
Spletna prodaja oblačil in obutve je v preteklem letu v luči pandemije dobila še dodaten zagon. Podatki preteklih let so sicer napovedovali trend vedno večjega prehoda kupcev na splet, a ekstremne, zunanje razmere so to rast še pospešile. Po podatkih SURS-a je v zadnjem trimesečju leta 2020 kar 25 % potrošnikov med 16. in 74. letom kupovalo izdelke blagovnega segmenta oblačil in čevljev preko spleta! Pripraviti se je treba na nov, še močnejši trend nakupovanja izdelkov v kategoriji Fashion.
Nakupi oblačil, obutve, vključno z nakupi športnih izdelkov in modnih dodatkov preko spletnih trgovin so torej postali nova normalnost in delež prodaje se bo po pričakovanjih le še višal.
Zato se pripravite na dvig povpraševanja izdelkov, ki jih ponujate v svoji spletni trgovini – pravočasno. Izberite eno od številnih možnosti izpostavitve izdelkov na , kanalu z največjo možnostjo konverzije. Bodite prisotni v pravem trenutku – ko so potrošniki že v končni fazi nakupa in iščejo ravno vaše izdelke.
Katera oblačila letijo v košarico?
Kakšno je povpraševanje fashion navdušencev? Kaj potrebujemo in kupujemo vsako leto ob tem času? Se je kaj spremenilo zaradi novih, pandemskih razmer? Poglejmo si podatke …
ŽENSKE IN DEKLIŠKE OBLEKE
Vsako leto aprila si slovenske potrošnice začnejo pospešeno ogledovati spletno ponudbo ženskih oblek, kjer prednjačijo lahkotne, poletne obleke. Meseca maja doseže povpraševanje svoj prvi vrh, ki ga le rahlo preseže drugi v mesecu juliju.
V letu 2020 je bilo mogoče zaznati nekoliko drugačno gibanje povpraševanja glede na trende preteklih let. Povpraševanje po ženskih oblekah se je nekoliko dvignilo v prvih mesecih lockdown-a, nato pa se umirilo do meseca junija, ko je doseglo svoj vrh.
Če primerjamo enake izdelke, torej ženske obleke na Hrvaškem pa je mogoče opaziti, da se je običajno začelo povpraševanje dvigati v aprilu, kot pri nas, nato pa je bil vrh dosežen v mesecu avgustu, torej mesec dni za nami.
Leto 2020 je bilo tudi pri Hrvatih nekoliko specifično pri nakupih oblek, saj dviga povpraševanja ni bilo mogoče zaznati vse do vrha meseca julija in avgusta.
Kaj pa lahko vidimo iz podatkov v segmentu dekliških oblek in kril?
Minula leta je povpraševanje po dekliških oblekah in krilih veliko bolj nihalo med slovenskimi potrošniki. Na Hrvaškem pa je bilo zanimanje za nakup precej enakomerno preko celega leta.
Zanimivo je, da se je v letu 2020 pri slovenskih potrošnikih povečalo v mesecih od aprila do julija. Vrh, ki ga je doseglo povpraševanje v letih poprej v mesecu avgustu pa se je porazdelilo tekom leta.
Na Hrvaškem pa je – presenetljivo – povpraševanje izjemno poskočilo v mesecih zaprtja, saj je bilo visoko vse od marca pa do poletnih mesecev. Končno so se tudi pri sosedih priključili trendu priprave na poletje že ob prvih toplih dnevih in pričakujemo lahko, da se bo ta trend tudi letos nadaljeval.
Povpraševanje po ženskih majicah in tunikah doseže običajno vrh v mesecu maju, v preteklem letu pa je bilo mogoče zaznati visoko zanimanje vse od aprila do septembra. Izjemno pa je poskočilo v mesecu decembru.
Na Hrvaškem se je v zadnjih letih oblikoval konstanten trend povpraševanja po omenjenih artiklih ženskih oblačil. Zanimanje je le rahlo upadlo le v mesecu januarju. V 2020 pa so hrvaške potrošnice intenzivno povpraševale po majicah in tunikah vse od aprila pa do septembra.
Kaj in kdaj kupujejo moški?
MOŠKA OBLAČILA
Vsakoleten vrh povpraševanja po hlačah in kavbojkah je bilo mogoče opaziti v mesecu juliju, lani pa so se Slovenci zanimali za spletne nakupe omenjenih izdelkov v drugi polovici prvega lockdown-a, torej v mesecih od aprila in tja do julija. Prvemu valu zanimanja pa je sledil še drugi vrh v mesecu avgustu.
Pri hrvaških kupcih pa, presenetljivo, do lanskega pandemskega leta in intenzivnega prenosa nakupovanja na splet – ni bilo mogoče opaziti drugega kot konstantnega trenda nakupovanja kavbojk in moških hlač. V drugi polovici 2020 se je nato trend občutno spremenil, saj smo lahko opazili kar dva vrhova, v mesecu septembru in nato v novembru. To kaže na normalizacijo nakupov kavbojk na spletu tudi pri Hrvatih, kjer tega prej ni bilo moč zaznati.
KOPALKE
Navade nakupov ženskih kopalk so kljub izrednim razmeram ostale skorajda enake kot pretekla leta. Slovenke raziskujejo ponudbo od meseca maja do septembra, povpraševanje pa je najvišje v juliju.
Na Hrvaškem pa je bilo lani mogoče opaziti zamik vrha povpraševanja, ki je bil tako v mesecu juliju, in ne v juniju – kot minule sezone. Povečan interes po kopalkah pa je bil med hrvaškimi kupci viden med aprilom in septembrom. V zadnjih nekaj letih pa je bil ta opazen malce kasneje, šele od maja do novembra, kar je mogoče pripisati tudi zaprtju vseh zdraviliških, kopalnih ustanov in bazenov ter so se tako kupci osredotočili v 2020 le na obdobja kopalne sezone na prostem.
Pri moških potrošnikih lahko opazimo le nekolikšen upad povpraševanja po moških kopalkah preteklo leto, medtem ko se je le-to gibalo zelo podobno kot prejšnja leta, z vrhom meseca julija
Hrvaško zanimanje za nakup kopalk pa je ostalo popolnoma enako kot minula leta, vsaj pri moških in moških kopalkah.
S kakršnim koli vprašanjem glede izpostavitve svojih izdelkov v kategoriji Fashion se lahko obrnete na prodaja@ceneje.si in prejeli boste vse informacije o možnostih objave vaših izdelkov ter oglaševalskih aktivnostih.