Hud udarec za email marketing? Google Inbox po novem omogoča hitro odjavo od promocijske e-pošte!

319

Kot kaže je Google naredil še en korak naprej k temu, da uporabnikom e-pošte pomaga iz njihovih nabiralnikov očistiti neželena promocijska sporočila. Po poročanju Android Police se po novem uporabnikom Googlove aplikacije za elektronsko pošto Inbox prikazuje okence z možnostjo hitre odjave od promocijske e-pošte, ki je niso odprli v zadnjem mesecu.

Nova funkcija Inbox Tip je na voljo v obliki obvestila na vrhu uporabnikovega inbox-a in ga vpraša, ali se želi odjaviti od sporočil določenega pošiljatelja. Vključuje možnost »Odjava«, s katero se lahko hitro in enostavno odjavi od prejemanja e-pošte tega pošiljatelja, in možnost »Ne, hvala«, s katero ostane prijavljen na novice.

Nekaterim uporabnikom aplikacije Google Inbox, ki imajo določena sporočila uvrščena pod »Promocije«, se nova funkcionalnost že prikazuje. Zaenkrat kaže, da je vidna le na Android telefonih in desktop različici aplikacije. Na androidpolice.com so objavili posnetke zaslona:

Inbox Tip na Android telefonu

Inbox Tip na desktop različici aplikacije Inbox

Ni še povsem jasno, od kdaj je funkcija na voljo, vse pa kaže, da je nova in da se trenutno še ne prikazuje vsem uporabnikom. Predvidoma bo uporabna samo pri tistih sporočilih, ki jih Google prepozna kot promocijska z možnostjo odjave, zato verjetno ne bo delovala pri vseh vrstah promo sporočil.

Na engadget.com so poskušali bralcem zagotoviti več informacij o novi Googlovi funkciji, vendar se trenutno Inbox Tip ni prikazal še nobenemu od njihovih urednikov, zato so za dodatna pojasnila kontaktirali neposredno Google. Ko bo znano več, bomo o tem zagotovo pisali tudi mi.

Za mnenje o novi Googlovi potezi smo povprašali Mateja Kolška, direktorja marketinga na vodilnem slovenskem portalu za primerjalno nakupovanje ceneje.si:

Nov poizkus Googlovega »čiščenja« bo zagotovo odmeval v marketinško-prodajnih krogih, saj gre za konkreten vpliv na marketinške kampanje podjetij. Ukrep vpliva na doseg vsebine, ki jo generirajo, ne glede na to, ali je vsebina kvalitetna ali ne. Neodprti emaili namreč niso nujno pokazatelj kvalitete vsebine, temveč gre lahko predvsem za nekakovostno ali nepravilno segmentirano bazo prejemnikov.

Pomemben je tudi vzvod, s katerim se takšno obvestilo sproži – en mesec neodpiranja e-sporočil se mi zdi preostro zastavljen časovni okvir. Bolje bi bilo spremljati frekvenco poslanih sporočil in glede na to časovno prilagajati prikaz obvestila za odjavo. Podjetje, ki pošilja mesečne e-novice, lahko namreč takoj pade med potencialno neaktualne, medtem ko lahko nekateri v tem času pošljejo že preko 10 ali celo več deset sporočil (v primeru dnevnih mailingov).

Zanimiva bo percepcija pri ljudeh oziroma vpliv takšnih obvestil na njihovo zavedanje o posameznih blagovnih znamkah (podjetjih). Ljudje bodo verjetno odreagirali na dva načina: ali si bodo mislili »saj tega pa res ne potrebujem« in se odjavili ali pa »oh, na tole sem pa čisto pozabil/a« in celo šli odpreti zadnje sporočilo pošiljatelja, s čimer bi Googlovo obvestilo dobilo celo pozitiven učinek. Po eni strani bo Google z ukrepom pomagal namesto podjetij prečistiti bazo prejemnikov na bolj aktivne bralce, po drugi pa je to opozorilo podjetju, da mora očitno spremeniti način in vsebino pošiljanja.

Tehnično gledano pa je za sama podjetja pomembno, na kakšen način imajo urejene prijave in odjave od e-sporočil. Če imajo samo eno prijavo, ki obsega pošiljanje različnih marketinških sporočil (redne e-novice, autoresponderje …) ter s tem tudi samo eno odjavo od njih, se jim ukrep lahko maščuje, saj bodo izgubljali prejemnike tudi na vsebinah, ki so morda ljudem zanimive. Dobro je imeti urejene odjave za različne vsebinske tipe sporočil, saj se lahko tako prejemnik odjavi npr. samo od tedenskega mailinga, obenem pa ostane prijavljen na sezonske akcije.

Pod črto lahko rečem, da je Googlov ukrep korak v pravo smer, saj vsi vemo, da vse večja poplava e-sporočil ne more trajati v nedogled in da je potrebno ločiti zrno od plevela. Upam pa bodo tudi tehnično testirali različne načine in pogoje prikazovanja obvestila, s čimer bi rešili še problematiko neenake obravnave različnih tipov pošiljateljev.

Vas zanima več?

Preberite tudi: