Koliko časa potrebujejo potrošniki, da zaključijo spletni nakup?

Pri nakupovanju na spletu se redko zgodi, da potrošnik opravi nakup takoj zatem, ko najde želeni izdelek. Od prvega obiska spletne trgovine do zaključka nakupa traja nekaj časa in, kot kažejo najnovejše raziskave, obstajajo pomembne razlike med posameznimi blagovnimi skupinami. Poglejte, katere artikle potrošniki nakupujejo impulzivno in pri katerih so najbolj preudarni!

Spletni nakupi “najhitrejši” pri modnih dodatkih in oblačilih

Po poročanju portala ecommercenews.eu je povprečni čas, ki ga evropski potrošnik porabi od obiska spletne trgovine do zaključka nakupa, 35 minut, a to ne velja za vse skupine izdelkov. Kategorija, v kateri potrošniki nakupujejo najbolj impulzivno, so modni dodatki. Povprečni čas za nakup sončnih očal znaša manj kot pol ure, v Italiji, na primer, manj kot 8 minut. Kupci v Evropi v uri ali manj zaključijo tudi nakup ure in nekaterih kosov oblačil, kot so na primer majice.

Povprečje za zaključek spletnega nakupa kavbojk ali modne torbice znaša od 2 do 3 ure, precej dlje na Češkem, kjer potrošnice kupijo torbico šele 15 ur po prvem obisku spletne trgovine. Športne copate evropski potrošniki kupijo v 2 urah in pol, a tudi pri tem tipu izdelkov obstajajo zanimive razlike. Norvežani tako opravijo spletni nakup superg v samo 10 minutah, spletni kupci v Franciji pa so veliko previdnejši in se odločajo več kot 8 ur.

Pri nakupu ličil znaša čas odločanja približno 11 ur, pri nakitu še nekoliko dlje – 15 ur in pol, podobno tudi v kategoriji parfumerije.

Najbolj previdni pri nakupu pohištva

Na omenjenem portalu poročajo, da se evropski potrošniki najdlje odločajo za nakup v kategoriji pohištva – povprečje vseh zajetih držav znaša dobrih 19 ur, najbolj previdni so Poljaki, ki potrebujejo 4 dni. Nekoliko “hitrejši” so nakupi stolovmiz in podobne opreme, pri katerih odločanje znaša od 1 do 2 dni.

Tretjina slovenskih spletnih kupcev opravi nakup v enem dnevu

Shopper’s Mind 2016, največja raziskava spletnega nakupovanja v Sloveniji v izvedbi podjetja Ceneje in agencije Valicon, je pokazala, da se kar tretjina spletnih kupcev za nakup odloča en dan ali manj, približno petina si za premislek vzame nekaj dni, okoli 20 % se jih odloča več kot mesec.

Primerjava po letih je pokazala zanimiv trend rasti števila potrošnikov, ki nakup opravijo v enem dnevu – od leta 2014 je število naraslo kar za 26 %, medtem ko je odstotek takih, ki se odločajo mesec ali več, upadel skoraj za petino.

Zapuščanje košarice še vedno velik izziv za spletne trgovce

Lanskoletna raziskava v izvedbi B2C Europe je pokazala, da je v zadnjem mesecu skoraj 40 % evropskih potrošnikov v nakupnem procesu vsaj enkrat zapustilo spletno košarico, kar tretjina ni nikoli zaključila nakupa in se zatem ni več vrnila v spletno trgovino. Eden izmed ključnih razlogov je zagotovo dejstvo, da je potrošnikom danes na voljo veliko število različnih spletnih trgovcev in zaradi širine ponudbe jih lahko vsaka najmanjša malenkost prepriča, da zapustijo določeno spletno trgovino in nakup opravijo drugje. Iz tega razloga je še posebej pomembno, da trgovci posvetijo pozornost ukrepom za zmanjševanje števila zapuščenih košaric.

Vas zanima več?

Preberite tudi: