V preteklih tednih so se na celotni verigi vrednosti dogajale občutne spremembe, ki bodo še daleč v prihodnosti korenito vplivale na tok nakupovalnih procesov. Ob korona situaciji smo se namreč znašli v obdobju velikih, celo temeljnih premikov na področju ecommerca. Število ljudi, ki so že izkusili nakupovanje na spletu, se je v času izrednih razmer namreč povečalo za vsaj 20-30 %. V letu 2019 je bilo po podatkih Evropske komisije slovenskih potrošnikov z izkušnjo online nakupa 49,2 % celotne populacije. Aktualni nakupni standardi, negotovost ob morebitni ponovitvi stanja epidemije ter povečana skrb za osebno varnost pa napovedujejo še dominantnejšo vlogo spletnih trgovin. Pričakujemo lahko, da se bo za nakupovanje na spletu tako kmalu odločalo kar preko 80 % državljanov Slovenije.

V turbolentnih časih je potrebno usmeriti prodajne sile v nove priložnosti in razmisliti še več korakov naprej

Za celosten pogled in identifikacijo ključnih dejavnikov spletne prodaje in njihovega gibanja ter trendov je nujno predvidevanje prihodnosti in trendov. Tako so naslednji, ključni koraki, ki bodo odločali o vaši rasti konverzij, zanesljivejši in učinkovitejši. Predvsem v turbolentnih časih je potrebno usmeriti prodajne sile v nove priložnosti in razmisliti še več korakov naprej, kot običajno. Izpostavitev izdelkov svojim kupcem v zgodnji fazi nakupa je zagotovo moder in preudaren začetek v novi dobi spletne prodaje. V naslednjih mesecih bo namreč spletno nakupovanje zagotovo ohranjalo obstoječo raven ali se še povečevalo. In pomembno je, da trgovci prepoznajo in identificirajo pravo smer razvoja z usmerjenimi aktivnostmi.

KJE LAHKO OBJAVIM SVOJE IZDELKE?

Sezone povpraševanja se spreminjajo in ustvarja se nova nakupovalna realnost

Na največji platformi za spletno nakupovanje v regiji Ceneje.si na podlagi podatkov redno analiziramo in napovedujemo nakupno vedenje potrošnikov. Čeravno smo v preteklih letih lahko z natančnostjo opisovali in spremljali sezonske trende ter nakupne potrebe potrošnikov, smo se v obdobju korone tudi mi soočili z nepredvidljivimi novostmi v dinamiki nakupnih procesov. Ob razglasitvi epidemije smo najprej opazili veliko rast povpraševanj na različnih področjih. Prvi in najbolj predvidljiv je bil opazen porast zanimanja v segmentu izdelkov z zaščitnimi artikli, kot so razkužila in zaščitne maske. Nato pa so se prvi premiki v vedenju kupcev začeli pojavljati že v iskanju izdelkov, ki bi jim zagotavljali delo od doma in izobraževanje na daljavo, produktov za ohranjanje telesne kondicije in predvsem izdelkov za kakovostno preživljanje časa v novi dejanskosti.

Potrošniki se se tako kljub negotovosti izjemno zanimali za trajne dobrine v segmentu računalništva, mobilne telefonije in avdio&video opreme, kar kažejo naši podatki:

Podatki kažejo, da so se slovenski potrošniki v času korone pospešeno odločali za spletne nakupe v večini blagovnih segmentov. Pri nakupih t.i. trajnih dobrin, ki predtavljajo za potrošnika nekoliko večji izdatek je za čase s spremenjeno dinamiko ustaljenih družbenih procesov značilno, da se pojavi začasna zadržanost kupcev. Ti se za nakup odločajo predvsem v trenutku nujnega nadomeščanja ali t.i. upgrade-a. V omenjenih segmentih pa se je povpraševanje potrošnikov tokrat povečalo ravno zaradi vzpostavitve nove realnosti, ki poleg prenosa trgovine na splet v celoti, zahteva tudi obnovitev in zagotovitev izdelkov za udobnejše in optimalnejše življenje v novo nastalih razmerah.

Za čase s spremenjeno dinamiko ustaljenih družbenih procesov je značilno, da se pojavi začasna zadržanost kupcev, tokrat pa se je povpraševanje potrošnikov povečalo

Tako smo opazili, da indeks rasti povpraševanje v kategoriji računalništvo znaša 241 v primerjavi z enakim obdobjem v preteklem letu, pri mobilnih telefonih je bil v tednih izrednih razmer 136, pri izdelkih avdio in video opreme pa 146.

Kdo je in bo kupoval prenosnike?

Izobraževanje in delo na domu je spodbudilo veliko ljudi k nakupovanju prenosnikov in računalnikov, s katerimi so si skušali zagotoviti kontinuiran proces šolanja in opravljanja službenih obveznosti. Nakupov tako niso odložili v prihodnost, temveč so si pospešeno skušali zagotovili vse potrebno za optimalno digitalizacijo doma v najkrajšem možnem času. Na Ceneje.si smo opazili precejšno rast povpraševanja po prenosnikih v preteklih tednih. Število iskanj je bilo kar za 100 % večje od enakega obdobja lani, število nakupov osebnih računalnikov pa je kar 2-krat preseglo lanske.

Povezovanje in medsebojna komunikacija je imperativ socialnih bitij in temu sledimo v različnih razmerah. V času zajezitve družabnega življenja se je potreba po vzpostavljanju in vzdrževanju stikov prenesla na več različnih alternativnih rešitev. Zvok in slika sta nadomestila fizične interakcije in potrošniki so se ponovno izjemno hitro prilagodili in usmerili svoje nakupovalne interese v mobilne telefone in pripadajočo opremo, ki jim je omogočila vzdrževati stike z ostalimi v sprejemljivem obsegu.

V blagovnem segmentu telefonija so tako v preteklih tednih največ povpraševanja dosegli polnilci za mobilne telefone, iskanj je bilo namreč kar 59-krat več kot preteklo leto. Več kot 200-odstotno rast pa smo zaznali tudi pri dodatni opremi mobilnih telefonov, kot so recimo slušalke.  

Želja po nakupih televizijskih sprejemnikov se veča

Zaradi povečanega deleža prostega časa se v potrošnikih okrepi tudi potreba po kakovostnem preživljanju trenutkov v lastnem domu in zagotovitvi prijetnega, zadovoljujočega ter varnega okolja zase in za svojo družino. Spremljanje novih ali razvedrilnih vsebin na televizijskih ekranih je spodbudilo Slovence k nakupom LCD in LED televizorjev, to je se povečalo kar za 164 %. Izjemno rast smo zabeležili tudi pri iskanjih zvočnikov, DVD filmov, ojačevalcev in digitalnih predvajalnikov, kar kaže na povečano željo po izboljšanju bivanja doma, kvalitete ali obnovitve obstoječih naprav povečanju zabavnih elementov preživljanja prostega časa.

Dejstvo je, da spletna prodaja raste. V zadnjih letih je ta rast znašala okoli 30 %, ob tektonskih premikih navad nakupovanja in popolnemu prenosu na splet pa je spletno poslovanje zanesljiva nova stalnica še za tisti del populacije, ki izkušnje s spletnim nakupovanjem prej ni imel. Na področju ecommerca se odpirajo nove in nove priložnosti, kljub morebitnemu stagniranju prodaje v določenem segmentu ‒ je celoten trend online nakupovanja v porastu in predstavlja edino zanesljivo stalnico v teh časih. Pripravljenost trgovcev ob ponovitvi razmer v času drugega vala bo ključna, zato se pripravite pravočasno ter ponudite tiste izdelke trajnih dobrin, ki jih bodo potrošniki zagotovo potrebovali in kupovali!

Celoten trend online nakupovanja je v porastu in predstavlja edino zanesljivo stalnico v teh časih 

Kot je dejal že prvi mož Amazona: “Velika prednost pristopa, ki je orientiran na potrošnika, je to, da so kupci vedno čudovito nezadovoljni.” To dejstvo omogoča spletnim trgovcem v novi realnosti ogromno manevrskega prostora za delovanje ob preudarnem strateškem premisleku o novih merah ekonomike. Kako ponuditi več izdelkov, ki jih kupci potrebujejo ali jih šele bodo potrebovali? Tisti, ki bodo to opravili prej in učinkoviteje, z boljšimi predpostavkami nakupnega vedenja, bodo imeli možnost obstati, morda celo zmagati. Globina pričakovane recesije in zmanjšanje porabe prebivalstva  pa bo uspešnost digitalizacije samo še višala.

Pripravite se z oglaševanjem na povečano povpraševanje!

Zato je izjemno pomembno, da s svojo ponudbo pripravljeni pričakate kupce, ki se odločajo za nakup. Pravočasno poskrbite za izpostavljenost izdelkov, o možnostih oglaševanja in pravočasne ponudbe prenosnih računalnikov, mobilnih telefonov in televizorjev na platformi Ceneje.si lahko izveste več TUKAJ

Ker se zavedamo, da vaša poslovna uspešnost ni odvisna izključno od vas, temveč se aktivno prepleta z delom vaših konkurentov, smo za vas razvili orodje Brand Performance Insights, ki omogoča spremljanje ažurnega stanja blagovnih znamk ter iskanja izdelkov po ključnih kategorijah za prejšnji dan, teden ali mesec. Za vse, ki uporabljajo naše orodje, pa vsako jutro pripravimo redna poročila, ki prinašajo dodano vrednost pri bolj preudarnih odločitvah za večjo spletno prodajo.