Izjemen porast plačil na mobilnih napravah! Kaj to pomeni za vas?

2007

Ste prepričani, da v spletni trgovini ponujate prave načine plačil? Nova raziskava o digitalnih oblikah plačil kaže izjemno dinamiko v naklonjenosti mobilnemu plačevanju. V enem letu se je potrojilo število evropskih potrošnikov, ki plačujejo preko pametnih telefonov in podobnih naprav. V Sloveniji prek prenosnih naprav plačuje ali upravlja osebne finance že 7 od 10 uporabnikov, mobilnim plačilom sta najbolj naklonjeni generaciji Y in Z.

Za uspešno poslovanje spletne trgovine je ključno, da zna slediti trendom v nakupnem vedenju potrošnikov in jim zagotovi ustrezne plačilne metode za zaključek nakupa.

EVROPA: Preko mobilnih naprav plačuje že več kot polovica potrošnikov!

Nova raziskava enega vodilnih globalnih ponudnikov plačilne tehnologije, ki je bila lani jeseni opravljena na več kot 36.000 potrošnikih iz 19 držav, med njimi tudi v Sloveniji, je pokazala, da se odnos evropskih potrošnikov do elektronskega plačevanja pomembno spreminja. Medtem ko je v letu 2015 skoraj 40 % vprašanih povedalo, da še nikoli niso opravili plačila preko mobilnega telefona ali druge prenosne naprave, je bilo v 2016 takih le še dobra desetina. Na drugi strani se je potrojilo število potrošnikov, ki plačujejo preko takih naprav, in je znašalo že 54 %.

Glavni razlog za naklonjenost mobilnemu plačevanju je priročnost, saj iz tega razloga na mobilnih napravah plačuje kar 64 % vprašanih, več kot polovici pa je pomembno to, da imajo lahko z elektronskim plačevanjem pri sebi manj gotovine.

SLOVENIJA: Generaciji Y in Z najbolj naklonjeni mobilnemu plačevanju

69 % uporabnikov prenosnih naprav v Sloveniji jih že uporablja za plačevanje in upravljanje financ, in sicer dobrih 40 % za nakazovanje denarja, tretjina za plačevanje položnic, skoraj četrtina pa jih je prek teh naprav opravila nakup izdelkov ali storitev.

Med mobilnimi napravami so najbolj priljubljeni pametni telefoni, ki jih za mobilno plačevanja uporablja 64 % vprašanih, sledijo tablični računalniki in nosljive naprave, kot so pametne ure. 42 % mobilnih plačil je opravljenih preko spletnih strani, tretjina preko aplikacij.

Mobilnemu plačevanju so v Sloveniji najbolj naklonjeni potrošniki med 18 in 34 let. Med vsemi uporabniki prenosnih naprav v tej demografski skupini jih kar 78 % na njih plačuje ali uporablja storitve mobilnega bančništva, med njimi je 55 % moških in 45 % žensk.

KnowledgeBites_placilaPoPovzetju

Pomemben miselni preskok v zaupanju elektronskim plačilom na spletu

Največ spletnih nakupov v Sloveniji se še vedno zaključi s plačilom po povzetju, razloge lahko iščemo predvsem v dolgi tradiciji gotovinskega poslovanja. A v zadnjih letih opažamo velik upad tovrstnih plačil, saj se je po podatkih raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind odstotek plačil po povzetju od leta 2014 znižal za 23 %, na drugi strani pa bliskovito naraščajo elektronske oblike plačil. 42 % vprašanih je pri zadnjem nakupu uporabilo eno od oblik kartičnega plačila, od leta 2014 so se plačila s kreditno kartico več kot podvojila, plačila s Paypal-om pa so v istem obdobju narasla za več kot 60 %.

spletno_nakupovanje-nacini_placilVir: Shopper’s Mind Slovenija 2016, raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, n=5.352, uporabniki spleta

Omenjena raziskava je preverjala tudi pomembnost različnih elementov spletne trgovine v nakupnem odločanju potrošnikov. Za enega najpomembnejših so se izkazali načini plačila – kar 47 % slovenskih spletnih kupcev pravi, da jim je pomembno, da izbrani trgovec ponuja ustrezne načine plačila. Ti podatki dokazujejo, da so plačilne metode nedvomno ključne za dobro uporabniško izkušnjo.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

Deli
Prejšnji članek[TUJINA] Hrvaška napovedala stroge kazni!
Naslednji članek[VIDEO] Kot 100% certificirano digitalno podjetje smo navdušili Google!
Danica Omrčen je izkušena svetovalka za povečanje prodaje ter prepoznavnosti in prisotnosti na spletu. Pri Ceneje d.o.o. je odgovorna za napovedi sezonskih trendov rasti povpraševanj in povezovanje bančnih, zavarovalniških, zdravstvenih in ostalih storitvenih dejavnosti s ciljnimi skupinami uporabnikov na portalu ceneje.si. Dolgoletne izkušnje v offline prodaji ji omogočajo, da odlično svetuje večjim ter manjšim podjetjem, ki prehajajo iz tradicionalne v spletno prodajo na slovenskem, hrvaškem, srbskem ter bosanskem trgu.