Ste prepričani, da v spletni trgovini ponujate prave načine plačila? 

Eden glavnih razlogov, da potencialni kupci zapustijo košarico, je pomanjkanje želenega načina plačila! Kot kažejo najnovejši podatki raziskave Shopper’s Mind, skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev izbere plačilo po povzetju, kreditno kartico manj kot petina.

(Ne)zaupanje v elektronsko plačevanje v Sloveniji

Večina spletnih nakupov pri nas se še vedno konča z gotovinskim plačilom po povzetju. Eden glavnih razlogov za to je zagotovo dolga tradicija poslovanja s plačili po povzetju na slovenskem trgu, iz katere izhaja nezaupanje v elektronske oblike plačevanja. To se ne kaže zgolj na spletnem trgu, temveč tudi v tradicionalnih kanalih v fizičnih trgovinah, kjer Slovenci v primerjavi z ostalimi državami EU pogosto plačujemo z gotovino.

Podatki raziskave Shopper’s Mind, ki poteka v partnerski izvedbi Ceneje d.o.o. in raziskovalne agencije Valicon ter je novembra 2015 zajela 5.055 slovenskih uporabnikov spleta, kažejo nekatere pomisleke glede zlorab pri spletnem nakupovanju:

Med Slovenci, ki še nikoli niso opravili nakupa na spletu, je skoraj polovica takih, ki zaradi nezaupanja noče puščati osebnih podatkov na internetu, tretjino skrbi
zloraba kreditne kartice.

A obenem najnovejši podatki dokazujejo, da je skrb o relevantnosti spletnega trga odveč, saj spletno nakupovanje v Sloveniji vztrajno narašča po številu in intenziteti. Danes na spletu vsaj občasno nakupuje že 85 odstotkov uporabnikov interneta, vsak drugi nakupuje redno.

placilo-po-povzetju-finalKako na spletu plačujejo drugod po Evropi?

Na evropskem trgu obstaja velika raznolikost načinov plačevanja pri spletnem nakupovanju. Kreditne kartice postajajo vse bolj priljubljene, a veliko evropskih potrošnikov se še vedno raje odloča za plačila v realnem času. Nekateri načini so prisotni vsepovsod, večina pa jih je lokaliziranih glede na regijo, v Zahodni Evropi na primer prevladujejo nedenarna plačila in po uporabi vodijo kreditne kartice. Na drugi strani je v Vzhodni Evropi bolj priljubljeno plačilo z gotovino po povzetju, v obeh regijah pa obstaja velik potencial za rast plačevanja prek mobilnih naprav.

V Zahodni Evropi prevladujejo kreditne kartice, v Vzhodni gotovinsko plačilo po povzetju.

Po podatkih raziskovalne hiše The Paypers, ki ponuja vpogled v trende čezmejne spletne trgovine v EU, v največjih evropskih spletnih ekonomijah kraljuje elektronsko plačevanje. V Veliki Britaniji je prevladujoča metoda pri spletnih nakupih kreditna ali debetna kartica, enako v Franciji, v Nemčiji spletni kupci največ uporabljajo medbančne plačilne transakcije. Tudi v Italiji so na prvem mestu kreditne kartice, medtem ko je v Španiji podobno kot pri nas še vedno najbolj priljubljena metoda plačilo po povzetju.

SLOVENIJA: Uporaba kreditnih kartic vseeno narašča

Raziskava Shopper’s Mind 2015 je pokazala, da skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev izbere plačilo po povzetju, približno ena petina kreditno kartico. Na tretjem mestu s 15 % spletnih kupcev sledi Paypal, eno odstotno točko manj jih plačuje prek predračuna. Ostale plačilne metode so še bančna/debetna kartica (4 %) ter moneta, hitri kredit/obroki in drugi načini, ki dosežejo vsaka po 1 % spletnih kupcev.

Načini plačevanja slovenskih spletnih kupcev:

infografika-nacini placevanja na spletu v sloveniji_final

Vir: Shopper’s Mind raziskava spletnega nakupovanja v partnerski izvedbi Ceneje in raziskovalne agencije Valicon, 2015, ob uporabi spletnega panela “JazVem”, n=5.055, uporabniki spleta

Kaj to pomeni za trgovce?

Primerjava z letom 2014 pokaže, da se počasi pomikamo v smeri bolj razvitih spletnih ekonomij v EU. Plačilo po povzetju se je znižalo za 16 odstotkov, medtem ko se je plačevanje s kreditno kartico podvojilo – v 2014 je ta način uporabljalo 9 % spletnih kupcev, lani že 18. Plačevanje prek Paypal-a se je povečalo za 6 odstotnih točk.

Plačilo po povzetju postopoma upada v večini glavnih blagovnih skupin – od leta 2014 se je znižalo za 16 odstotkov, plačevanje s kreditno kartico pa se je podvojilo.

V nekaterih tehničnih blagovnih skupinah (avto-moto, foto, IT oprema) je nezaupanje v elektronsko plačevanje na spletu bolj izrazito. Tu je število nakupov, ki se zaključijo s plačilom po povzetju, višje od povprečja vseh opravljenih spletnih nakupov v 2015, poleg tega je ta metoda plačevanja v zadnjem letu še narasla. Kljub temu podatki kažejo, da na slovenskem spletnem trgu obstaja trend naraščanja nedenarnih oblik. Trgovci bodo morali v prihodnje skrbno spremljati plačilne navade potencialnih strank in se znati hitro prilagajati novi dinamiki na trgu.

“Plačevanje prek spleta in mobilno plačevanje sta področji razvoja, kamor veliko sredstev vlagajo tako klasični finančni igralci kot tudi spletni velikani in telekomunikacijska podjetja. Kakšne bodo konkretne rešitve in kaj poleg mobilnega plačevanja bodo vključevale, bo pokazala bližnja prihodnost,” dodaja mag. Darko Dujič, izvršni direktor podjetja Ceneje d.o.o.

Vas zanima več?

Preverite infografiko, kako najraje plačujejo slovenski spletni kupci.