Delež ecommerca v trgovini na drobno je morda dvakrat višji od splošnih ocen!

348

Glede na najnovejše izračune ameriškega podjetja Inflection Capital Management, ki jih povzemajo na portalu axios.com, je prodaja iz naslova spletne trgovine v 2017 lahko celo dvakrat višja od splošnih ocen, ki jih navajajo različni viri.

Podatek, da je v ZDA ecommerce lani dosegel 9 odstotkov trgovine na drobno, je po mnenju Thomasa Paulsona iz omenjenega podjetja netočen, saj naj bi Amazon in podobna ecommerce podjetja v lanskem letu zajela kar 21 % celotne trgovine na drobno. V letu 2016 je ta delež znašal skoraj 19 odstotkov, 9 odstotkov pa nazadnje v letu 2010.

Delež ecommerca v trgovini na drobno v ZDA  (prehranski izdelki izključeni)

Vir: Census Bureau, eBay, Amazon, Inflection Capital Management

Kaj je razlog za prenizko oceno?

Manjši delež ameriških potrošnikov preko spleta kupuje izdelke, kot so avtomobili in gorivo, enako velja tudi za prehranske izdelke. Kljub temu pa analitiki v merjenje deleža spletne trgovine vključujejo tudi takšne nakupe, zato je končni rezultat nižji, kot je v resnici.

Paulson poudarja, da je to problematično zato, ker se posledično znatno podcenjuje obseg ecommerce industrije v Ameriki, na drugi strani pa se še vedno daje prevelik poudarek tradicionalni trgovini.

Kakšno pa je stanje v Sloveniji?

Kot smo že pisali v nedavnem intervjuju z mag. Darkom Dujičem, indeks rasti, ki ga izračunava SURS, že tri leta zapored kaže 30-40% letno rast segmenta spletne trgovine v Sloveniji. Glede na to eksponentno rast ocenjuje, da so v letu 2017 slovenska podjetja s spletno prodajo ustvarila 400 mio € oziroma dobre 4 % celotne vrednosti ustvarjenega prihodka. S tem je ecommerce dejansko najbolj dinamičen segment trgovine z ogromnim potencialom za rast.

Spoznajte kategorije, ki imajo še velik potencial za rast na spletu!

Po podatkih raziskave spletnega nakupovanja Shopper’s Mind 2017, ki jo je izvedlo podjetje Ceneje v partnerstvu z agencijo Valicon, je na slovenskem trgu spletno najbolj zrela kategorija elektronike, saj je pri zadnjem spletnem nakupu več kot tretjina spletnih kupcev izbrala izdelek v tej skupini. Največ potrošnikov je kupilo računalnik ali računalniško opremo, opremo za mobilni telefon ter avdio in video opremo, kot so televizorji, hišni kino in podobno.

Sledi kategorija oblačil, obutve in modnih dodatkov, in sicer je ta tip izdelka pri zadnjem nakupu izbrala skoraj petina slovenskih spletnih kupcev. Pri spletnem nakupovanju v Sloveniji so med priljubljenimi izdelki še oprema za dom in vrt (15 odstotkov), izdelki za lepoto in zdravje (12 odstotkov) ter otroška in športna oprema (vsaka okoli 10 odstotkov).

Zanimivo je opazovati, v katerih kategorijah se je delež spletnih nakupov v zadnjem letu najbolj povečal. Po podatkih omenjene raziskave so to naslednje:

  • erotični izdelki
  • otroška oprema, igrače
  • turistični aranžmaji, potovanja
  • pisarniška in šolska oprema, knjige
  • pripomočki za vrt, orodje

To so torej kategorije, ki beležijo veliko rast na spletu in s tem predstavljajo pomembno priložnost za trgovce, ki že prodajajo na spletu ali šele razmišljajo o širitvi poslovanja na spletne kanale.

Vas zanima več?

Preberite tudi: