Zaupanje slovenskih potrošnikov v spletno nakupovanje iz leta v leto raste, na drugi strani pa se hitro zmanjšuje delež tistih, ki še nikoli niso opravili nakupa na spletu. V 2015 je bilo po podatkih največje regionalne raziskave spletnega nakupovanje Shopper’s Mind od vseh spletnih uporabnikov takšnih le še 16 %, letos pričakujemo še manjšo številko. Poleg tega smo po številu spletnih trgovin na prebivalca visoko v Evropi, trenutno jih imamo več kot 4000.
Tudi vi razmišljate o odprtju spletne trgovine ali pa jo že imate? Pa ste prepričani, da poslujete skladno z zakonom? Preverite v nadaljevanju članka.
Pri prodaji na spletu morate upoštevati 3 zakone!
Če prodajate na spletu, mora biti vaša dejavnost v skladu z:
- Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot)
- Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT),
- Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (ZPDZC-1)
Kot pojasnjujejo na portalu Data.si, Zakon o varstvu potrošnikov predpisuje posebna pravila za prodajo na spletu:
»Spletna trgovina oziroma sklepanje pogodb preko spleta sodi med t.i. pogodbe na daljavo in jih zakon definira kot pogodbe o dobavi blaga in opravljanju storitev, ki se sklepajo med podjetjem in potrošnikom na podlagi organiziranega programa za ponujanje blaga ali storitev na daljavo, vodenega s strani podjetja, in pri katerih se za sklenitev uporablja izključno eno ali več sredstev za komunikacijo na daljavo, med katere sodi tudi splet.«
Kupcu morate jasno sporočiti, kdaj odda naročilo in kdaj plača
Na Data.si opozarjajo, da Zakon o varstvu potrošnikov določa, da »mora spletna trgovina vključevati funkcijo, ki sproži oddajo naročila«. To konkretno pomeni, da mora pri oddaji naročila kupec izrecno potrditi, da se strinja s plačilom izdelka ali storitve. Povezanost naročila in plačila mora biti jasno razvidna, na primer z besedami »naročilo z obveznostjo plačila«.
Preden obiskovalec vaše spletne trgovine opravi nakup, ga morate seznaniti še z nekaterimi informacijami, ki morajo biti izpostavljene na jasen način. Priporočamo navedbo v splošnih pogojih, ki morajo biti zapisani v razumljivem jeziku.
Imate pri oddaji naročila v vaši spletni trgovini zapisano »Naročilo z obveznostjo plačila«?
Na Data.si pišejo, da morate pred oddajo naročila kupca na viden in jasen način opozoriti tudi na:
- osnovne značilnosti izdelkov ali storitev
- končno ceno izdelka ali storitve, vključno z davki
- plačilne pogoje
- podatke o morebitnih dodatnih stroških dostave in prevoza. V primeru, da tega stroška ne morete izračunati, morate kupcu zagotoviti opozorilo o morebitnem dodatnem plačilu.
- firmo in sedež podjetja ter naslov, na katerem podjetje dejansko opravlja dejavnost
- trajanje pogodbe in pogoje odstopa od pogodbe (roki, postopek za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe …)
- informacije o pritožbenem postopku
- pogoje poprodajnih storitev
- minimalno trajanje obveznosti potrošnika, v primeru, da je to potrebno
- možnost izvensodnega reševanja sporov