Kljub precejšnji negotovosti, ki so jim trenutno podvržene gospodarske predikcije, jih večina temelji na pričakovanju obrata v 2 do 3 mesecih in začetku ponovne rasti gospodarstva v zadnji polovici leta 2020. Zdi se, da je v izredni situaciji pandemije spletna trgovina z vidika umirjanja rasti celo priviligirana v primerjavi z ostalimi gospodarskimi panogami, ki so in bodo tudi v bližnji prihodnosti ‒ zaradi specifike poslovanja v obdobju izrednih razmer ‒ utrpele večje negativne posledice postepidemiološkega obdobja.

Zadnjih pet let spletna prodaja kontinuirano raste, beležimo okoli 30-odstotno rast na letni ravni. V času spremenjene nakupovalne realnosti smo lahko na Ceneje.si opazili izjemno uspešno poslovanje nekaterih spletnih trgovcev, ki so svojo prodajo povečali tudi za 10- in večkrat.  

Nove razmere vzbudijo v potrošnikih ‒ nove potrebe

V članku Zakaj bomo potrošniki vedno kupovali izdelke, kot so prenosniki, televizorji in mobilni telefoni? smo analizirali zanimivo vzpostavljanje nove realnosti, ki se je oblikovala v in po korona obdobju. Opazili smo pojav novih prodajnih sezon, ki so se oblikovale na podlagi aktualne stopnje povpraševanja po specifičnih izdelkih in blagovnih segmentih ter popolnoma preoblikovale časovnico sezonskosti. Videti je, da se je tudi v online trgovini hierarhija potreb po Maslowu ohranila. Potrošniki so sicer zamenjali izdelke, ki jim zagotavljajo ustrezno izpolnitev določene potrebe ‒ tako so po prvotni oskrbi s trajno hrano in zagotovitvi varnosti z nakupovanjem zaščitnih sredstev in izdelkov ‒ prešli na nivo kognitivnih in estetskih potreb ter samoaktualizacije ter posledično produktov, ki jim omogočajo doseganje posameznih stopenj v objemu lastnega doma.

Ustvarjanje domače oaze miru, razvedrila ter izobraževalnega kotička

V obdobju od marca do maja 2020 smo zaznali občutno rast v blagovnih segmentih zaščitnih sredstev in računalniške opreme glede na enako obdobje v preteklem letu, saj je prenos celotnega edukacijskega in velikega dela delovnega procesa zahteval nakupe nujnih izdelkov v izjemno kratkem časovnem obdobju. V blagovnem segmentu Avdio&Video pa so po obdobju zagotovitve osnovne varnosti, prilagoditve in ustreznega opremljanja domačih učnih in delovnih prostorov kupci kmalu začeli iskati izdelke, ki bi jim služili pri ustvarjanju prijetnega kotička doma, v katerem bi se sproščali ob priljubljeni glasbi, različnih vizualnih vsebinah in televizijskih programih.

Iskanja visokokakovostnih slušalk so za 4-krat presegla povpraševanja v primerljivem obdobju preteklega leta, rast povpraševanja po Hi-Fi opremi in zvočnikih pa se je podvojila.

Resda je bilo mogoče zaznati ekstremen interes za omenjene izdelke, a očitno je tudi, da kupci niso bili pripravljeni na novo resničnost. Izjemno težko si je bilo namreč predstavljati, kakšne prilagoditve bodo ob prisotnih zunanjih omejitvah potrebne za ponovno vzpostavitev (vsaj) približka prejšnjega bivanja in stanja duha. Ob vse bolj očitnih napovedih drugega epidemiološkega vala se bodo potrošniki lahko pripravili precej bolje, kot so se lahko na prvo fazo, zato je ključna pravočasna pripravljenost spletnih trgovcev in ponudba, ki bo zadovoljila vse novo (ali ponovno) nastale potrebe ljudi v socialni izolaciji ter učinkovita izpostavljenost izdelkov, ki jih bodo kupci iskali.

Ob vse bolj očitnih napovedih drugega epidemiološkega vala je ključna pravočasna pripravljenost in ponudba spletnih trgovcev

Do jeseni se je tako smiselno pripraviti in si zagotoviti mesto med tistimi gospodarskimi deležniki, ki bodo v drugi polovici leta rasli, tudi zaradi preudarnih prodajnih in marketinških aktivnosti.

KJE LAHKO OBJAVIM SVOJE IZDELKE?

Kaj lahko pričakujemo v novi postavitvi ecommercea?

Zaradi izjemno hitre prilagoditve potrošnikov in obsežnega premika k najučinkovitejšemu in najvarnejšemu nakupovanju v danih razmerah se spletna trgovine ‒ ne le pospešeno razvija, temveč celo raste.

Trgovci bodo izkoristili nove, v prvi fazi lokalne priložnosti in uporabili lastno znanje v večjem deležu poslovanja. Tako bo mogoče ustvariti novo, lokalno, celo nacionalno verigo vrednosti, ki bo v korakih nove realnosti počasi dobivala drugačno, tudi bolj globalno naravnano podobo.

Prodajne sile je sedaj še toliko pomembneje usmeriti v nove poslovne priložnosti ter možnosti za povečanje konverzij. Dejstvo je namreč, da se bo frekvenca spletnega nakupovanja večala, vstop novih uporabnikov v samo izkušnjo online nakupov pa se bo le še večal.

KJE LAHKO OBJAVIM SVOJE IZDELKE?

Ker se zavedamo, da vaša poslovna uspešnost ni odvisna izključno od vas, temveč se aktivno prepleta z delom vaših konkurentov, smo za vas razvili orodje Brand Performance Insights, ki omogoča spremljanje ažurnega stanja blagovnih znamk ter iskanja izdelkov po ključnih kategorijah za prejšnji dan, teden ali mesec. Za vse, ki uporabljajo naše orodje, vsako jutro pripravimo redna poročila, ki prinašajo dodano vrednost pri bolj preudarnih odločitvah za večjo spletno prodajo.