7+ praktičnih nasvetov za 50% boljšo konverzijo spletne trgovine – 1. del

3952

V tokratnem prispevku gostujočih avtorjev portala Shopper’s Mind Dejan Krivecustanovitelj spletne trgovine Funky.sidirektor podjetja Luc-Mat d.o.o. in predavatelj Ecommerce Day 2018 konference, razkriva praktične nasvete za boljšo konverzijo vaše spletne trgovine.

Včasih me kdo vpraša, koliko časa je potrebnega, da narediš spletno trgovino. Moj odgovor je po navadi bolj diplomatski – odvisno od tega, kaj želiš. Če je namen zgolj postaviti spletno trgovino in poslovanje graditi okoli upanja in čakanja na čudež, je to lahko vprašanje dni. Če pa želiš spletno trgovino, ki bo dejansko prodajala, pa je zgodba popolnoma drugačna. V tem primeru se, ko je trgovina online, pravo delo šele začne. Ampak brez skrbi, ni tako grozno, kot se morda sliši. Z nekaj drobnimi idejami in brezplačnimi orodji se lahko naredi veliko.

Vsi smo nekje začeli

Na začetku je po navadi ena velika ideja, želja in zagnanost, manjka pa nam sredstev, takšnih in drugačnih. Na eni strani denarnih, zato moramo večino stvari postoriti sami, s stroški, čim bližje ničelni točki, na drugi strani pa ne vemo čisto točno, kje pogledati in katero stvar uporabiti, da bo naše delo lažje in predvsem učinkovito.

Sicer obstajajo splošne smernice, katere moramo upoštevati, še preden se lotimo optimizacij na naslednjem nivoju. Ampak pustimo danes na strani klasične how-to-do je, kot so na primer čiste slike, lepi opisi, kontaktni podatki, SSL certifikat, hitrost nalaganja, mobilni pogled in tako naprej.

V tem blogu se bom bolj osredotočili na tiste manjše koščke sestavljanke, ki sledijo za tem, ko so osnove pod streho. Ne vem, katera ta malenkost je ključna, ne vem, katera je bolj primerna za določeno trgovino. Zagotovo pa vem, da vsaka malenkost, pa se lahko zdi še tako nepomembna, na koncu lahko zelo vpliva na končni rezultat – bolj, kot seštevaš te malenkosti, bolj to ni več le seštevek rezultatov, ampak precej več.

Ne misli, preveri

Včasih sem nam zdi, da enostavno vemo, kaj je prav. Vemo, kakšno je obnašanje obiskovalcev na strani, kaj in kako jih motivira – jaz vem, da mora to biti tako – ste že kdaj slišali kaj podobnega? Dejstvo pa je, da ko se začnemo spuščati globlje v optimizacijo, se moramo sprijazniti, da ne vemo nič. Neobremenjeno opazovanje in merjenje je nujno, če želimo optimizirati zato, da bo izplen večji. Nujno potrebno je vedeti, kaj se na strani dejansko dogaja, kaj obiskovalci počnejo, kje klikajo, kje se jim zatika. Šele za tem lahko pripravimo plan sprememb, jih implementiramo in testiramo – opazujemo učinke spremembe in ocenimo, ali je vredna dolgoročne implementacije ali ne.

V nadaljevanju bom preletel 7+ idej, s katerimi se je vredno poigrati, kadar je govora o optimizaciji konverzije spletne trgovine. Seveda niso edine, obstaja jih še mnogo, lahko bi rekel neskončno. Tudi ne bom trdil, da so najpomembnejše. Zagotovo pa so na seznamu tistih, na katere se pogosto pozabi in ki jih lahko implementira praktično vsak sam, brez večjega znanja programiranja in z nizkim proračunom.

1. Analytics komentarji

Google AnalyticsEno od najbolj osnovnih orodij, ki ga mislim da poznamo vsi, je Google Analytics. Njegov največji čar je v tem, da je lahko hkrati zelo enostaven, kot tudi precej kompleksen in zakompliciran, če to želimo. Ko govorimo o spletni trgovini, še posebej o njeni optimizaciji, je nujno, da vključimo napredno sledenje za spletne trgovine. Tako v Analytics dobimo tudi podatke o samih prodajah. Na tak način lahko točno vidimo, kateri promet nam prodaja in kateri ne. Namreč lahko se zgodi, da smo na podlagi osnovne analitike prepričani, da je promet iz določenega prodajnega kanala kakovosten, ko pogledamo razširjene podatke, pa lahko vidimo, da najbolj pomembne stvari – prodaj ni.

Google ANalytics

Za sam začetek je že dovolj, če pogledamo le stopnjo konverzije, lahko tudi prihodek; in na drugi strani bounce rate. Tako dobimo že lep, osnovni seznam, kateri kanali nam že prinašajo denar in kje lahko začnemo razmišljati o spremembah.

Analytics ima še eno čudovito funkcijo, ki je po eni strani popolnoma na očeh, po drugi pa tako lepo skrita, da jo večina uporabnikov niti ne opazi. Vsi se srečujemo z izzivom beleženja sprememb. Na takšne ali drugačne načine si beležimo implementirane spremembe, na koncu pa vse skupaj primerjamo z dogajanjem v Analyticsu, ter ugotavljamo, kako je sprememba vplivala na učinkovitost spletne prodaje.

Analytics je pod malo puščico pod grafom skril čudovito funkcijo komentarjev. Zabeležimo si lahko, kaj smo naredili in kdaj, ter si postavimo točko na graf. Tako lahko ob spremembi grafa z lahkoto preverimo, kaj smo pred spremembo počeli ter kaj je vplivalo na to spremembo.

2. Klik klik, ali no klik

Še eno nepogrešljivo orodje pri optimiziranju spletne trgovine pa je heatmap. Da se lahko lotimo optimizacije kot je treba, moramo najprej poznati odgovore na ključna vprašanja – kje in kaj urejati. Obstaja kar nekaj aplikacij, ki nam pri tem pomaga, jaz osebno pa uporabljam Lucky Orange, ki je sicer plačljiv, ampak ponuja kar nekaj funkcij, ki so me prepričale. Poleg klasičnega prikaza klikov, nam pokaže tudi mouse over, se pravi, kako se premikajo miške čez določene elemente, brez da pride do klika. Vsi podatki so seveda ustrezno zaščiteni s stališča zakonodaje, kljub temu pa so informacije, ki nam jim ponudi, neprecenljive.

Ena izmed idej uporabe heatmapa je na primer sledeča. V Google Analyticsu pogledamo, katera stran ima visok bounce rate. S pomočjo heatmapa pa poizkušamo ugotoviti, kateri del strani bi lahko predstavljal težavo. Uvedemo spremembo in v naslednjih dneh spremljamo spremembo bounce rata in klikanja na strani.

3. Mnenja strank

Tudi mnenja strank so ena izmed večnih tem, tako na strani trgovcev kot na strani potrošnikov. Trgovci se sprašujemo, ali in kako vključiti mnenja strank, zavedamo se, da so pomembna, ampak, kako jih dobiti, objaviti vse, ali samo dobre, slabe pa izključimo, seveda tam, kjer imamo možnost urejanja.

Na drugi strani pa se potrošniki sprašujejo, ali so komentarji realni, ali so izmišljeni, ali so objavljeni samo dobri, v ozadju pa je nešteto slabih, ki niso objavljeni in tako naprej.

Dejstvo pa je, da so komentarji zanimivi, ljudje si jih pogledajo. Tudi pri implementaciji novega floaterja, ki prikazuje mnenja strank v spletni trgovini funky.si, so se na heatmapu praktično takoj začeli pojavljati kliki nanj.

Kako sploh priti do komentarja kupca? V sklopu oznake zaupanja, ki jo podeljuje Shopper’s Mind, smo na strani implementirali popup anketo za kupce. Le-ta se sproži ob koncu naročila. Z namenom, da bi lahko izmerili ne le zadovoljstvo z nakupom, temveč tudi s pošiljko, ki šele prihaja, smo tako pri Funky.si, kot tudi kasneje pri Fashion Outlet Shop, v ta namen dodelali zadnje sistemsko sporočilo, ki ga dobi stranka ob naročilu. Kupec dobi mail, ko je izdelek že prejel, preizkusil, se pravi zadovoljili smo njegovo potrebo in šele takrat vprašamo, če in kako zelo je zadovoljen. Po drugi strani pa, če se je slučajno kaj zalomilo in stranka ni zadovoljna, kanaliziramo njeno jezo na naš podporni kanal in poizkušamo težavo rešiti. Najslabše, kar se nam lahko zgodi v zvezi z zadovoljstvom strank je to, da stranka nam ne reče ničesar, svoje negativno mnenje pa izrazi, na primer na Facebooku.

Rezultat takega početja je precej dobrih komentarjev pri posameznih izdelkih. S tem pa seveda bodočim kupcem olajšamo pravo izbiro, saj vidijo, da niso prvi, ki bodo ta izdelek kupili, še več, tisti, ki so ga že kupili, so z njim zadovoljni.

4. Brezplačna poštnina

Pogosto je govora tudi o brezplačni poštnini, jo ponuditi, ali ne in če ja, kdaj in pod kakšnimi pogoji. Potrošniki imajo radi brezplačno poštnino, trgovci pa pogosto računamo, kako nam gredo skupaj številke. Če delamo z visokimi maržami, to navadno ni težava, če pa so marže nizke, brezplačna poštnina lahko postane problem.

Najpogostejši razlog uporabe brezplačne poštnine je povečanje vrednosti košarice. V zameno za brezplačno poštnino želimo kupca prepričati, da kupi še več, kot je sicer imel namen. Kako pa določimo vrednost, nad katero ponudimo poštnino brez stroškov? Najboljši način, da nam poštnina resnično služi kot booster prodaje, je sledeči. Pogledamo, kakšno imamo povprečno vrednost nakupa, brezplačno poštnino pa nastavimo za 10 – 20% višje. Tako dosežemo, da povprečnemu obiskovalcu zmanjka le malenkost do brezplačne poštnine. Seveda pa moramo preveriti tudi obratno – koliko nam ostane od tega povprečnega nakupa po odštetih vseh stroških izdelka, da na koncu slučajno nismo v minusu.

Na podoben način lahko spodbujamo dvig rednosti košarice tudi z darili pri naročilu.

—-

»» Za vas imamo še 5 odličnih nasvetov, ki vam jih bomo razkrili že v naslednjem tednu.

 

 

O avtorju:

Dejan Krivec, Funky.si

DEJAN KRIVEC je solastnik spletnih trgovin Funky.si in  Fashion Outlet Shop. S spletno prodajo in digitalnim marketingom se ukvarja že okoli 10 let. Znanje in izkušnje tako s področja informatike, kot tudi poslovanja, mu omogočajo širši pogled nad celostno situacijo in posledično lažje povezovanje različnih področij v smiselno celoto. Z motom vsaka malenkost (ki je na pravem mestu) šteje, je spletno trgovino Funky.si pripeljal do 4x zaporednega naslova Spletni trgovec leta v kategoriji.

Vas zanima več?

Preberite tudi:

OBJAVITE ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here