10 stvari o katerih morate obvestiti svoje kupce

Zaupanje slovenskih potrošnikov v spletno nakupovanje iz leta v leto raste, na drugi strani pa se hitro zmanjšuje delež tistih, ki še nikoli niso opravili nakupa na spletu. V 2015 je bilo po podatkih največje regionalne raziskave spletnega nakupovanje Shopper’s Mind od vseh spletnih uporabnikov takšnih le še 16 %, letos pričakujemo še manjšo številko. Poleg tega smo po številu spletnih trgovin na prebivalca visoko v Evropi, trenutno jih imamo več kot 4000.

Tudi vi razmišljate o odprtju spletne trgovine ali pa jo že imate? Pa ste prepričani, da poslujete skladno z zakonom? Preverite v nadaljevanju članka.

Pri prodaji na spletu morate upoštevati 3 zakone!

Če prodajate na spletu, mora biti vaša dejavnost v skladu z:

  • Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot)
  • Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT),
  • Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC-1)

Kot pojasnjujejo na portalu Data.si, Zakon o varstvu potrošnikov predpisuje posebna pravila za prodajo na spletu:

»Spletna trgovina oziroma sklepanje pogodb preko spleta sodi med t.i. pogodbe na daljavo in jih zakon definira kot pogodbe o dobavi blaga in opravljanju storitev, ki se sklepajo med podjetjem in potrošnikom na podlagi organiziranega programa za ponujanje blaga ali storitev na daljavo, vodenega s strani podjetja, in pri katerih se za sklenitev uporablja izključno eno ali več sredstev za komunikacijo na daljavo, med katere sodi tudi splet.«

knowledge_bite_121016_small

Kupcu morate jasno sporočiti, kdaj odda naročilo in kdaj plača

Na Data.si opozarjajo, da Zakon o varstvu potrošnikov določa, da »mora spletna trgovina vključevati funkcijo, ki sproži oddajo naročila«. To konkretno pomeni, da mora pri oddaji naročila kupec izrecno potrditi, da se strinja s plačilom izdelka ali storitve. Povezanost naročila in plačila mora biti jasno razvidna, na primer z besedami »naročilo z obveznostjo plačila«.

Preden obiskovalec vaše spletne trgovine opravi nakup, ga morate seznaniti še z nekaterimi informacijami, ki morajo biti izpostavljene na jasen način. Priporočamo navedbo v splošnih pogojih, ki morajo biti zapisani v razumljivem jeziku.

Imate pri oddaji naročila v vaši spletni trgovini zapisano »Naročilo z obveznostjo plačila«?

Na Data.si pišejo, da morate pred oddajo naročila kupca na viden in jasen način opozoriti tudi na:

  • osnovne značilnosti izdelkov ali storitev
  • končno ceno izdelka ali storitve, vključno z davki
  • plačilne pogoje
  • podatke o morebitnih dodatnih stroških dostave in prevoza. V primeru, da tega stroška ne morete izračunati, morate kupcu zagotoviti opozorilo o morebitnem dodatnem plačilu.
  • firmo in sedež podjetja ter naslov, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost
  • trajanje pogodbe in pogoje odstopa od pogodbe (roki, postopek za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe …)
  • informacije o pritožbenem postopku
  • pogoje poprodajnih storitev
  • minimalno trajanje obveznosti potrošnika, v primeru, da je to potrebno
  • možnost izvensodnega reševanja sporov