Inovativne dostavne rešitve in zakaj bodo te odločale o uspehu vaše spletne trgovine

428

Ecommerce okolje je izjemno konkurenčno in uspešnost spletne trgovine je odvisna od številnih dejavnikov, med katerimi je dostava ena najbolj ključnih. Potrošniki so vse bolj zahtevni, pričakujejo odlično nakupno izkušnjo in v primeru, da dostavni pogoji ne zadovoljijo njihovih pričakovanj, brez oklevanja prekinejo nakup ter odidejo drugam. Ste prepričani, da ponujate vse možnosti dostave, ki jih zahtevajo vaši kupci?

3 dejstva, ki bodo za vedno spremenila vaš pogled na pomen dostave

  • 87 odstotkov potrošnikov bo raje opravilo ponovni nakup v spletni trgovini, če so imeli pri prejšnjem nakupu tam dobro izkušnjo z dostavo
  • več kot polovica kupcev, ki zapusti spletno košarico, to stori zato, ker se jim dostava zdi predraga
  • 38 odstotkov potrošnikov, ki je imelo slabo izkušnjo z dostavo, pri tem spletnem trgovcu ne bi več nikoli opravilo nakupa

Vir: Metapack – State of ecommerce delivery consumer research report 2016

Zanimive so tudi ugotovitve DHL Express, da obstajajo pomembne razlike med generacijami in da kar 68 % milenijcev izbere spletnega trgovca na podlagi dostavnih možnosti, ki jih ponuja. Pomemben vidik je tudi mednarodna razsežnost, saj lahko po njihovih podatkih možnost mednarodnega ekspresnega pošiljanja poveča vrednost košarice tudi do 70 %.

Pomembnost dostavnih storitev med slovenskimi kupci

Raziskava spletnega nakupovanja Shopper’s Mind Slovenija 2017 je pokazala, da je tudi med slovenskimi potrošniki dostava eden glavnih faktorjev odločanja o nakupu:

  • dobra polovica spletnih kupcev pravi, da jim je pri odločanju za nakup na spletu pomembna cena dostave
  • 34  odstotkov jih pravi, da jim je pomemben čas od naročila do prejema izdelka, torej hitra dostava
  • 32 odstotkom kupcev je pri spletnem nakupovanju pomembno, da trgovec ponuja različne možnosti dostave in prevzema

» » Zakaj se možnost ponovnega nakupa poveča za 2-krat, če ima potrošnik dobro izkušnjo z dostavo?

Med slovenskimi spletnimi kupci tudi sicer opažamo vsesplošen trend zavedanja, kaj pomeni dobra nakupna in uporabniška izkušnja – 9 od 10 vprašanih v raziskavi je povedalo, da so pri nakupovanju na spletu pozorni na nakupno izkušnjo, ki jo ponuja izbrani trgovec, več kot polovici pa je pomembna dobra uporabniška izkušnja.

Veste, katere možnosti dostave si želijo vaši kupci?

Današnji tempo življenja potrošnike sili v to, da skušajo na vsakem koraku prihraniti na času. Enako je pri (spletnem) nakupovanju, kjer zahtevajo dostavo na dom, dostavo v enem dnevu, možnost klikni in prevzemi ter možnost izbire lokacije prevzema na priročnem mestu, na primer na poti v službo.

Vendar tudi ponujanje različnih možnosti dostave in prevzema ni več dovolj za uspeh spletne trgovine. Dostava je dejansko postala element, ki odloča o celotni nakupni izkušnji. Potrošniki namreč določajo uspešnost in ugled spletnega trgovca na podlagi transparentnosti, enostavnosti in fleksibilnosti njegovih dostavnih storitev ter načinov, kako se loteva problematike vračila izdelkov.

Dejstvo je torej, da je dostava postala ključen razlikovalni faktor, ki pomembno vpliva na nakupno odločanje sodobnih potrošnikov ter posledično na uspeh spletne trgovine. Tisti trgovci, ki razumete potrebo potrošnikov po priročnosti in njihovo željo, da si prilagodijo dostavo po svoji meri, boste zagotovo bolj uspešni v teh procesih.

V nadaljevanju spoznajte inovativno rešitev, ki vam lahko pri tem pomaga.

Že poznate On Demand Delivery, ki vam omogoča večje zadovoljstvo vaših kupcev z dostavo?

On Demand Delivery (ODD) je inovativna in enostavna storitev podjetja DHL Express, ki je v prvi vrsti namenjena izboljšanju kupčeve izkušnje s prvo dostavo. Potrošnik je preko e-pošte ali SMS-a obveščen o stanju pošiljke in lahko načrtuje dostavo, jo prestavi na drug dan, si uredi dostavo na najbližjo DHL-ovo poslovalnico ali alternativni naslov ter celo zaprosi, da se pošiljka med počitnicami hrani.

DHL-ova storitev On Demand Delivery trgovcem prinaša 3 ključne prednosti:

  • transparentnost dostavnega procesa in obveščanje potrošnika v realnem času
  • fleksibilnost, da potrošnik prilagodi način dostave po svojih željah, s čimer je njegovo zadovoljstvo večje
  • globalno razpoložljivost storitve (na voljo je v več kot 100 državah, letos se jih bo pridružilo še okrog 50), kar omogoča usklajeno uporabniško izkušnjo na različnih trgih

Kakšen je postopek storitve ODD, si oglejte v spodnji infografiki:

Vas zanima več o tem, kako pri DHL rešujejo ključne izzive trgovcev na področju dostave? Preberite intervju z Denisom Novakom, komercialnim direktorjem v podjetju DHL Ekspres Slovenija.