Google omejil dostop do Keyword Planner-ja! Kaj to pomeni za vas?

7765

Načrtovalnik ključnih besed Google Keyword Planner je poleg ostalih pripomočkov, ki jih Google predstavlja na svojem izobraževalnem portalu, eno izmed najpomembnejših orodij za raziskovanje spletnega iskanja. Uporabnikom omogoča dostop do statističnih podatkov, vpogled v predloge za ključne besede ter vse ostale ključne podatke za optimizacijo spletne strani in usmerjanje marketinških aktivnosti v nakupnem procesu.

Pri uporabi Keyword Planner-ja je nedavno prišlo do pomembne spremembe, saj se je Google odločil, da dostop do podatkov omeji zgolj na oglaševalce. Zanimivo je, da je prav Google, da bi promoviral svojo storitev in tržnike pripeljal na splet, v preteklih letih zelo veliko investiral v promocijo svojih orodij, ki smo jih v marketingu lahko uporabljali brez nadomestila, z zadnjo spremembo pa se je očitno ta politika spremenila.

Če nimate aktivnih AdWords oglaševalskih kampanj, dobite le osnovne podatke

Po poročanju Practicalecommerce.com je doslej Google zagotavljal dostop do podatkov vsem uporabnikom, po novem pa lahko do vseh podatkov dostopajo le stranke z aktivnimi AdWords kampanjami. Ostali uporabniki vidijo le razpon povprečnih mesečnih iskanj za posamezne ključne besede, medtem ko specifične številke niso več na voljo, kot je razvidno iz slike spodaj:

google-keyword-planer

Vir: Practicalecommerce.com

Zakaj je do spremembe prišlo in na koga bo najbolj vplivala?

Podatki o iskanjih na posameznih trgih po področjih rešitev ali kategorijah izdelkov so temeljne informacije za spletno strategijo in razvoj vsebin, ki jih žal od nedavnega lahko uporabljajo zgolj tisti, ki tudi »trošijo« na Googlu. To je sicer popolnoma legitimna poslovna odločitev, a porajajo se številni očitki. Tisti na AdWords forumih se osredotočajo predvsem na Googlovo željo po ustvarjanju dobička in kopičenje moči v rokah znanih blagovnih znamk z velikimi oglaševalskimi proračuni. Eden izmed razlogov za to odločitev so zagotovo tudi t.i. boti, ki so orodje izrabljali za masovno pridobivanje podatkov o iskanjih, kot navaja Google.

V zvezi s tem, na koga bo sprememba najbolj vplivala, predstavnica podjetja Cassie Hartt pojasnjuje, da na večino oglaševalcev z aktivnimi kampanjami sprememba ne bo imela nobenega vpliva, ostali pa bodo morali za dostop do podatkov pričeti s plačljivim AdWords oglaševanjem.

Kdo je torej poraženec? To so predvsem podjetja, ki sama ne upravljajo AdWords računov in te zanje upravljajo agencije. Ta podjetja sedaj ne bodo imela dostopa do orodja, ki je ključnega pomena pri upravljanju nakupnega procesa na spletu. Morda se v tem kaže priložnost za agencije, ki bodo lahko storitev svetovanja in analize dodatno zaračunale.

V luči sprememb v zadnjem letu se lahko vprašamo, Kaj bo naslednja omejitev popularnega iskalnika v boju za popolno prevlado na spletu?

Če ste zaradi Googlove spremembe ostali brez dostopa do podatkov o ključnih besedah, se vam ponujata dve možnosti:

  • aktiviranje AdWords kampanj

To bo sicer od vas zahtevalo nekaj eksperimentiranja, dokler ne najdete minimalnega zneska, ki vam omogoča dostop do podatkov. Potem, ko aktivirate kampanjo, se vam v roku 24 ur odpre dostop do analize ključnih besed.

  • izbira drugega orodja

Obstajajo tudi druga orodja, a veliko najbolj priljubljenih med njimi skenira podatke iz Keyword Planner-ja. Na Practicalecommerce.com kot brezplačne možnosti, ki imajo druge transparentne vire podatkov in zagotavljajo integriteto podatkov, navajajo Bing Keyword Research Tool, Wordstream-omo orodje za spremljanje ključnih besed ter UberSuggest.

Se obeta še kakšna Googlova omejitev?

V luči sprememb v zadnjem letu, med katerimi so dodatno četrto oglasno mesto v rezultatih iskalnika, nedavna večja sprememba iskalnega algoritma in zapiranje načrtovalnika ključnih besed oglaševalcem pod določenim proračunom, se lahko vprašamo, kaj je naslednja omejitev popularnega iskalnika v boju za popolno prevlado na spletu.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

Deli
Prejšnji članekGaraža, v kateri se valijo digitalci
Naslednji članek[VROČE] Facebook napačno obračunaval metrike video objav
Mag. Darko Dujič je v svoji karieri delal na vodstvenih pozicijah v treh globalnih podjetjih, med katerimi je vsako izmed njih med top 5 v svoji industriji: Google, Mercator, GfK, Interbrew so samo nekatera najpomembnejša. V začetku leta 2015 je prevzel vodenje Ceneje d.o.o., dinamičnega podjetja, ki upravlja največje spletne portale za primerjalno nakupovanje v regiji. Kot direktor internetnega storitvenega podjetja in strokovnjak za vzpostavitev “omni channel” poslovnih modelov in transformacije poslovanja v digitalnem/mobilnem svetu je v svoji poslovni karieri predaval na številnih dogodkih v srednji Evropi.