S tem neposredno prispeva k ciljem na nivoju podjetja.”
2. Kako bi opisali vlogo marketinga v podjetju? Kako sodeluje pri strateških odločitvah podjetja?
Marketing je samostojni oddelek, ki ima pomembno vlogo v podjetju, saj je odgovoren za razvoj produktov, interakcijo s potrošniki in rast poslovanja. Sodeluje pri vseh strateških odločitvah, s fleksibilnimi proračuni, in zasleduje ključne kazalnike učinkovitosti, ki so postavljeni na ravni podjetja. S tem neposredno prispeva k ciljem na nivoju podjetja.
Konkretno, marketing je odgovoren za razvoj novih produktov, omenimo lahko na primer razvoj nacionalne oznake zaupanja CERTIFIED SHOP, katere namen je povečevanje zaupanja potrošnikov v spletno nakupovanje, ter razvoj modula za spletne iskalnike kot novega promocijskega kanala za doseganje novih ciljnih skupin. S tem povezane so aktivnosti raziskav trga, vsebinske zasnove novih prodajnih produktov, postavitve pristajalnih strani za prodajo, aktivnosti na področju dizajna ter druga neposredna podpora prodaji.
Oddelek marketinga je odgovoren tudi za pripravo analiz s področja UX-a in user feedback-a, ki so ključne za oblikovanje strateških usmeritev glede razvoja kakovosti podatkov na naših platformah. Dodatno skrbi za razvoj novih platform in interakcij s strankami ter sodeluje pri razvoju analitičnih orodij na področju data science in strojnega učenja, ki se aplicirajo v aktivnosti za izboljšanje uporabniške izkušnje.
3. Kako širite marketinško miselnost znotraj vašega podjetja?
Vsi zaposleni se dobro zavedamo pomena pridobivanja novih znanj. Pogoj za vsakega novega člana naše ekipe je, da pred nastopom dela opravi certifikat Digitalna garaža in tako pridobi ključna znanja na področju digitalnega marketinga. Zaposleni se tudi redno udeležujemo marketinških in drugih relevantnih dogodkov. Na sestankih celotne ekipe vsak petek med seboj delimo pridobljena nova znanja in primere dobrih praks ter se skupaj izobražujemo o novih marketinških, podatkovnih, programerskih in poslovnih pristopih.
“Dodatno marketing skrbi za razvoj novih platform in interakcij s strankami ter sodeluje pri razvoju analitičnih orodij na področju data science in strojnega učenja, ki se aplicirajo v aktivnosti za izboljšanje uporabniške izkušnje.”
4. Na kakšen način se lotevate digitalizacije marketinga?
Digitalizacija je bistvo našega poslovnega modela, saj smo že od samega začetka povsem digitalno podjetje. V luči tega poteka tudi marketing, saj se ukvarjamo z v učinke usmerjenimi marketinškimi aktivnostmi, ki so praviloma izvedene na različnih digitalnih platformah. V ta namen uporabljamo napredne digitalne kanale in predvsem orodja in rešitve za mobilno platformo. Omenimo lahko še orodja za optimizacijo nakupne izkušnje, kontinuirana A-B testiranja, razvoj podatkovnih algoritmov za razumevanje nakupnega vedenja potrošnikov, sisteme priporočil in podobno.
5. Kako marketing pristopa k inovativnemu reševanju potreb kupcev?
Naše inovativne rešitve kontinuirano nadgrajujemo in se ukvarjamo s poglobljenimi analizami podatkov ter predčasno sledimo spremembe na področju dostopa do spleta. Z našimi storitvami dejansko povsem spreminjamo nakupno izkušnjo v smeri anytime & everywhere, pri čemer je še posebej pomembna naša osredotočenost na mobile-first pristop.
“Z našimi storitvami dejansko povsem spreminjamo nakupno izkušnjo v smeri anytime & everywhere, pri čemer je še posebej pomembna naša osredotočenost na mobile-first pristop.”
Načrtujemo tudi nadaljnje inovacije z vidika razvoja novih pristopov na področju strojnega učenja in posledično krepitev umetne inteligence za obdelavo podatkov, ki bodo potrošnikom omogočili lažje nakupno odločanje, na drugi strani pa trgovcem zagotovili boljše upravljanje s kategorijami in izdelki v asortimanu.
Foto utrinki s podelitve nagrad marketinška odličnost
Foto: Nejc Lasič in arhiv podjetja Ceneje
Vas zanima več?