Zakaj oglaševati na Instagramu? Na njem je že skoraj polovica vseh Slovencev, čedalje bolj pa pridobiva na vrednosti kot prodajni kanal. O tem, kako se lotiti Instagram oglaševanja in kakšni so primeri dobrih praks vam razkriva gostujoča avtorica Nuša Pavlič iz agencije Spletnik.
Dolgo se je Instagram povezovalo zgolj z mladino, v zadnjem času pa si je s porastom novih funkcij, influencerjev, števila uporabnikov in njihovega starostnega razpona prislužil mesto enega najuspešnejših kanalov za ustvarjanje spletne prodaje. V tem članku bom govorila o tem, kako si lahko z Instagramom organsko povečate prodajo – pot je sicer daljša kot pri investiciji v Facebook oglaševanje (preko katerega lahko oglašujete tudi na Instagramu), a se na daljši rok zagotovo obrestuje.
Komu, kaj in zakaj?
Preden se lotite česarkoli, podrobno definirajte vaše ciljne skupine. Bolj specifičen, kot je produkt, manj ciljnih skupin bo imel – in obratno. Ciljna skupina mora biti definirana natančno in nikakor ne kot “vsi prebivalci Slovenije”. Morda je vaš produkt res primeren za vse, ne morete pa vseh nagovarjati enako. Tudi pri osebni prodaji najbrž ne bi na enak način prodajali 65-letni Mariji in 19-letnemu Majku.
Ciljna skupina mora biti definirana natančno in nikakor ne kot “vsi prebivalci Slovenije”.
Ko ste ciljne skupine definirali, izberite tiste, ki jih boste nagovarjali z vašimi Instagram aktivnostmi. Skladno s tem si zadajte tudi rdečo nit teh aktivnosti – boste igrali na karto humorja, strokovnosti, nasvetov?
1. Estetika
Ljudje kupujemo z očmi – sploh pa to velja za internet in še toliko bolj za Instagram. Vaše vsebine naj bodo privlačne in če sami zase veste, da smisel za estetiko ni vaša močna točka, boste nujno potrebovali nekoga, ki mu je to bližje. Dejstvo je, da ste na internetu senzorno omejeni, zato morate uporabnikovo pozornost pritegniti s sliko. Ta ga bo spodbudila, da npr. prebere še opis, vklopi zvok videa, pregleda še ostale objave na vašem profilu … Hočete, da si vas zapomni, zato poskrbite, da boste na tem področju močni, saj ostalih čutil (otip, vonj, okus) tukaj v primerjavi s fizično prodajo nimate na voljo.
Na posnetku zaslona vidite primer trgovine s čistili – če se da tako “neprivlačen” produkt tako lepo zapakirati, lahko gotovo to ustvarite tudi s svojimi produkti.
2. Vztrajnost in konsistentnost
Če z Instagramom šele začenjate, se zavedajte, da se boste kar nekaj časa “pogovarjali s steno”. Večja, kot je vaša znamka in boljša, kot je vaša vsebina, krajše bo to obdobje. Zgodilo se vam bo, da kljub ogromnemu vložku časa odziva še ne bo – na tej točki je pomembno, da ne obupate. Morda vam je škoda, da tako dobre vsebine vidi tako malo ljudi – to vsebino lahko še vedno reciklirate kasneje, ko bo vaših sledilcev več.
Enako velja, če imate že lepo Instagram kilometrino. Instagram je odličen za ustvarjanje odnosov z vašimi sledilci/kupci in utrjevanje lojalnosti, to pa lahko dosežete in vzdržujete samo z doslednostjo.
3. Interakcija s sledilci
Navezanost vaših sledilcev boste dosegli samo, če se boste z njimi povezovali. Najdite profile, ki ustrezajo vaši ciljni skupini in komentirajte njihove vsebine – tako vas bo opazila njihova skupnost. Govorim seveda o relevantnih, zanimivih komentarjih in ne o generičnem spamanju. Na drugi strani pa ne ignorirajte niti vaših sledilcev in njihovih komentarjev, sporočil, označb. Odpisujte jim in delite njihove vsebine o vas.
“Tako boste zagnali ta mehanizem organske rasti, ki bo sčasoma čedalje hitrejši in čedalje bolj samodejen.”
Če vaša znamka ni dovolj močna, da bi se stvari zgodile organsko, se obrnite na prijatelje in znance. Prosite jih, da delijo vaš profil, vas označijo na svojih vsebinah, vi pa njihove vsebine delite. Tako boste zagnali ta mehanizem organske rasti, ki bo sčasoma čedalje hitrejši in čedalje bolj samodejen.
“Več interakcij, kot boste dali od sebe, več jih boste dobili v zameno.”
Zapomnite si: Več interakcij, kot boste dali od sebe, več jih boste dobili v zameno – enako pa velja tudi za kvaliteto. Če boste objavljali, komentirali ali všečkali masovno, samo zato, da dosežete neko število, boste tudi v zameno dobili samo spam sledilce. Ker vemo, da od teh pri kakršni koli številki ne bo prodaje, se v pri vrsti osredotočite na kvaliteto in šele potem na kvantiteto.
4. Ključniki (hashtags)
Sicer izgledajo, kot da samo smetijo opis objave, ampak jih vsi uporabljajo, tako da najbrž že delujejo, kajne?
“Ključniki omogočijo vašemu ciljnemu občinstvu, da vas najdejo.”
Ja in ne. Večina uporabnikov jih namreč uporablja na napačen način, “samo da so”. Ključniki omogočijo vašemu ciljnemu občinstvu, da vas najdejo, pomagajo pa tudi Instagram algoritmu, da vas priporoči primernim uporabnikom. Stvar je sicer bistveno uspešnejša, če imate profil v angleščini, ampak tudi v slovenščini ni nemogoča. Izberite ključnike, ki se nanašajo na vsebino objave in/ali vašo znamko.
Vedno preverite popularnost ključnika – če ga uporablja le nekaj objav, ga je nesmiselno uporabiti. Prav tako ne boste veliko imeli od najpopularnejših ključnikov, ki so po navadi preveč generični, vaša objava pa se bo v tisti poplavi izgubila. Držite se zlate sredine, torej volumen od recimo 1.000 do nekaj deset tisoč objav na ključnik. Izberete lahko do 30 ključnikov, “skrijete” pa jih lahko v komentar svoje objave, ali pa pod sam opis objave tako, da se vidijo zgolj ob razširitvi opisa.
“Na posnetku zaslona vidite, da ima ključnik #igslovenija kar 67,7 tisoč objav, kar pomeni, da je precej splošen. Instagram vam obenem doda priporočila podobnih ključnikov.”
Shopping on Instagram
Za konec pa še ena izmed najboljših Instagram funkcij za lastnike spletnih trgovin – Shopping on Instagram. V prvi vrsti morate imeti povezano Facebook stran in Facebook katalog, za funkcijo pa se je potrebno prijaviti, da vam jo Instagram sploh dodeli. Ko boste končali s procesom, boste na svojih objavah lahko označili objavljene produkte (kot prikazano na posnetku zaslona), uporabnik pa si bo z enim samim klikom lahko produkt na vaši spletni trgovini ogledal in tudi naročil.
“Prodaja je posledica interakcij, kvalitetnih vsebin in grajenja baze uporabnikov.”
Ste opazili, da nisem zares govorila o prodaji na Instagramu? Zapomnite si: Instagram ni oblikovan kot prodajni kanal, zato na njem ne prodajajte. Prodaja je posledica interakcij, kvalitetnih vsebin in grajenja baze uporabnikov.
Nasveti v tem članku so seveda namenjeni širši publiki, zato so precej splošni. Za smernice na podlagi konkretnih analiz vaših digitalnih kanalov pa vam digitalna agencija Spletnik ponuja tudi možnost konzultacijskega sestanka s celostnim, osebnim pristopom.
Vas zanima več?
Preberite tudi: