Se zavedate potenciala različnih oglaševalskih kanalov v 2017? Vrednost oglaševanja je lani zrasla za 14 %, največ so oglaševali trgovci. V članku preberite, kateri spletni kanali so najbolj učinkoviti pri spodbujanju vaših strank k nakupu!
Bruto vrednost oglaševanja v 2016
Kot pišejo v marčevski številki revije Marketing magazin, je bruto vrednost oglaševanja v lanskem letu znašala milijardo € in je od 2015 zrasla za 14 odstotkov. Agencija Mediana, ki je pripravila podatke, ugotavlja tudi, da po obsegu oglaševanja s kar 80-odstotnim deležem vodi televizija, na tem kanalu so zabeležili tudi največjo rast glede na leto prej – za skoraj petino.
Za oglaševanje v tiskanih medijih je lani šlo dobrih 100 milijonov €, za spletno oglaševanje 33 milijonov €. Za najboljše oglaševalce so se izkazali trgovci, sledila so podjetja s področja telekomunikacij in avtomobilizma.
Rast vpliva družbenih medijev
Raziskava o spletnem nakupovanju Shopper’s Mind Slovenija 2016 v izvedbi podjetja Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, ki je zajela več kot 5000 spletnih uporabnikov, je med drugim preverjala vpliv različnih oglaševalskih kanalov na nakupno odločanje na spletu.
Za najbolj učinkovito obliko digitalnega oglaševanja so se izkazali oglasi na družbenih omrežjih – na podlagi takšnega oglasa se je lani za spletni nakup odločilo 14 % spletne populacije. S 13 % so sledili spletni oglasi (bannerji) ter z 11 % AdWords oglasi.
V letu 2015 so bili najbolj učinkoviti bannerji, ki so v enem letu upadli za 4 odstotne točke – podatki jasno kažejo rast vpliva družbenih omrežij.
Vzpon primerjalnih platform
Omenjena raziskava je pokazala, da oglaševanje še zdaleč ni edini pomemben dejavnik v nakupnem odločanju na spletu. Ključno vlogo imajo tudi različni spletni viri, na katerih potrošniki pred nakupom iščejo informacije o izdelkih in storitvah ter s tem pomembno vplivajo na njihovo nakupno odločanje.
Katere spletne vire uporabljajo slovenski internetni uporabniki za raziskovanje ponudb pred nakupom?
V zadnjih letih opažamo znatno rast platform za primerjalno nakupovanje, kot je ceneje.si, ki so v letu 2016 po uporabi v fazi raziskovanja že skoraj prehitele spletne iskalnike (Google in podobno). Takšne platforme, ki na enem mestu na transparenten način prikazujejo vse relevantne informacije za potrošnike in poenostavljajo nakupno odločanje, redno uporablja že dobra tretjina spletnih uporabnikov – 20 % več kot v 2014, na drugi strani pa je uporaba spletnih iskalnikov drastično upadla.
Za trgovce je v tem trenutku ključno, da se zavedajo potenciala prisotnosti na različnih spletnih kanalih in svoje ponudbe na ustrezen način prikažejo tudi na takšnih platformah.
Preberite tudi: